DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) SIMULACIÓ Codi 17012106
Ensenyament
Enginyeria Informàtica (1997)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
9 6 3 Obligatòria Segon Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
Adreça electrònica jordi.duch@urv.cat
maria.ferre@urv.cat
Professors/es
DUCH GAVALDÀ, JORDI
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant En aquest curs es pretén que l'alumne conegui els fonaments de la representació gràfica de diferents tipus d'informació.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Identifica les representacions gràfiques òptimes per a cada tipus de dades B14
Valora els algoritmes necessaris per a la manipulació dels objetes que formen l'escena i la seva visualització A17
Adapta el model d'interacció a la tipologia de dades visualitzades i reconeix els elements que formen part de la interacció, tècniques i dispositius A7
A17
B2
B9
B14
Reconeix les bases del disseny i presentació de la informació i valora els algorismes de representació de dades científiques A7
A17
C2

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció a les tecnologies gràfiques
2. Disseny de la presentació de la informació
3. Representació i interacció amb estructures de dades
4. Visualització de dades científiques
5. Integració de la visualització en aplicacions informàtiques

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
48 48 96
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
15 30 45
Pràctiques a través de TIC
10 30 40
Resolució de problemes, exercicis
15 15 30
Presentacions / exposicions
2 2 4
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 4 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es dona una visió global i es presenten el marc i les eines de treball en l'assignatura.
Sessió Magistral Es presenten els conceptes de cada un dels temes. S'acompanya de material de suport, presentacions i bibliografia específica.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es treballa amb eines relacionades amb els problemes tractats i es proposen petits exercicis que formaran part de l'avaluació de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Amb les eines proporcionades l'alumne resoldrà unes pràctiques lligades al temari de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Es proposen i resolen problemes lligats a cada tema amb el suport d'eines informàtiques.
Presentacions / exposicions Presentació de la pràctica global del curs
Atenció personalitzada L'alumne es pot posar en contacte amb el professor a les hores de consulta o bé per correu electrònic

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Pràctiques a través de TIC
Atenció personalitzada
Descripció
Podeu contactar amb els professors a través del correu electrònic i/o a les hores de consulta que podeu trobar a la plana web de l'ETSE

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Al llarg del curs i en les sessions de laboratori es plantegen exercicis als alumnes que han de resoldre. Els resultats d'aquests exercicis tenen pes en la nota de l'assignatura. 35%
Pràctiques a través de TIC Pràctiques de l'assignatura fora d'hores de classe que permeten treballar els conceptes mostrats. 25%
Presentacions / exposicions Presentació de la pràctica global del curs 10%
Proves objectives de preguntes curtes Prova escrita sobre els conceptes treballats al llarg de l'assignatura 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria suposa acabar i superar les parts pendents en la primera.

Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Colin Ware, Information visualization : perception for design, 2004, Morgan Kaufmann
C. Chen, W. Härdle, A. Unwin, Handbook of data visualization, 2007, Springer
edited by Charles D. Hansen, Chris R. Johnson, The Visualization handbook, 2005, Elsevier-Butterworth Heinemann

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent