Objetivos |
Competencias |
3. Integrar aquets coneixements i pràctiques en el marc general de la disciplina. |
A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B12
|
C3 C4
|
2. Incorporar els elements teòrics adquirits a l´anàlisi crític dels documents en aquest camp específic. |
A17 A19
|
B1 B3
|
C3 C5
|
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l´assignatura. |
A1 A4 A5 A6 A7 A8 A13
|
B9
|
C5
|
tema |
Subtema |
1.INTRODUCCIÓ |
La intrincissitat del factor religiós en l´art com hipòtesi interpretativa. |
2. L´ ELEMENT RELIGIÓS DEL FENOMEN ESTÈTIC CONSIDERAT EN SÍ MATEIX:
Fenomenologia de l´experiència estètica.
|
2.1. L’atractiu de la realitat i l´ estupor provocat per la bellesa. La desproporció estructural.
2.2. Les exigències originàries: la dinàmica del desig.
2.3. Totalitat i infinit: el punt de fuga.
2.4.La forma: signe del Misteri.
|
3. L´ ELEMENT RELIGIÓS DEL FENOMEN ESTÈTIC VIST EN LA HISTÒRIA:
Hermenèutica del signe.
|
3.1 Els orígens prehistòrics.
3.2 La tensió cap a un absolut panteístic:
- Extrem orient.
- Grècia i Roma, la gènesi
d´Occident.
3.3. El monoteisme creacionista: jueus i musulmans. La novetat cristiana.
3.4. La especificitat del món occidental modern.
|
4. L´ACTUALITAT DE LA BELLESA. |
4.1. EL FACTOR RELIGIÓS. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sesión magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Presentaciones/exposiciones |
|
12 |
12 |
24 |
Trabajos |
|
4 |
4 |
8 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
24 |
24 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
4 |
8 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Introducció als objectius de l´assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sesión magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l´assignatura a càrrec del professor. |
Presentaciones/exposiciones |
Presentació individual o en grup per part dels alumnes, en base a treballs de documentació supervisats pel professor. |
Trabajos |
El treball consistirà en un assaig, individual o en grup, per part de l´alumne sobre una temàtica específica. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Es treballarà amb lectures associades a cada un dels temes. Aquestes lectures seran comentades a les classes. Esporàdicament també es visualitzaran documentals i altre material audiovisual que, igualment serà objecte de debat a l´aula. |
|
Atención personalizada |
Sesión magistral |
Presentaciones/exposiciones |
Trabajos |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
descripción |
L´atenció personalitzada és important per resoldre els dubtes que pugui generar l´assignatura i, també per guiar els estudiants en la confecció dels treballs del curs. |
|
|
descripción |
Peso |
Sesión magistral |
S´avaluarà mitjançant l´elaboració d´un assaig, amb base estètica, en el qual es demostri un bon coneixement dels continguts teòrics i metodològic del curs. |
40% |
Presentaciones/exposiciones |
Avaluació dels diferents treballs realitzats. |
15% |
Trabajos |
Redacció d´un assaig de curs. |
30% |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Avaluació del coneixement de les lectures obligatòries treballades durant el curs. |
15% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
|
ELIAS, N. Teoría del símbolo. Un ensayo de Antropología cultural. Península. Barcelona,94
|
Complementária |
AA.VV., Bellezza e realtà. Letture di filosofia., Ed. Pagina., Bari, 2003.
AUERBACH, E., La realidad en la literatura., F.C.E., México, 1950.
BURKERT, W., Cultos mistéricos antiguos., Ed. Trotta., Madrid, 2005.
GADAMER, H. G., La actualidad de lo bello., Paidós,, Barcelona, 1991.
GADAMER, H. G., Estética y hermenéutica., Tecnos,, Madrid, 2001.
GIRARD, R., Mentira romántica y verdad novelesca, Ed. Anagrama, Barcelona, 1976.
GIRARD, R., El chivo expiatorio, Ed. Anagrama, Barcelona, 1982.
STEINER, G., Gramáticas de la creación, Ed. Siruela, Madrid, 2001.
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
HISTÒRIA DE LES IDEES ESTÈTIQUES II/12072020 | ART I RELIGIÓ/12073221 |
|
|