Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Identificar, interpretar y emplear las fuentes jurídicas internas, europeas, internacionales y comparadas |
| A3 |
Asesorar, mediar, negociar y resolver conflictos desde una perspectiva jurídica |
| A4 |
Identificar cuestiones jurídicas a partir de un conjunto complejo de hechos no estructurados jurídicamente |
| A6 |
Elaborar documentos jurídicos o con relevancia jurídica complejos |
| A7 |
Ser consciente de la función del derecho como sistema regulador de las relaciones sociales y económicas |
| A8 |
Reconocer el carácter unitario del ordenamiento jurídico y la interdisciplinariedad de los problemas jurídicos |
| A9 |
Conocer en profundidad las principales instituciones jurídicas públicas y privadas, su génesis y evolución histórica |
| A10 |
Utilizar de manera precisa el derecho aplicable, involucrándose en los problemas de actualidad |
| A11 |
Distinguir entre el razonamiento jurídico y los argumentos de naturalesa ética, política, económica y social |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva en el campo jurídico |
| B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación |
| B4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
| B5 |
Trabajar en equipo de forma cooperativa y responsabilidad compartida |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Genérico
| | A3 |
Da respuesta a un problema planteado aplicando la normativa, la jurisprudencia y la doctrina autorizada
| | A4 |
Genèric
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Genérico
| | A8 |
Genérico
| | A9 |
Genérico
| | A10 |
Genérico
| | A11 |
Genérico
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Facilita la gestión positiva de las diferencias, desacuerdos y conflictos que se producen en el equipo.
| | B6 |
Genèric
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localiza y accede a la información de manera eficaz y eficiente.
|
tema |
Subtema |
Introducció: El dret de família |
Lliçó 1: El Dret de Família
|
EL MATRIMONI |
LLiçó 2: Matrimoni i sistema matrimonial
LLiçó 3: La celebració del matrimoni
Lliçó 4: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit personal
Lliçó 5: La nul·litat del matrimoni
Lliçó 6: La separació dels cònjuges i la dissolució del matrimoni
Lliçó 7: Efectes comuns a la nul·litat, la separació i el divorci
|
LES RELACIONS PATRIMONIALS ENTRE CÒNJUGES |
Lliçó 8: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit patrimonial.
Lliçó 9: Els negocis jurídics entre cònjuges
Lliçó 10: El règim econòmic matrimonial
Lliçó 11: El règim de separació de béns
Lliçó 12: El règim de participació
Lliçó 13: Els règims de comunitat
|
LES RELACIONS DE CONVIVÈNCIA NO MATRIMONIAL |
Lliçó 14: La convivència estable en parella
Lliçó 15: Les altres situacions de convivència
|
LA RELACIÓ DE PARENTIU |
Lliçó 16: El parentiu i el dret d'aliments entre parents
Lliçó 17: La filiació
Lliçó 18: La filiació adoptiva
|
LES INSTITUCIONS CIVILS DE PROTECCIÓ DE LA PERSONA |
Lliçó 19: La potestat dels pares
Lliçó 20: La tutela
LLiçó 21: Altres institucions de protecció de la persona
Lliçó 22: La protecció patrimonial de la persona discapacitada o dependent: el patrimoni protegit
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
23 |
58 |
81 |
Supuestos prácticos / estudio de casos |
|
5 |
5 |
10 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas mixtas |
|
2 |
2 |
4 |
Pruebas prácticas |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Classe teòrica presencial a l'aula. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Supuestos prácticos / estudio de casos |
Aplicació pràctica dels conceptes teòrics. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Atención personalizada |
Atenció a petició de l'alumne, al despatx del professor, per tal de resoldre els dubtes sorgits de les explicacions de classe i de l'estudi individual per part de l'alumne. |
descripción |
Atenció a petició de l'alumne, al despatx del professorat, per tal de resoldre els dubtes sorgits de les explicacions de classe i de l'estudi individual per part de l'alumne. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas prácticas |
|
1 prova pràctica:
Metodologia: resolució dels casos pràctics plantejats.
Es permet l'ajut Del Codi civil estatal i Codi civil català (i els documents legals que eventualment determini el professorat).
NO es permeten fotocòpies.
Contingut: tot el temari
Data: l'oficialment assenyalada |
- Es puntuarà sobre 10
- valor: 1/3 del valor total de la prova
- L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves |
Pruebas mixtas |
|
2 proves teòriques:
- Estructura: tipus test i a desenvolupar
- Contingut: el que s'especificarà al Pla de treball.
