DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TÈCNIQUES QUANTITATIVES II Codi 16675216
Ensenyament
Mercats Internacionals (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Economia
Coordinador/a
GIMÉNEZ GÓMEZ, JOSÉ MANUEL
Adreça electrònica josemanuel.gimenez@urv.cat
sabine.flamand@urv.cat
Professors/es
GIMÉNEZ GÓMEZ, JOSÉ MANUEL
FLAMAND , SABINE CHARLOTTE M
Web
Descripció general i informació rellevant Aquest curs està orientat cap a l'estudi del comportament dels individus a l'hora de prendre decisions, sempre que aquestes es produeixin en un entorn d'interdependència. En definitiva, es tracta utilitzar la teoria de jocs en les seves dues vessants (no cooperativa i cooperativa) per ser capaços de predir les accions que dels individus prendran: competència entre empreses, entre estats, cooperació, etc.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A8 Utilitzar les tècniques quantitatives avançades per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit dels mercats internacionals (especialitat investigació)
 A9 Analitzar aspectes innovadors i rellevants de les noves aportacions teòriques en el camp de l'economia internacional que permetin desenvolupar un treball de recerca d'acord amb els reptes que afronta aquesta disciplina acadèmica (especialitat investigació).
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT8 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A8 Saber seleccionar i aplicar les tècniques matemàtiques i economètriques avançades a la resolució de problemes concrets.
 A9 Aprendre a prendre decisions i proposar solucions apropiades basant-se en els principals models teòrics subjacents en els diversos àmbits específics de la investigació.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT8 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1-Josc estàtics - Definició.
- Representació en forma normal dels jocs estàtics.
- Solucions de josc estàtics en estratègies pures.
- Solucions amb estratègies mixtes.
- Aplicacions reals: evolució estable, competència entre empreses, sistemes de votació.
2- Jocs dinàmics - Definició.
- Representació en forma extensiva.
- Representació en forma normal.
- Solucions.
- Jocs repetits.
- Aplicacions reals: creències, jocs de cites, reputació, competència entre empreses, sistemes de votació.
3- Jocs cooperatius - Definició.
- Representació.
- Prinicipals solucions.
- Aplicacions reals: bancarrota, repartiment de costos, repartiment de ventas on-line.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A8
A9
15 39 54
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A8
A9
CT3
5 0 5
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A8
CT3
2 0 2
Proves orals
A9
CT8
2 0 2
Proves pràctiques
CT3
4 6 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. S'explica els objectius, continguts, metodologies i criteris d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.

Atenció personalitzada
Descripció
Les tutories es realitzaran al despatx del professor. L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A8
CT3
1 Prova escrita que demostri l'assoliment dels conceptes treballats. 30%
Proves orals
A9
CT8
1 Prova oral que demostri la capacitat d'assolir conceptes de manera autònoma. 30%
Proves pràctiques
CT3
4 Butlletins d'exercicis sobre exercicis teorico-pràctics del temari. 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. La seva qualificació representarà el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica atsumoto, Akio, Game theory and its applications, , Springe, 2016
Dutta, P., Strategies and Games: Theory And Practice, , MIT, 1999
Myerson, R., Game theory. Analysis of Conflict, , Harvard university press, 2013

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent