Objectius |
Competències |
Comprendre els diferents sistemes que componen una arquitectura de comerç electrònic (e-commerce) i també les diferents modalitats de comerç electrònic depenent dels participants. |
A7 A20
|
|
|
Conèixer els conceptes de seguretat de la informació i quines tècniques hi ha per assolir-los en els diferents àmbits del comerç electrònic. |
A5 A6 A20
|
B7
|
C1
|
Comprendre la importància de les bases de dades com a dipòsit de tota la informació que gestiona una empresa a l'entorn del comerç electrònic. |
A4 A11 A15 A20
|
B9 B15
|
C1 C4
|
Saber identificar els dos grans tipus d'informació utilitzada en les aplicacions de comerç electrónic: la que fa referència a l'operació de vendes de l'empresa i la que és útil per a la presa de decisions. |
A4 A20
|
B7
|
C1
|
Conèixer els diferents sistemes de pagament que hi ha i saber quines són les seves propietats més importants. |
A14 A20
|
B7
|
C1
|
Conèixer els principis operatius de la protecció del copyright de la informació multimedia tant pel que fa a la técnica de les marques d'aigua com a la de les empremtes digitals. |
A6 A20
|
B7
|
C1 C4
|
Dissenyar i implementar una botiga electrònica per a venda de béns en format digital, combinant tots els coneixements adquirits a l'assignatura |
A4 A6 A8 A9 A11 A12 A17 A20
|
B2 B4 B5
|
|
Tema |
Subtema |
Pràctica: Desenvolupament d'una botiga virtual |
Estructuració web. Implementació del servidor. Gestió de la informació: catàleg de productes, carret de compra. Pagament usant SSL.
|
Introducció al comerç electrònic |
El concepte de comerç electrònic. Tipus de comerç electrònic. Aspectes legals. Explotació de les dades que proporciona el comerç electrònic.
|
Seguretat en el comerç electrònic |
Requisits de seguretat del comerç electrònic. Conceptes bàsics de criptografia. Signatures digitals. Infrastructures de clau pública: tipus de certificats, emissió i revocació. Targes intel·ligents: aplicacions, arquitectura, estàndards i estudi pràctic. Seguretat en el transport de les dades (SSL-TLS).
|
Gestió de la informació |
Bases de dades, el motor del comerç electrònic. Base de dades operativa. “Data warehouse”: base de dades estratègica.
|
Sistemes de pagament electrònic |
Conceptes generals. Pagaments remots amb tarja bancària. Micropagaments. Diners digitals. Xecs electrònics. Plataformes i models de convergència. Pagament per telèfon mòbil. Perspectives de futur. |
Protecció del copyright de la informació |
Protecció del copyright en continguts multimèdia. Estat de la tècnica de detecció de còpia. Marca d'aigua per a imatges estàtiques. Marca d'aigua per a vídeo digital.
|
Transaccions “business-to-business” |
Xarxes bancàries i financeres. Electronic Data Interchange (EDI). L'especificació UN/EDIFACT. EDI i XML.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
1 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
36 |
36 |
72 |
Seminaris |
|
10 |
3 |
13 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
7 |
15 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
30 |
32 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà una presentació dels objectius i de les aplicacions de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Seminaris |
Per grups de 2 o 3, els alumnes preparen fora de classe una presentació d'un tema relacionat amb un dels capítols. Posterioment, fan la presentació a classe. |
Resolució de problemes, exercicis |
Per grups de 2 o 3, els alumnes resolen els problemes proposats per a un dels capítols i en presenten la solució a classe. |
Pràctiques a través de TIC |
Per grups de 2 o 3, els alumnes implementen una botiga electrónica per vendre per Internet continguts en format digital. Per fer-ho hauran de combinar tots els coneixements adquirits a l'assignatura (disseny sistema d'informació, implementació mètode pagament, protecció del copyright dels continguts, etc.). |
|
Resolució de problemes, exercicis |
Sessió Magistral |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Contestar consultes presencials o per correu electrónic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Presentacions en grup a classe |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i presentació en grup de problemes a classe |
10% |
Pràctiques a través de TIC |
Implementació botiga electrònica |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Prova de raonament |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
O. Alavedra, J. Domingo, J. Herrera, M.A. Rius, F. Sebé i M. Soriano, “Tecnologia per al comerç electrònic”, EdiUOC, 2003
, http://crises-deim.urv.cat, ,
|
|
Complementària |
J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí, "Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic", EdiUOC, 1999
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|