DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) FRANCÈS I Codi 17022204
Ensenyament
Enginyeria en Automàtica i Electrònica Industrial (1998)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Francés
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Adreça electrònica immaculada.rius@urv.cat
Professors/es
RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Web
Descripció general i informació rellevant Assolir un nivell bàsic de llengua francesa, en una doble perspectiva de comprensió i comunicació (oral i escrita) relacionada amb l'àmbit de la tecnologia.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Assolir un nivell bàsic de llengua francesa, en una doble perspectiva de comprensió i comunicació (oral i escrita). B1
B4
B5
C1
C3
C4
Utilitzar la llengua francesa en la comunicació oral i escrita. B4
B5
C1
C3
C4
Reconèixer i utilitzar correctament els adjectifs possessifs i els adjectifs démonstratifs. B1
B4
C1
Reconèixer i saber utilitzar els articles définis, indéfinis, partitifs et contractés. B1
B4
C1
Reconèixer i saber utilitzar adverbes i prépositions de lieu et de quantité. B1
B3
C1
Reconèixer i utilitzar de forma correcta els nombres cardinaux, ordinaux, fractions et pourcentages. B1
B3
C1
Reconèixer i saber utilitzar els pronoms personnels sujet i els pronoms personnels toniques B1
B4
C1
Reconèixer i saber utilitzar els verbs avoir, être, faire, aller, així com els verbs del 1er groupe (-ER), 2e groupe (-IR)model finir i 3e groupe (-IR, -RE, OIR) ; en present d'indicatiu i imperatiu B1
B3
B4
C1
Reconèixer i saber utilitzar el vocabulari de les mesures, quantités, formes, matériaux et textures. B1
B4
C1
Reconéixer i utilitzar de forma correcta el lèxic de les présentations, la description, la journée, vocabulaire sur sciences et thechniques, le téléphone, la communication, l'informatique et lexique des textes sur l'énergies renouvelables. B1
B5
B8
C1
C2
Reconèixer i utilitzar la négation et l'interrogation B1
B4
C1
Reconèixer i saber utilitzar correctament el nom i l'adjectif B1
B4
C1

Continguts
Tema Subtema
Lexic la journée, les présentations, la description, les textures, formes et matériaux, vocabulaire sur sciences et techniques, le téléphone, la communication, l'informatique et lexique des textes sur les énergies renouvelables.
Punts gramaticals articles, nom, adjectif, adverbes de quantité, adjectifs possessifs, adjectifs démonstratifs, nombres, pronoms personnels sujet, prépositions de lieu, verbes, l'interrogation et la négation.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
29 29 58
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
26 30 56
Debats
3 3 6
Resolució de problemes, exercicis
0 20 20
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 5 7
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del programa i metodologia.
Sessió Magistral Explicació de conceptes teòrics sobre la llengua francesa.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització d'exercicis pràctics per tal de dur a terme l'aplicacició dels conceptes teòrics treballats a classe. Realització d'audicions en francés.
Debats Els alumnes participaran en debats sobre temes escollits que es faran a classe per tal de exercitar l'expressió oral.
Resolució de problemes, exercicis Realització d'exercicis de comprensió i d'expressió escrita.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Resolució de problemes, exercicis
Descripció
Pots posar-te en contacte amb mi a través del correu electrònic immaculada.rius@urv.net o bé al despatx 351.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària El reconeixement i l'ús correcte de les unitats de la llengua francesa treballades a classe. 20%
Debats L'expressió oral i la coherència de les idees expressades. 10%
Resolució de problemes, exercicis La comprensió escrita de textos francesos de la meteixa dificultat dels treballats a classe. L'expressió escrita en general. 20%
Proves objectives de preguntes curtes La correcció de la resposta donada a les preguntes plantejades 40%
Altres

La comprensió oral d'enregistraments o lectures.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

A l'hora d'avaluar es tindran en consideració els textos o exercicis d'expressió i comprensió escrita que l'alumne hagi presentat per a ser corregits per la professora.


Fonts d'informació

Bàsica H. Mink, Dictionnaire Technique. Diccionario Técnico Français-Espagnol/ Espagnol-Français, Herder, 2000
Grégoire, M., Grammaire progressive du français avec 400 exercices, Niveau débutant, CLE Internacional, 2001
, Diccionari francès-català/català-francès, Barcelona, Enciclopèdia Catalana (2 volums), ,

 

Complementària , Sciences et avenir (revista en llengua francesa que es rep periòdicament a la biblioteca), ,
, le français en ligne, le point du FLE, TV5Monde, French Online, le conjugueur..., ,

 

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana llegir textos originals en llengua francesa -tot fent lectura en veu alta d'alguns fragments- a més de consultar a Internet pàgines escrites en francès. També es convenient fer audicions en francès: música, emisores de ràdio, televisió, etc. Recordeu que a la biblioteca es rep la revista francesa Sciences et avenir.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent