Objectius |
Competències |
1 - Conèixer els fonaments psicològics, ergonòmics i sociològics del disseny de les interfícies d'usuari. |
A13
|
B14
|
C3
|
2 - Conèixer les teories i models d'alt nivell sobre les interfícies d'usuari. |
A13
|
B3 B11 B12 B14
|
|
3 - Aplicar els principis generals i pautes del desenvolupament d'interfícies gràfiques. |
A13
|
B2 B3 B4 B11 B12
|
|
4 - Analitzar les necessitats d'informació, en contingut, oportunitat i forma, dels usuaris en llur treball. |
A9 A13
|
B3 B5 B9 B11 B13 B14
|
|
5 - Construir una metàfora adient de la informació a representar a la interfície gràfica. |
A4 A13
|
B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13
|
|
6 - Organitzar i dirigir proves de comprensió de la metàfora i d'usabilitat. |
A13
|
B5 B9 B14
|
|
7 - Construir una interfície gràfica d'usuari a partir de les necessitats d'informació amb diferents tipus d'eines. |
A4 A5 A8 A9 A11
|
B2 B3 B4 B5 B9 B11 B12 B13
|
|
8 - Cooperar amb les persones que desenvolupen els altres aspectes del programari. |
A8 A11 A12 A13
|
B5 B9 B11
|
C3
|
Tema |
Subtema |
0. Introducció. |
|
1. Tecnologia dels dispositius per la interacció |
|
2. Disseny i implementació d'interfícies persona-ordinador |
2.1 El factor humà
2.2 Fonaments de disseny de sistemes interactius
2.3 Avaluació
2.4 Accessibilitat |
3. Introducció a la visualització de la informació |
|
4. Interfícies avançades. Interacció multimodal. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Debats |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
9 |
18 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
0 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i la seva metodologia. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels continguts. L'exposició es farà en anglès i hi haurà apunts en català que cobriran el contingut de les exposicions. |
Debats |
Sobre comparació de solucions alternatives. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Discussió sobre els avantatges i inconvenients de diferents maneres de representar una informació concreta o d’estructurar un fragment d’interfície gràfica d’usuari. |
Treballs |
Sobre documentació de requisits d'interfície i disseny d’interfícies gràfiques. |
Pràctiques a través de TIC |
Amb algunes eines de desenvolupament d’interfícies gràfiques. |
Atenció personalitzada |
|
|
Treballs |
Sessió Magistral |
|
Descripció |
Consultes relacionades amb el continguts de l’assignatura i sobre els treballs, efectuades durant les hores de consultes dels professors en el seu despatx. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Documentació de requisits, disseny i programació d’interfícies gràfiques. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Examen convencional amb preguntes teòriques o teòrico-pràctiques de resposta raonada. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1era convocatòria
Es realitzaran una o més proves teòriques de desenvolupament i una o més pràctiques. Per aprovar caldrà: - Tenir una nota de 5 o superior en la darrera prova teòrica.
- Que la mitjana de les notes de les proves teòriques sigui 5 o superior.
- Que la mitjana de les proves pràctiques sigui 4 o superior
- Que el resultat de combinar la nota de teoria i pràctica sigui 5 o superior.
2ona convocatòria Es realitzarà una prova teòrica de desenvolupament i una o més pràctiques. Per aprovar caldrà: - Tenir una nota de 5 o superior en la prova teòrica.
- Que la mitjana de les proves pràctiques sigui 4 o superior
- Que el resultat de combinar la nota de teoria i pràctica sigui 5 o superior.
L'alumne només caldrà que recuperi la part que no hagi aprovat en 1era convocatòria.
|
Bàsica |
, , ,
, , ,
|
La informació i documentació necessàries per al seguiment de l'assignatura es publicaran mitjançant el Moodle. |
Complementària |
Shneiderman, B., Designing the User Interface, Addison-Wesley, 1999
Galitz, W.O., The Essential Guide to User Interface Design, John Wiley&sons, 2002
Horrocks, I., Constructing the User Interface with State Charts, Morgan Kaufman, 1999
Hackos, J.T. et al, User and Task Analysis for Interface Design, John Wiley&sons, 1998
Barnum, C.B., Usability Testing and Research, Pearson Education Longman, 2002
Preece, J. et al, Human-Computer Interaction, Adison-Wesley, 1994
Stone, D. et al, User Interface Design and Evaluation, Morgan Kaufmann Elsevier, 2005
Jacko, J.A., et al., The Human-Computer Interaction Handbook, Lawrence Erlbaum Ass., 2003
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|