Type A
|
Code |
Competences Specific | | A8 |
Awareness of the unitary nature of the legal code and the interdisciplinary of legal problems |
| A9 |
In-depth knowledge of the foremost public and private legal institutions, their origin and historical evolution |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex legal problems |
| B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A8 |
General
| | A9 |
Understand and differentiate the main stages of evolution of Law
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
General
| | B3 |
General
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
|
Topic |
Sub-topic |
Temes:
BLOC I.- PRELIMINARS
|
Tema 1.- La Història del Dret: objecte. Historiografia jurídica: etapes i escoles.
|
BLOC II.- LA ROMANITZACIÓ
|
Tema 2.- Dret romà i romanització.
|
BLOC III.- EL MÓN MEDIEVAL
|
Tema 3.- Dret visigòtic.
Tema 4.- Dret alt medieval. Ius commune.
Tema 5.- El dret del regne de Castella.
Tema 6.- El dret del Principat de Catalunya.
Tema 7.- El dret mercantil marítim.
|
BLOC IV.- L'ESTAT MODERN
|
Tema 8.- Dret a l'època moderna. L'aparició de l'Estat. Les Recopilacions. El procés d'integració territorial. Els Decrets de Nova Planta.
|
BLOC V.- L'ESTAT CONSTITUCIONAL
|
Tema 9.- L'Estat liberal.
Tema 10.- El constitucionalisme. Anàlisi històrico-jurídica de les constitucions històriques espanyoles.
Tema 11.- El procés codificador. Anàlisi històrico-jurídica dels Codis espanyols.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
40 |
60 |
100 |
Problem solving, exercises |
|
18 |
25 |
43 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Multiple-choice objective tests |
|
1 |
1 |
2 |
Short-answer objective tests |
|
1 |
1 |
2 |
Multiple-choice objective tests |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Informació bàsica sobre el contingut i funcionament de l'assignatura que s' impartirà durant el primer dia del curs pel professor de l'assignatura. |
Lecture |
Classes teòriques impartides pel professor/a de l'assignatura |
Problem solving, exercises |
De forma individual o treballant en grup, es realitzaran seminaris, comentaris i/o treballs sobre:
a) textos seleccionats
b) lectures d'articles, llibres, etc.
Els comentaris es podran preparar amb material complementari fora de l'aula, i podran ser exposats a classe. |
Personal attention |
Resolució individual o col.lectiva de dubtes relacionats amb l'assignatura |
Description |
S'informarà del seu horari el primer dia de curs. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Multiple-choice objective tests |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts.Es valora sobre 10. La nota pondera un 40% de la nota final. |
40% |
Multiple-choice objective tests |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts.Es valora sobre 10. La nota pondera un 40% de la nota final. |
40 % |
Short-answer objective tests |
|
Prova de desenvolupament que inclou preguntes curtes sobre el temari, comentaris de textos, articles, etc. Es valora sobre 10. Es té en compte la correcta ortografia, redacció, anàlisi i comprensió del tema, i es podran descomptar fins a un màxim de 2 punts de la nota final de la prova. |
20 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'avaluació de la segona convocatòria consistirà en una prova objectiva tipus test (80 %) i en una prova de desenvolupament (preguntes curtes, comentari de text) (20%), amb els mateixos criteris d'avaluació de la primera convocatòria. La qualificació de la segona convocatòria serà la corresponent a les proves d'avaluació realitzades a la segona convocatòria, amb els mateixos criteris d'avaluació i metodologies que en la primera convocatòria. Per tant, no es reserven qualificacions entre convocatòries, ni d'un curs pel següent. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Basic |
, , ,
, , ,
|
Qualsevol manual de l'assignatura recomanat pel professorat a l'inici de curs. |
Complementary |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
THEORY OF LAW/15214004 | ROMAN LAW/15214002 | THE CONSTITUTION AND THE SYSTEM OF SOURCES/15214005 |
|
|
Other comments |
És convenient comptar amb uns coneixements previs i suficients del desenvolupament històric. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|