Objetivos |
Competencias |
Identificar la Hidrogeografia dins la Geografia Física |
A1 A4
|
|
|
Entendre la Terra de manera sistèmica |
A1 A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Diferenciar els diversos components de la Hidrosfera |
A1 A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Identificar l'aigua com a substància |
A1 A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Determinar els diferents processos del cicle hidrològic |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar la dinàmica de l'aigua continental |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar les propietats físiques i químiques de l'aigua oceànica |
A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar els moviments i circulació de l'aigua oceànica |
A4 A23 A26 A28
|
B18 B27 B35
|
|
Explicar el paper de l'Oceà dins el sistema Climàtic |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Explicar el paper de la Criosfera al sistema climàtic |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Diferenciar els fenòmens d'acoplament atmòsfera-oceà |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Identificar l'impacte de la Hidrosfera sobre l'home |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Explicar la relació entre la hidrosfera i el Canvi Climàtic |
A4 A9 A23 A26 A28
|
B18 B27
|
|
Deduir numèricament la relació entre hidrosfera i clima |
A14 A22 A23 A24 A25 A27
|
B2 B3 B8 B9 B11 B12 B18 B20 B27 B29 B30 B32 B33
|
C5
|
Utilitzar tècniques d'anàlisi i instruments adients |
A4 A7 A14 A22 A23 A24 A25 A27
|
B2 B3 B8 B9 B11 B12 B18 B20 B27 B29 B30 B32 B33
|
C5
|
Ordenar els coneixements obtinguts i expressar-los públicament |
A4 A7 A14 A22 A23 A24 A25 A27
|
B2 B3 B8 B9 B11 B12 B18 B20 B26 B27 B29 B30 B32 B33
|
C5
|
Utilitzar bibliografia científica adequada |
|
B1 B8 B9 B18 B20 B26 B27 B29 B30 B32 B33
|
|
tema |
Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS |
Descripció dels continguts teòrics |
|
1.- La Hidrogeografia dins la Geografía Física.
2.- La distribució de l'aigua al planeta i el Cicle Hidrològic.
3.- Les aigües continentals.
4.- La Criosfera.
5.- L'Oceà.
|
CONTINGUTS PRÀCTICS |
Descripció dels continguts pràctics |
|
- Visita a institucions relacionades amb l’assignatura.
- Anàlisi d’índex d’acoplament atmòsfera-oceà.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sesión magistral |
|
27 |
45 |
72 |
Prácticas de campo / salidas |
|
8 |
2 |
10 |
Seminarios |
|
4.5 |
6 |
10.5 |
Trabajos |
|
1 |
15 |
16 |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
|
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
4 |
0 |
4 |
Pruebas orales |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura |
Sesión magistral |
Exposició de continguts teòrics. |
Prácticas de campo / salidas |
Treball de Camp. |
Seminarios |
Reflexió i debat sobre diversos temes. |
Trabajos |
Realització d'un treball que tria l'alumne d'una llista proposada pel professor |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Pràcrtica realitzada a l'aula informàtica d'algun aspecte concret del programa de l'assignatura. |
|
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Atención personalizada |
|
descripción |
Sessions amb el professor per al seguiment de treballs i resolució de dubtes.
|
|
|
descripción |
Peso |
Prácticas de campo / salidas |
Lliurament de ressenya del treball de camp. |
5% |
Trabajos |
Entrega d'un informe del treball de curs i presentació oral dels resultats del mateix |
20% |
Pruebas objetivas de tipo test |
Proves que contenen definicions, completar frases, veritable/ fals, etc. |
50% |
Pruebas orales |
Avaluació seminaris i pràctiques i entrega dels dossiers de pràctiques. |
20% |
Otros |
Avaluació de l'assistència, participació, actitud, etc. |
5% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la segona convocatòria s'avaluaran els mateixos apartats que en l'avaluació continuada i per tant és indispensable haver realitzat i presentar els treballs, pràctiques, etc., del curs. |
Básica |
Gabler,R, Sager, R.J., Wise, D.L & Petersen, J.F. (1999), Essentials of phisical Geofgraghy, Saunders, Colelge Publishing, Orlando, Fla, USA,
Strahler A.N & Strahler A (1997), PHYSICAL GEOGRAPHY, New york, Jon Willey and Sons,
|
Durant el curs es facilitaran diferents recursos electrònics. |
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|