- Dates: les que s'especificaran al Pla de treball |
- es puntuaran sobre 10
- Les preguntes no contestades no descompten i les errònies descompten 0.25
- valor: 2/3 del valor total de l'assignatura
- L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves
|
Otros |
|
- La valoració de l'assignatura es farà tenint en compte els criteris que a continuació es relacionen, tot i que, segons normativa (art. 4.2, final NAM Grau), a les actes figurarà com a "no presentat" qui no hagi fet un total de proves que representin un valor igual o superior al 50% de l'assignatura PRIMERA CONVOCATÒRIA: a) Part teòrica: test i a desenvolupar b) part pràctica: a desenvolupar Comput dels resultats: a) Alumnes que hagin fet les 3 proves (2 test i 1 pràctica): mitja en els percentatges descrits b) Alumnes no presentats a qualsevol de les 3 proves: mitja entre el resultat de la/es prova/es feta/es i un 0 corresponent a la/es prova/es no presentada/es c) Alumnes no presentats a cap de les 3 proves: "no presentats" - L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves SEGONA CONVOCATÒRIA: - a) Part teòrica: test b) Part pràctica: a desenvolupar - Els alumnes que havent-se presentat a les 3 proves previstes per la 1ª convocatòria hagin superat, com a mínim una de les proves teòriques amb un 5 o més podran presentar-se en 2ª convocatòria només de la part suspesa. En cas contrari, és a dir, si no s'han presentat a les 3 proves previstes, hauran de presentar-se de tot el temari, tot i que hagin superat la/les prova/es a la/les que eventualment s'hagin presentat. - L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves El alumnes que havent-se presentat a 3 convocatòries no hagin superat l'assignatura podran escollir, en 2ª convocatòria, entre fer la part teòrica de forma test o oral. En cas de escollir la via oral hauran de comunicar-ho per correu electrònic amb 10 dies d'antelació |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
- QUEDA ABSOLUTAMENT PROHIBIT L'ÚS O TINENÇA DE DISPOSITIUS DE COMUNICACIÓ I/O TRANSMISSIÓ DE DADES DURANT LA REALITZACIÓ DE LES PROVES (ar. 21 NAM Grau). - La valoració de l'assignatura es farà tenint en compte els criteris que a continuació es relacionen, tot i que, segons normativa (art. 4.2, final NAM Grau), a les actes figurarà com a "no presentat" qui no hagi fet un total de proves que representin un valor igual o superior al 50% de l'assignatura - L'aprovat requereix un valor mínim de 3 en cadascuna de les proves - En Primera Convocatòria: Metodologia: a) Part teòrica: test i a desenvolupar b) Part pràctica: a desenvolupar - Valoració de les proves: a) Alumnes que hagin fet totes les proves: mitja en els percentatges descrits b) Alumnes presentats només a una de les proves: mitja entre el resultat de la prova i un 0 corresponent a la/les prova/ves no realitzada/des c) Alumnes no presentats a cap de les proves: "no presentats" - En segona convocatòria: Metodologia: a) Part teòrica: prova tipus test b) Part pràctica: resolució dels casos plantejats . Els alumnes que havent-se presentat a les 3 proves previstes per la 1ª convocatòria hagin superat, com a mínim, una de les proves teòriques amb un 5 o més podran presentar-se en 2ª convocatòria només de la part suspesa. En cas contrari, és a dir, si no s'han presentat a les 3 proves previstes, hauran de presentar-se de tot el temari, tot i que hagin superat la/les prova/es a la/les que eventualment s'hagin presentat. . El alumnes que havent-se presentat a 3 convocatòries no hagin superat l'assignatura podran escollir, en 2ª convocatòria, entre fer la part teòrica de forma test o oral. En cas de escollir la via oral hauran de comunicar-ho per correu electrònic amb 10 dies d'antelació |
Básica |
|
BIBLIOGRAFIA:
Es recomanen les darreres edicions de les obres següents:
- Pedro DEL POZO - Esteve BOSCH - Antoni VAQUER: Derecho civil de Cataluña. Derecho de familia. Editorial Marcial Pons. - Reyes BRRADA - Martín GARRIDO - Sergio NASARRE: El nuevo derecho de la persona y de la familia. Libro Segundo del Código Civil de Cataluña. Editorial Bosch, S.A.
- Martín GARRIDO MELERO: Derecho de familia. Editorial Marcial Pons. - Mª Carmen GETE-ALONSO et alii: Derecho de familia vigente en Cataluña, Editorial Tirant lo Blanch. | |
Complementaria |
|
La bilbliografia complementària està especificada, per a cadascuna de les lliçons, en els manuals esmentats abans. Coma obra general de consulta, es recomanen especialment els comentaris següents: - Joan EGEA FERNÁNDEZ - Josep FERRER RIBA: Comentari al llibre segon del Codi civil de Catalunya. Família i relacions convivencials d'ajuda mútua. Editorial Atelier, 2014 -Reyes BARRADA ORELLANA: El plan de parentalidad. El nuevo derecho de la persona y de
la família. Libro Segundo del Código Civil de Cataluña. Editorial Bosch, S.A. -Reyes Barrada Orellana: La naturaleza esencialmente
compartida de la guarda. Revista Jurídica de Catalunya, vol 3/2013 pp. 23 a 59
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
DERECHO DE SUCESIONES/15214109 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
DERECHO DE OBLIGACIONES Y CONTRATOS/15214106 | DERECHOS REALES/15214107 | PARTE GENERAL DEL DERECHO CIVIL/15214007 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|