Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
| B5 |
Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Conèixer els serveis que ofereix l'Escola i la Universitat, així com l'organització acadèmica de la docència.
Conèixer les diferents sortides, atribucions professionals relacionades amb l'enginyeria i les funcions dels diferents col·legis i associacions professionals.
Conèixer estratègies per accedir al món laboral.
Conèixer les possibilitats de mobilitat acadèmica i professional a nivell estatal i europeu.
Conèixer les estratègies i característiques del treball en equip.
Utilitzar les tècniques d'expressió oral i escrita adequades, adaptant-les a l'audiència o al tipus de treball.
Conèixer com elaborar un currículum vitae i una carta de presentació.
Conèixer com preparar una entrevista de feina
Conèixer com dirigir i organitzar una reunió de treball.
| | B5 |
Conèixer els aspectes de l'Enginyeria relacionats amb l'ètica i la igualtat de gènere.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Serveis de l'escola i la universitat |
|
Tema 2. Mobilitat acadèmica i professional |
|
Tema 3. Ciutadania digital |
|
Tema 4. Ètica i igualtat de gènere |
|
Tema 5. Sortides professionals |
|
Tema 6. Entendre el mercat laboral
|
6.1 Demanda laboral, perfils professionals i tendències
6.2. Buscar i trobar informació ("jobs openings")
|
Tema 7. Inserció laboral i gestió de la carrera professional.
|
7.1. El CV basat en competències i l'empleabilitat
7.2. Autoavaluació de competències, interessos i motivacions
7.3. Planificació: Networking, imatge, desenvolupament professional i aprenentatge basat en el treball
7.4. Acció: CV, carta de presentació, entrevista i referències
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
11 |
19 |
30 |
Seminaris |
|
17 |
69 |
86 |
Presentacions / exposicions |
|
9 |
6 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: Contingut, pla de treball, funcionament de les classes magistrals i seminaris i sistema d'avaluació.
|
Sessió Magistral |
Conferències que tenen com a objectiu oferir orientació professional i acadèmica als estudiants, dictades per representants dels serveis que ofereix la Universitat, docents especialitzat en temàtiques específiques (igualtat de gènere i ciutadania digital), de representants d'empreses que desenvolupen la seva activitat professional dins del camp laboral de l'enginyeria, i representants dels col·legis professionals. |
Seminaris |
El desenvolupament dels seminaris es divideix en dues parts. En la primera part, de caràcter teòric-pràctic, s'acosta l'alumne al mercat laboral i la gestió de carrera. En la segona, els alumnes faran la presentació i defensa oral del treball en equip (descrit a l'apartat avaluació). |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants realitzaran l'exposició oral d'un treball en equip, seguint les pautes específiques establertes en quant a estructuració i format de l'informe, i les guies sobre "com fer una presentació efectiva".
|
Atenció personalitzada |
S'atendran les consultes dels estudiants personalment, a través del correu electrònic i fòrums de discussió del campus virtual. |
Descripció |
S'atendran les consultes dels estudiants personalment, a través del correu electrònic i fòrums de discussió del campus virtual. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
L'estudiant haurà de respondre els qüestionaris en línia (entorn Moodle) corresponents a cada sessió dins del termini establert. |
15% |
Seminaris |
|
L'estudiant elaborarà de manera individual un pla de carrera (amb inclusió del seu CV i carta de presentació), que li permiti definir el seu projecte acadèmic i professional.
Paral·lelament i en equip, pesentarà un informe escrit, seguint les pautes establertes (presentació i "plagi"), amb la finalitat de desenvolupar competències per al treball en equip i la comunicació escrita. |
50% |
Presentacions / exposicions |
|
L'estudiant realitzarà una exposició oral (en equip) relacionada amb el treball escrit presentat prèviament. |
15% |
Proves mixtes |
|
Prova avaluativa amb preguntes tipus test, preguntes obertes i/o exercicis pràctics que servirà per avaluar els continguts teòric-pràctics relacionats amb els seminaris. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
EXAMEN DE SEGONA CONVOCATÒRIA. S'avaluarà de manera extensiva, amb una prova mixta, els continguts teòric-pràctics de l'assignatura corresponents als seminaris (100% de la nota). No es valora en aquesta convocatòria: el treball individual (pla de carrera), el treball en equip i la corresponent presentació oral, els quals únicament es tindran en compte en el període d'avaluació contínua. |
Bàsica |
|
Hoschette, J. A. (2010). The Engineer's Career Guide. John Wiley and Sons. Borrell i Carrió, F. (2001), Cómo trabajar en equipo,
Barcelona: Gestión 2000. Faust, B. i Faust Michael
(2004), Un CV más convincente: aprende a elaborar tu
elevator pitch, Madrid: Pearson Educación. Hodgson, S.
(2005), Brilliant answers to tough interview
questions: smart answers to whatever they can throw at you, New York: Pearson
Prentice Hall. Miguel Ángel Alcalá (coord.) (2001), La Entrevista de selección: manual para el entrevistador y el
entrevistado, Madrid: CIE Dossat. Fernández
Losa, N. (1999), Dirección de equipos de trabajo en las organizaciones, Madrid: Civitas. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|