Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A8 |
Reconocer el carácter unitario del ordenamiento jurídico y la interdisciplinariedad de los problemas jurídicos |
| A9 |
Conocer en profundidad las principales instituciones jurídicas públicas y privadas, su génesis y evolución histórica |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva en el campo jurídico |
| B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A8 |
Genérico
| | A9 |
Conoce y diferencia las grandes etapas de la evolución del Derecho
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Evalúa críticamente la información y sus fuentes y la incorpora a la propia base de conocimientos y a su sistema de valores.
|
tema |
Subtema |
Temes:
BLOC I.- PRELIMINARS
|
Tema 1.- La Història del Dret: objecte. Historiografia jurídica: etapes i escoles.
|
BLOC II.- LA ROMANITZACIÓ
|
Tema 2.- Dret romà i romanització.
|
BLOC III.- EL MÓN MEDIEVAL
|
Tema 3.- Dret visigòtic.
Tema 4.- Dret alt medieval. Ius commune.
Tema 5.- El dret del regne de Castella.
Tema 6.- El dret del Principat de Catalunya.
Tema 7.- El dret mercantil marítim.
|
BLOC IV.- L'ESTAT MODERN
|
Tema 8.- Dret a l'època moderna. L'aparició de l'Estat. Les Recopilacions. El procés d'integració territorial. Els Decrets de Nova Planta.
|
BLOC V.- L'ESTAT CONSTITUCIONAL
|
Tema 9.- L'Estat liberal.
Tema 10.- El constitucionalisme. Anàlisi històrico-jurídica de les constitucions històriques espanyoles.
Tema 11.- El procés codificador. Anàlisi històrico-jurídica dels Codis espanyols.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
18 |
25 |
43 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
1 |
2 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
1 |
1 |
2 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Informació bàsica sobre el contingut i funcionament de l'assignatura que s' impartirà durant el primer dia del curs pel professor de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Classes teòriques impartides pel professor/a de l'assignatura |
Resolución de problemas/ejercicios |
De forma individual o treballant en grup, es realitzaran seminaris, comentaris i/o treballs sobre:
a) textos seleccionats
b) lectures d'articles, llibres, etc.
Els comentaris es podran preparar amb material complementari fora de l'aula, i podran ser exposats a classe. |
Atención personalizada |
Resolució individual o col.lectiva de dubtes relacionats amb l'assignatura |
descripción |
S'informarà del seu horari el primer dia de curs. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts.Es valora sobre 10. La nota pondera un 40% de la nota final. |
40% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts.Es valora sobre 10. La nota pondera un 40% de la nota final. |
40 % |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Prova de desenvolupament que inclou preguntes curtes sobre el temari, comentaris de textos, articles, etc. Es valora sobre 10. Es té en compte la correcta ortografia, redacció, anàlisi i comprensió del tema, i es podran descomptar fins a un màxim de 2 punts de la nota final de la prova. |
20 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació de la segona convocatòria consistirà en una prova objectiva tipus test (80 %) i en una prova de desenvolupament (preguntes curtes, comentari de text) (20%), amb els mateixos criteris d'avaluació de la primera convocatòria. La qualificació de la segona convocatòria serà la corresponent a les proves d'avaluació realitzades a la segona convocatòria, amb els mateixos criteris d'avaluació i metodologies que en la primera convocatòria. Per tant, no es reserven qualificacions entre convocatòries, ni d'un curs pel següent. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Básica |
, , ,
, , ,
|
Qualsevol manual de l'assignatura recomanat pel professorat a l'inici de curs. |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
TEORÍA DEL DERECHO/15214004 | DERECHO ROMANO/15214002 | CONSTITUCIÓN Y SISTEMA DE FUENTES/15214005 |
|
|
Otros comentarios |
És convenient comptar amb uns coneixements previs i suficients del desenvolupament històric. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|