Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | DRET-A1 |
Utilitzar principis jurídics i valors fonamentals com a instrument de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic
|
| DRET-A2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades
|
| DRET-A3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| DRET-A5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| DRET-A8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| DRET-A11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | DRET-B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic |
| DRET-B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| DRET-B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| DRET-A1 |
Genèric
| | DRET-A2 |
Genèric
| | DRET-A3 |
Argumenta amb criteri jurídic la postura adoptada per a la resolució de conflictes que es plantegin en la pràctica professional
| | DRET-A5 |
És capaç d’ identificar elements no jurídics amb incidència en la resolució de qüestions jurídiques
| | DRET-A8 |
Genèric
| | DRET-A11 |
Genèric
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| DRET-B2 |
Genèric
| | DRET-B5 |
Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos.
| | DRET-B6 |
Genèric
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Evalúa críticamente la información y sus fuentes y la incorpora a la propia base de conocimientos y a su sistema de valores.
|
tema |
Subtema |
1. INTRODUCCIÓ |
1. Sistema tributari espanyol.
2. Impostos estatals, autonòmics i locals.
|
2. L'IMPOST SOBRE LA RENDA DE LES PERSONES FÍSIQUES (I) |
1. Naturalesa i àmbit d’aplicació.
2. Fet imposable. Concepte de renda.
3. Rendes no subjectes i rendes exemptes.
4. Subjectes passius.
5. Determinació de la renda.
6. Rendiments del treball.
7. Rendiments del capital immobiliari.
8. Rendiments del capital mobiliari.
9. Rendiments d’activitats econòmiques.
10. Guanys i pèrdues patrimonials.
|
3. L'IMPOST SOBRE LA RENDA DE LES PERSONES FÍSIQUES (II) |
1. Imputacions de rendes.
2. Integració i compensació de rendes.
3. Base imposable. Règims de determinació de la base imposable.
4. La base liquidable.
5. Mínim personal i familiar.
6. La determinació de la quota íntegra estatal: L’escala general de l’impost i els tipus de gravamen de l’estalvi.
7. La determinació de la quota íntegra autonòmica: L’escala autonòmica o complementària de l’impost i els tipus de gravamen de l’estalvi.
8. La determinació de la quota líquida estatal i autonòmica.
9. Deduccions.
10. La quota diferencial.
11. La tributació familiar.
12. Període impositiu.
|
4. IMPOST SOBRE SOCIETATS: ELS RÈGIMS TRIBUTARIS ESPECIALS |
1. Naturalesa i caràcters.
2. Àmbit d'aplicació.
3. Agrupacions d'interès econòmic, unions temporals d'empresa.
4. Entitats dedicades a l'arrendament d'habitatge.
5. Societats i fons de capital-risc i societats de desenvolupament industrial regional.
6. Institucions d'inversió col·lectiva.
7. Règim de consolidació fiscal.
8. Règim especial de les fusions.
9. Règim fiscal de la mineria.
10. Règim fiscal de la recerca i explotació de hidrocarburs.
|
5. ALTRES IMPOSTOS |
1. Impost sobre el valor afegit.
2. Impost sobre el Patrimoni.
3. Impost sobre Successions i Donacions.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
8 |
6 |
14 |
Sesión magistral |
|
23 |
20 |
43 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
19 |
15 |
34 |
Trabajos |
|
14 |
43 |
57 |
Presentaciones/exposiciones |
|
10 |
10 |
20 |
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Pruebas de desarrollo |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
En les sessions inicials s'explicarà el funcionament de l'assignatura i es farà una introducció al sistema tributari espanyol. |
Sesión magistral |
Part del temari s'explicarà de forma magistral pel professora l'aula. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Es realitzaran diversos casos pràctics respecte els principals impostos del sistema tributari espanyol. |
Trabajos |
Es realitzarà un treball d'investigació sobre el contingut del temari de l'assignatura. |
Presentaciones/exposiciones |
Durant el curs es presentarà breument els avenços del treball d'investigació. Aquesta presentació es farà en tres moments. |
Atención personalizada |
S'efectuaran tutories de manera personalitzada, individualment o en grups, depenent de les necessitats de cada alumne. |
descripción |
S'oferirà als alumnes horaris de tutories. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Resolució de supòsits i exercicis pràctics. |
20% |
Trabajos |
|
Es valora el treball d'investigació i l'exposició oral del mateix. |
40% |
Pruebas de desarrollo |
|
Prova final de desenvolupament. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Pel que fa a la segona convocatòria, l'alumne haurà de realitzar l'activitat avaluativa que no hagi superat. La nota final serà el resultat de sumar la nota corresponent a les proves superades en primera convocatòria, més les notes obtingudes en la segona convocatòria. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Básica |
Fernando Pérez Royo, Curso de derecho tributario: parte especial, 2017, Tecnos
Juan Martín Queralt; Carmelo Lozano Serrano; Francisco Poveda Blanco, Derecho tributario, 2014, Aranzadi
José Juan, Ferreiro Lapatza; Javier Martín Fernández; Jesús Rodríguez Márquezo López, J, Curso de Derecho Tributario. Sistema tributario, 2013, Marcials Pons
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|