Objectives |
Competences |
Conèixer l’electrònica de l’automòbil des d’una perspectiva de sistema |
A5
|
|
|
Conèixer els principals subsistemes de control de l'automòbil |
A5
|
|
|
Conèixer els sistemes de distribució de potència i senyals elèctrics |
A5
|
|
|
Conèixer els principals elements de sensat a l'automòbil |
A5
|
|
|
Elaborar un treball sobre aspectes de l'electrònica a l'automòbil i fer una presentació pública. |
A1 A5
|
B4
|
C5
|
Topic |
Sub-topic |
Introducció |
Evolució històrica de l'electrònica a l'automòbil. Característiques de l'entorn automòbil (harsh environment): marges temperatura, vibracions, emissions, etc. Conceptes de fiabilitat utilitzat en el camp de l'automòbil (Weibull i predicció de vida)
|
Distribució de potència |
Subsistemes de generació i emmagatzematge de potència (bateries, alternador). Càrregues (resistives, il·luminació, motors, etc.). Gestió de potència:proteccions, interrupció, distribució. Gestió de potència distribuïda vs. centralitzada. Sistemes d'alimentació bitensió (14/42 V). Gestió de càrregues.
|
Comunicacions a l'automòbil |
Multiplexat de senyals. Exemples de sistemes multiplex: el bus CAN i el LIN. Components electrònics i interfícies. Qualitat i verificació del "embeded software" |
Sensors per a l'automòbil. |
La tecnologia del Silici micromecanitzat. Realització de sensors de pressió i d'acceleració. Sensors de posició i angle. Sensors de fluxe i de temperatura. Sensors de gasos exhausts, etc. Regulació del factor lambda.
|
Principals subsistemes de control |
Control del motor. Control de tracció. Control de frenada (Sistemes ABS). Control de suspensions. Sistemes Airbag. Sistema complet d'un alçavidres amb antipinçament
|
El vehicle elèctric i híbrid |
Cel·les de combustible. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
|
Lecture |
|
30 |
22.5 |
52.5 |
Presentations / expositions |
|
6 |
18 |
24 |
Field work/trips |
|
0 |
8 |
8 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
20 |
21 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura |
Lecture |
Exposició de temes amb transparències o canó. |
Presentations / expositions |
Presentació de treballs fets pels alumnes en grup o individualment |
Field work/trips |
Visites a empreses i centres tecnològics |
|
Presentations / expositions |
|
Description |
Consultes al despatx |
|
|
Description |
Weight |
Lecture |
S'avalua l'assistència |
Juntament amb les pràctiques externes i assitència a exposicions |
Presentations / expositions |
Exposició a classe devant dels companys de 20 minuts d'un treball curt (4-10 pàgines) sobre un tema proposat pels professors. |
25 %. S'avalua la memòria escrita, les transparències i la forma de fer la presentació |
Field work/trips |
Visites a laboratoris i empreses del sector. Asistència a conferències. |
25 % juntament amb l'assistència a les sessions magistrals i d'exposició de treballs |
Objective multiple-choice tests |
Test individual |
50% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Denton, T., Automobile electrical and electronic systems, SAE International, 1995
Jurgen, R.K., Automotive electronics handbook, Mc Graw-Hill, 1999
Westbrook, M.H., Turner, H.D., Automotive Sensors, Institute of Physics Publishing, 1994
Ribbens, W.B., Understanding Automotive Electronics, Butterworth-Heinemann, 1998
Professors de l'assignatura, web de l'assignatura, URV, 2005
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
INDUSTRIAL INSTRUMENTATION/17022102 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
PERCEPTION SYSTEMS/17022003 |
|
|
Other comments |
Es recomana haver cursat prèviament:
-ELECTRÒNICA DE POTÈNCIA (ETIEI)
-INSTRUMENTACIÓ ELECTRÒNICA (ETIEI)
-SISTEMES ELECTRÒNICS AMB MICROCONTROLADOR (ETIEI)
S'avaluen l'assistència a classe i a les visites programades
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|