DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) LLENGUA FRANCESA I Codi 12131010
Ensenyament
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Segon Primer
Llengua d'impartició
Francés
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
Adreça electrònica juanfrancisco.garcia@urv.cat
Professors/es
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
Web http://Web en construcció
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura té com a objectiu que l'alumne pugui assolir un nivell elemental de llengua francesa oral i escrita a través d'una aproximació eminentment comunicativa

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Adquirir els elements bàsics orals i escrits de la llengua francesa. A11
A12
A13
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
2. Conèixer la gramàtica bàsica de la llengua francesa. A11
A12
A18
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
3. Comprendre enunciats elementals orals i escrits en francès. A11
A12
A13
A14
A15
B3
B4
B5
C1
C2
C5
4. Saber aplicar els coneixements adquirits a la comunicació en llengua francesa. A11
A12
A13
A14
A15
A16
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
5. Saber utilitzar aquests coneixements de manera pràctica i amb el màxim de correcció. A13
A14
A15
A16
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
6. Saber crear enunciats orals i escrits mitjançant els coneixements adquirits. A11
A13
A14
A15
A16
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5
7. Interessar-se per tot allò que implica la utilització oral i escrita de la llengua francesa. A13
A14
A15
A16
B4
B5
B9
B11
C1
C2
C5

Continguts
Tema Subtema
1. Suports de comunicació integrant les competències bàsiques per a l'aprenentatge del francès. 1. 1. Aprenentatge i práctica de frases simples (formes verbals a l'indicatiu i dictics).
1.2. Saber presentar-se. Identificar-se.
1.3. Donar i demanar informació. La interrogació.
1.4. Expressar gustos i opinions.
1.5. Proposar / accceptar / refusar.
1.6. La narració.
1.7. Fer projectes. Les previsions (futur).
1.8. Expressió de l'educació i el desig, aconsellar (condicional).


2. Civilització francesa quotidiana per aprendre a viure, estudiar, treballar i viatjar en francès. 2.1. Viure a França.
2.2. Viure als països francòfrons.
2.3. Estudiar i treballar a França.
2.4. Estudiar i treballar als països francòfons.
2.5. Viatjar per França.
2.6. Viatjar per un país francòfon.
3. Eines gramaticals, lexicals i fonètiques en context. 3.1. Els determinants. Estudi especial de l'article partitiu.
3.2. Noms i adjectius. Gènere i nombre.
3.3. Els pronoms. Estudi especial del pronom possessiu.
3.4. El verb. Els auxiliars. Estudi especial del "passé composé.
3.5. Preposicions i adverbis. L'expressió del temps i l'espai.
3.6. Conjuncions.
3.7. De l'oració simple a l'oració composta.
3.8. El lèxic i l'univers.
3.9. Lèxic i vocabulari.
3.10. Els mots i llur context.
3.11. Pronunciació i ortagrafia.
3.12. Les vocals.
3.13. Les consonants.
3.14. El ritme del francès.
3.15. La "liaison".

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
 
Presentacions / exposicions
10 10 20
Pràctiques a través de TIC
4 8 12
Treballs
5 10 15
Sessió Magistral
20 40 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
11 22 33
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
1 1 2
Proves orals
1 1 2
Proves pràctiques
1 1 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Posar l'alumne en contacte amb la llengua francesa a través de la práctica oral i escrita (a l'aula de classe i amb activitats complemèntaries: autoaprenentatge.
Presentacions / exposicions Després que el professor hagi introduït el tema que s'ha d'estudiar, amb una presentació teòrica de la gramàtica, els alumnes hauran de portar a terme la seva aplicació pràctica, referida essencialment a temes de civilització francesa quotidiana.
Pràctiques a través de TIC Exercicis d'aplicació pràctica a través de seqüències per ordinador.
Treball amb documents autèntics interactius.
Treballs Redaccions, resums de textos, questionaris i comentaris relatius a textos orals i escrits.
Sessió Magistral
El professor portarà a terme una presentació de la gramàtica francesa i de la realitat cultural de França i dels països francòfons que tindrà una aplicació pràctica immediata amb altres activitats.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Caldrà fer exercicis d'aplicació pràctica (comprensió i expressió) sota la supervisió del professor.

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Pràctiques a través de TIC
Treballs
Sessió Magistral
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Proves objectives de preguntes curtes
Proves orals
Proves pràctiques
Descripció
L'atenció personaltzada es portarà a terme a l'aula i també al despatx del professor.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions L'alumne haurà de saber exposar oralment i per escrit punts relatius als temes vits a classe 30%
Pràctiques a través de TIC L'alumne haurà de resoldre exercicis i preguntes relatives a documents autèntics interactius 15%
Treballs Caldrà presentar un treball que demostri que l'alumne té un domini elemental de la llengua francesa, essencialment escrita (en aquest cas). 15%
Proves objectives de preguntes curtes Caldrà respondre a preguntes en francès 10%
Proves orals Conversació, avaluació de la fonètica 10%
Proves pràctiques Exercicis d'aplicació orals i escrits 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , Diccionari francès-català / català-francès, Enciclopèdia Catalana, Barcelona
, Diccionario General español-francés / francés-español, Larousse, Paris
Y. Delatour i altres, Grammaire pratique du français, Hachette, Paris, 2000
M. Grégoire i O. Thiévenaz, Grammaire progressive de la langue française avec 600 exercices, CLE international, Paris, 2003
Anne Monnerie-Goarin i altres, Métro Saint-Michel-Méthode de français, CLE international, Paris, 2006

Complementària Marie-Louise Parizet i altres, Activités pour le cadre européen commun de référence, CLE international, Paris, 2006
Béatrice Tauzin i Anne-Lyse Dubois, Express - Le monde professionnel en français, Hachette, Paris, 2006
, Le français dans le monde, FIPF - CLE international, Paris

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA FRANCESA II/12131106


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent