Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Identification, interpretation and use of internal, European, international and comparative legal sources |
| A3 |
Legal advice, mediation, negotiation and dispute resolution |
| A4 |
Identification of legal issues from a complex set of non-legally structured facts |
| A6 |
Drafting of complex legal documents |
| A7 |
Awareness of the function of law as a system for regulating social and economic relations |
| A8 |
Awareness of the unitary nature of the legal code and the interdisciplinary of legal problems |
| A9 |
In-depth knowledge of the foremost public and private legal institutions, their origin and historical evolution |
| A10 |
Accurate use of applicable law and involvement in current problems |
| A11 |
Differentiation between legal reasoning and ethical, political, economic and social arguments |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
| B2 |
Effective solutions to complex legal problems |
| B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
| B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
| B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
General
| | A3 |
Can respond to a problem by applying regulations, jurisprudence and the authorized doctrine
| | A4 |
General
| | A6 |
General
| | A7 |
General
| | A8 |
General
| | A9 |
General
| | A10 |
General
| | A11 |
General
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
General
| | B2 |
General
| | B3 |
General
| | B4 |
General
| | B5 |
Help to manage the differences, disagreements and conflicts that arise in the group in a positive manner.
| | B6 |
General
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
|
Topic |
Sub-topic |
|
Lliçó 1: El Dret de Familia
|
EL MATRIMONI |
LLiçó 2: Matrimoni i sistema matrimonial
LLiçó 3: La celebració del matrimoni
Lliçó 4: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit personal
Lliçó 5: La nul·litat del matrimoni
Lliçó 6: La separació dels cònjuges i la dissolució del matrimoni
Lliçó 7: Efectes comuns a la nul·litat, la separació i el divorci
|
LES RELACIONS PATRIMONIALS ENTRE CÒNJUGES |
Lliçó 8: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit patrimonial.
Lliçó 9: Els negocis jurídics entre cònjuges
Lliçó 10: El règim econòmic matrimonial
Lliçó 11: El règim de separació de béns
Lliçó 12: El règim de participació
Lliçó 13: Els règims de comunitat
|
LES RELACIONS DE CONVIVÈNCIA NO MATRIMONIAL |
Lliçó 14: La convivència estable en parella
Lliçó 15: Les altres situacions de convivència
|
LA RELACIÓ DE PARENTIU |
Lliçó 16: El parentiu i el dret d'aliments entre parents
Lliçó 17: La filiació
Lliçó 18: La filiació adoptiva
|
LES INSTITUCIONS CIVILS DE PROTECCIÓ DE LA PERSONA |
Lliçó 19: La potestat dels pares
Lliçó 20: La tutela
LLiçó 21: Altres institucions de protecció de la persona
Lliçó 22: La protecció patrimonial de la persona discapacitada o dependent: el patrimoni protegit
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
23 |
58 |
81 |
Case study |
|
5 |
5 |
10 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
2 |
2 |
4 |
Practical tests |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura. |
Lecture |
Classe teòrica presencial a l'aula. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Case study |
Aplicació pràctica dels conceptes teòrics. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Personal tuition |
Atenció a petició de l'alumne, al despatx del professor, per tal de resoldre els dubtes sorgits de les explicacions de classe i de l'estudi individual per part de l'alumne. |
Description |
Atenció a petició de l'alumne, al despatx del professorat, per tal de resoldre els dubtes sorgits de les explicacions de classe i de l'estudi individual per part de l'alumne. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Objective multiple-choice tests |
|
2 proves teòriques:
- Estructura: tipus test
- Contingut: el que s'especificarà al Pla de treball.
- Dates: les que s'especificaran al Pla de treball
|
- es puntuaran sobre 10
- Les preguntes no contestades no descompten i les errònies descompten 0.25
- valor: 2/3 del valor total de l'assignatura
|
Practical tests |
|
1 prova pràctica:
Metodologia: resolució dels casos pràctics plantejats.
Es permet l'ajut Del Codi civil estatal i Codi civil català (i els documents legals que eventualment determini el professorat).
NO es permeten fotocòpies.
