DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ I VENDES Codi 16914215
Ensenyament
Doble titulació de Grau d'Administració i Direcció d'Empreses i Dret (2014)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Juny, Jul.
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
MOLINA PEREA, FRANCESC XAVIER
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
Adreça electrònica xavier.arnavat@urv.cat
xavier.molina@urv.cat
Professors/es
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
MOLINA PEREA, FRANCESC XAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant Assignatura introductòria al mix de comunicació de màrqueting (publicitat, promoció de vendes, relacions públiques, màrqueting directe i venda personal).

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Coneix les teories de comunicació, i com aquestes es relacionen amb les pràctiques actuals, de comunicació comercial.
Pot avaluar els elements principals del mic de comunicacions i de les seves tècniques de mesura, tant des d’un aspecte teòric com pràctic.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Troba nous mètodes per fer les coses
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Dirigeix reunions amb eficàcia
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
Bloc 0. La Comunicació Persuasiva Comunicació persuasiva
Principis bàsics de la comunicació
Etapes del desenvolupament de la comunicació
La irrupció del món digital i la comunicació digital.
Bloc 1- Les Comunicacions Integrades de Marketing La integració de les comunicacions de màrqueting
• Com comunica l’empresa

El procés de comunicació
• El model del procés de comunicació i la seva aplicació a màrqueting0

La psicologia del consumidor i les comunicacions
• Percepció d’estímuls publicitaris
• Semiòtica i marques

La creativitat publicitària
• Les vies creatives segons els ‘guru’s de la comunicació
Bloc 2 – El Sector de la Comunicació Les agències de publicitat
• Estructura i missió
• Els departament i els rols
• El pressupost publicitari

Els mitjans de comunicació
• Premsa
• Radio
• Televisió
• Internet
Bloc 3 – El Mix de Comunicació Les promocions de venda
• Definicions i objectius
• Tipus de promocions

Les relacions públiques
• Definicions i públics
• El rol de les relacions publiques

El màrqueting directe
• Definicions i aplicacions

Bloc 4 - Vendes La venda personal
• La gestió de la venda
• Etapes en la venda
• Tècniques de venda

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 4 5
Sessió Magistral
A6
B3
C4
43 66 109
Treballs
A6
B3
B5
B6
C4
5 20 25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
B3
9 0 9
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A6
B3
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es farà la presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició de continguts teòrics i es donaran pautes per a la realització dels treballs
Treballs Es realitzarà un treball en grup, que caldrà exposar a classe.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Durant les sessions s'utilitzarà Nearpod.
Nearpod és una eina web / app que permet crear presentacions interactives que inclouen activitats com qüestionaris, enquestes i activitats perquè l'alumne resolgui mentre el professor fa la presentació.
Aquestes activitats seran avaluades
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A6
B3
B5
B6
C4
Es realitzarà un treball en grup, que caldrà exposar a classe. 15%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
B3
Durant les sessions s'utilitzarà Nearpod.
Nearpod és una eina web / app que permet crear presentacions interactives que inclouen activitats com qüestionaris, enquestes i activitats perquè l'alumne resolgui mentre el professor fa la presentació.
Aquestes activitats seran avaluades
35%
Proves objectives de tipus test
A6
B3
Examen final tipus test 40%
Altres  

Participació a classe

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Hi haurà uns treballs i activitats d'avaluació continuada, que representaran el 50% de la nota final de l'assignatura.

Per tal de tenir nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4/10 en l'examen final de l'assignatura.

En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen finall.


Fonts d'informació

Bàsica

Dossier de lectures

O’Guinn, T, Allen, C. & Semenik, R. (última edició) Publicidad y Comunicación integral de marca (Tercera edición). Editorial Thomson.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR/16214214

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent