IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) THE HISTORY OF LAW Code 16914007
Study programme
Double degree in Business Administration and Management and Law (2014)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Basic Course First 1Q
Language
Català
Prerequisites
Department Public Law
Coordinator
JORDÀ FERNÁNDEZ, ANTONIO MARIA
FURRIOLS ESPONA, CLARA
E-mail clara.furriols@urv.cat
a.jorda@urv.cat
Lecturers
FURRIOLS ESPONA, CLARA
JORDÀ FERNÁNDEZ, ANTONIO MARIA
Web
General description and relevant information

Competences
Type A Code Competences Specific
 DRET-A8 Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics
 DRET-A9 Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica
Type B Code Competences Transversal
 DRET-B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic
 DRET-B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 DRET-A8 Genèric
 DRET-A9 Coneix i diferencia les grans etapes de l’evolució del Dret
Type B Code Learning outcomes
 DRET-B2 Genèric
 DRET-B3 Genèric
Type C Code Learning outcomes
 C3 Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.

Contents
Topic Sub-topic
BLOC INICIAL Tema 1.- Introducció històrica al Dret. Dret romà i romanització.
BLOC II.- EL MÓN JURÍDIC MEDIEVAL Tema 2.- El món jurídic medieval. Dret visigòtic . Ius commune i concepció medieval del Dret.
Tema 3.- El Dret a la Baixa Edat Mitjana: el Dret del regne de Castella; el Dret del Principat de Catalunya; el Dret mercantil marítim.
BLOC III.- EL MÓN JURÍDIC DE L'ABSOLUTISME Tema 4.- El Dret a l'època moderna. L'aparició de l'Estat. L'absolutisme jurídic.Les Recopilacions.
Tema 5.- El procés d'integració territorial de la monarquia hispànica. Els Decrets de Nova Planta.
BLOC IV.- L'ESTAT LIBERAL Tema 6.- L'Estat liberal. Orígens i evolució posterior: Estat social, Estat del benestar.

BLOC V.- CONSTITUCIONALISME I CODIFICACIÓ Tema 7.- El constitucionalisme.
Tema 8.- Anàlisi històrico-jurídica de les constitucions històriques espanyoles.
Tema 9.- El procés codificador.
Tema 10.- Anàlisi històrico-jurídica dels Codis espanyols.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
DRET-A8
1 0 1
Problem solving, exercises in the classroom
DRET-A8
DRET-A9
C3
18 25 43
Lecture
DRET-A8
DRET-A9
40 60 100
Personal attention
DRET-A8
DRET-A9
40 60 100
 
Multiple-choice objective tests
DRET-A8
DRET-A9
1 1 2
Multiple-choice objective tests
DRET-A8
DRET-A9
1 1 2
Short-answer objective tests
DRET-A8
DRET-A9
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Informació bàsica impartida pel professor/a el primer dia de curs sobre el contingut i funcionament de l'assignatura.
Problem solving, exercises in the classroom De forma individual o treballant en grup, es realitzaran seminariscomentaris de text i/o treballs sobre:
a) textos seleccionats
b) lectures d'articles, llibres, documentals, pel.lícules

Els comentaris es prepararan amb material complementari fora de l'aula , i podran ser exposats a classe.
Lecture Classes teòriques impartides pel professor/a a l'aula.
Personal attention Es realitzaran tutories individuals o en grup
per aquells/es alumnes que ho sol.licitin per la resolució de dubtes sobre la matèria
impartida a l'aula.

Les tutories seran sol.licitades via correu electrònic.

Personalized attention
Description
Es realitzaran tutories individuals en el despatx del professor/a per la resolució de dubtes sobre la matèria de l'assignatura per aquells/es alumnes que ho sol.licitin. L'horari serà determinat via sol.licitud prèvia per correu electrònic.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Multiple-choice objective tests
DRET-A8
DRET-A9
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts. Es valora sobre 10. La nota pondera un 40% de la nota final. 40%
Multiple-choice objective tests
DRET-A8
DRET-A9
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts. Es valora sobre 10. La nota pondera un 40% de la nota final. 40%
Short-answer objective tests
DRET-A8
DRET-A9
Prova de desenvolupament que inclou preguntes curtes sobre el temari, comentaris de textos, articles, etc. Es valora sobre 10. Es té en compte la correcta ortografia, redacció, anàlisi i comprensió del tema, i es podran descomptar fins a un màxim de 2 punts de la nota final de la prova. 20%
Others  
 
Other comments and second exam session

L'avaluació de la segona convocatòria consistirà en una prova objectiva tipus test (80 %) i en una prova de desenvolupament (preguntes curtes, comentari de text) (20%), amb els mateixos criteris d'avaluació de la primera convocatòria.

La qualificació de la segona convocatòria serà la corresponent a les proves d'avaluació realitzades a la segona convocatòria, amb els mateixos criteris d'avaluació i metodologies que en la primera convocatòria. Per tant, no es reserven qualificacions entre convocatòries, ni d'un curs pel següent.

Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.


Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


 
Other comments
Pel seguiment de l'assignatura és necessari tenir coneixements previs sobre la història d' Espanya.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.