Contingut: tot el temari
Data: l'oficialment assenyalada |
- Es puntuarà sobre 10
- valor: 1/3 del valor total de la prova |
Others |
|
PRIMERA CONVOCATÒRIA: Comput dels resultats: a) Alumnes que hagin fet les 3 proves (2 test i 1 pràctica): mitja en els percentatges descrits b) Alumnes no presentats a qualsevol de les 3 proves: mitja entre el resultat de la/es prova/es feta/es i un 0 corresponent a la/es prova/es no presentada/es c) Alumnes no presentats a cap de les 3 proves: "no presentats" SEGONA CONVOCATÒRIA: - Contingut: a) Part teòrica: prova tipus test b) Part pràctica: resolució del supòsits plantejats. Els alumnes que havent-se presentat a les 3 proves previstes per la 1ª convocatòria hagin superat, com a mínim una de les proves teòriques amb un 5 o més podran presentar-se en 2ª convocatòria només de la part suspesa. En cas contrari, és a dir, si no s'han presentat a les 3 proves previstes, hauran de presentar-se de tot el temari, tot i que hagin superat la/les prova/es a la/les que eventualment s'hagin presentat. |
|
|
Other comments and second exam session |
- QUEDA ABSOLUTAMENT PROHIBIT L'ÚS O TINENÇA DE DISPOSITIUS DE COMUNICACIÓ I/O TRANSMISSIÓ DE DADES DURANT LA REALITZACIÓ DE LES PROVES (ar. 21 NAM Grau). - En Primera Convocatòria: a) Alumnes que hagin fet les 3 proves (2 test i 1 pràctica): mitja en els percentatges descrits b) Alumnes presentats només a una de les proves: mitja entre el resultat de la prova i un 0 corresponent a la/les prova/ves no realitzada/des c) Alumnes no presentats a cap de les tres proves: "no presentats" - En segona convocatòria: . Part teòrica: prova tipus test . Part pràctica: resolució dels casos plantejats . Es puntuarà sobre 10 . La part teòrica representa els 2/3 de la nota final . La part pràctica representa 1/3 de la nota final . Els alumnes que havent-se presentat a les 3 proves previstes per la 1ª convocatòria hagin superat , com a mínim, una de les proves teòriques amb un 5 o més podran presentar-se en 2ª convocatòria només de la part suspesa. En cas contrari, és a dir, si no s'han presentat a les 3 proves previstes, hauran de presentar-se de tot el temari, tot i que hagin superat la/les prova/es a la/les que eventualment s'hagin presentat. |
Basic |
|
BIBLIOGRAFIA:
Es recomanen les darreres edicions de les obres següents:
- Pedro DEL POZO - Esteve BOSCH - Antoni VAQUER: Derecho civil de Cataluña. Derecho de familia. Editorial Marcial Pons. - Reyes BRRADA - Martín GARRIDO - Sergio NASARRE: El nuevo derecho de la persona y de la familia. Libro Segundo del Código Civil de Cataluña. Editorial Bosch, S.A.
- Martín GARRIDO MELERO: Derecho de familia. Editorial Marcial Pons. - Mª Carmen GETE-ALONSO et alii: Derecho de familia vigente en Cataluña, Editorial Tirant lo Blanch. | |
Complementary |
|
La bilbliografia complementària està especificada, per a cadascuna de les lliçons, en els manuals esmentats abans. Coma obra general de consulta, es recomanen especialment els comentaris següents: - Joan EGEA FERNÁNDEZ - Josep FERRER RIBA: Comentari al llibre segon del Codi civil de Catalunya. Família i relacions convivencials d'ajuda mútua. Editorial Atelier, 2014 -Reyes BARRADA ORELLANA: El plan de parentalidad. El nuevo derecho de la persona y de
la família. Libro Segundo del Código Civil de Cataluña. Editorial Bosch, S.A. -Reyes Barrada Orellana: La naturaleza esencialmente
compartida de la guarda. Revista Jurídica de Catalunya, vol 3/2013 pp. 23 a 59
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
LAW OF OBLIGATIONS AND CONTRACTS/15214106 | RIGHTS IN REM/15214107 | GENERAL CIVIL LAW/15214007 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|