Objectius |
Competències |
1. Conèixer les principals tendències i factors que estan incidint en l’activitat turística i en la configuració de l’actual mapa turístic. |
A2 A3 A8
|
|
|
2. Conèixer les principals fonts d’informació turística. |
A2 A27
|
|
C2
|
3. Analitzar la importància del turisme a nivell mundial a partir de les dades turístiques proporcionades per la OMT a nivell regional i nacional. |
|
B9 B25 B28
|
|
4. Comprendre la capacitat del turisme com a factor de desenvolupament en els països en vies de desenvolupament. |
A3
|
|
C3 C5
|
5. Reconèixer el mapa actual de les principals modalitats turístiques. |
A18 A27
|
|
C4
|
6. Analitzar les condicions i factors de localització de les diferents modalitats. |
A8
|
B21
|
|
7. Analitzar el comportament dels principals mercats turístics per cadascuna de les modalitats. |
A27
|
B21
|
|
8. Analitzar l’activitat turística a partir de la divisió en regions i subregions que facilitaran el seu estudi. |
A27
|
|
|
9. Conèixer les condicions físiques, socioeconòmiques, ambientals, etc. per cadascuna de les regions. |
A27
|
B13 B23
|
C5
|
10. Comprendre com aquests aspectes abans mencionats poden influir en el desenvolupament de l’activitat turística. |
A27
|
|
|
11. Analitzar l’estructura turística, oferta i mercats de les diferents regions, subregions, així com a escala nacional o local. |
A27
|
|
|
12. Analitzar casos i exemples de destinacions turístiques a diferents escales geogràfiques per comprovar el procés de desenvolupament turístic. |
A18 A27
|
|
C1 C5
|
13. Utilitzar estadística i cartografia regional i per països. |
A2 A27
|
|
C2
|
Prendre part dels debats a classe |
|
B14
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1- Panorama de l’estructura turística mundial. |
1.1 Principals tendències i factors
1.2 Principals focus i fluxos turístics
1.3 Emergència dels països en vies de desenvolupament |
2- Distribució geogràfica de les diferents modalitats turístiques |
2.1 Principals modalitats turístiques
2.2 Turisme de Sol i Platja
2.3 Turisme de Neu
2.4 Turisme Urbà
2.5 Turisme Ecològic
|
3- Principals Regions Turístiques |
3.1 Europa
3.2 Àfrica
3.3 Amèrica
3.4 Àsia i el Pacífic
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
32 |
64 |
96 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
1 |
11 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Estudis previs |
|
2 |
8 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
2 |
5 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aquestes activitats serviran per introduir a l'alumne amb aspectes tant importants de l'assignatura com la localització geogràfica i la geografia descriptiva mundial. També seran sessions en les que s'especificaran normes de presentacions de treballs. |
Sessió Magistral |
En les sessions magistrals s'explicarà als alumnes els continguts de cada tema. Seran sessions que comptaran amb el suport de eines visuals com power point i imatges corresponents a diferents destinacions. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Amb la resoluciò de problemes i exercicis es pretén crear sessions dinàmiques i participatives on els alumnes podran resoldre un exercici en el que tindran que utilitzar diferents fonts de recerca, o bé comentar i alguna notícia d'actualitat o algun article que es lliuri a classe. |
Treballs |
Hi haurà un treball de curs en el que els alumnes aplicaran tots els coneixements apresos en l'assignatura, així com la seva capacitat de recerca i anàlisi. La temàtica del treball serà definida pel professor a l'inici del curs. |
Estudis previs |
Per poder elaborar el treball de curs, l'alumne haurà de fer una sèrie d'etudis previs sobre la temàtica establerta. |
Presentacions / exposicions |
Es creu necessari que tot treball de curs sigui presentat i exposat a la classe mitjançant Power Point i amb el suport visual que es cregui més adient. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Durant el quadrimestre es preveu alguna/es sessions en les que un expert relacionat amb els continguts de l'assignatura faci una conferència. |
|
Descripció |
Revisió i seguiment de treballs
Atenció de dubtes que puguin anar apareixen en el transcurs del curs
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Igualment l'alumne haurà de presentar un dossier de pràctiques, fer lectures i participar a classe que també seran puntuats. |
14% |
Treballs |
Així mateix l’alumne haurà de realitzar de forma obligatòria un treball de curs (en grup) que en les sessions pràctiques de l’assignatura s’anirà concretant i és de caràcter obligatori. |
25% |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Es tindrà en compte l’assistència a esdeveniments científics i divulgatius. |
1% |
Proves objectives de preguntes curtes |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà mitjançant un examen teòric sobre la temàtica de l’assignatura |
60% |
Altres |
Prova de localització geogràfica, on l'alumne caldrà que ubiqui en un mapa una relació d'indrets. Aquesta prova no puntua i cal superar-la al menys amb un 80%. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'1% d'esdeveniments científics es pot veure modificat. El que cal recordar és que la part pràctica de l'assignatura (de presentació obligatòria) equival al 40% de la nota final. La part teòrica que val el 60%, consta de dues proves teòriques d'un 30% cada prova. No es fa mitja amb les dues proves, sino que cal aprovar cada part. La part que no es superada pot ser aprovada a la segona convocatòria, així com els exercicis pràctics no lliurats durant el curs han de ser lliurats en la segona convatòria per aprovar l'assignatura. |
Bàsica |
BARRADO; D.A.; CALABUIG, J. (Edit)., Geografia mundial del turismo., Síntesis., 2001 Madrid.
BARRADO; D.A.; CALABUIG, J. (Edit)., Geografia mundial del turismo., Síntesis., 2001 Madrid.
MESPELIER, A.; BLOC-DURAFFOUR, P., Geografia Turística en el Mundo., Síntesis., 2000 Madrid.
CAMINO, V. ; MARTÍNEZ, X., Manual de Geografia turística de Europa., Centro de Estudios Ramon Areces(CE RA)., 2003.
|
|
Complementària |
AA.VV., Atlas de la Gran Enciclòpedia Catalana., , 2000 Barcelona.
WTO., Compendium of Tourism Statistics., WTO., 2003.
Leisure Tourisme Books., Cultural attractions and European Tourism., RICHARDS, G., 2001.
WEARING, S.; NEIL, J., Ecoturismo, impacto, tendencias y posibilidades., , 1999.
THEOBALD W.;DUNSMORE, H.E., Internet resources for leisure and tourism., BH., 2000 UK.
OMT., La actividad de los cruceros turísticos en el mundo., OMT., Madrid.
VAQUERO, M., La ciudad histórica como destino turístico., Ariel., 2002 Barcelona.
SPATARO A., Le Tourisme Méditerranée., Harmattan., 2002 Paris.
GÓMEZ, B.; LÓPEZ, F., Regionaltzación turística del mundo., Universitat de Barcelona., 2002 Barcelona.
WAHAB, S. ; COOPER C., Tourism in the Age of Globalisation., Routledge, Adavances in Tourism., 2001 London & NY:
Viñals Blasco, M.J.; Bernabé García, A. (Edit.), Turismo en espacios naturales y rurales., Universidad Politécnica de Valencia., 1999 Valencia.
OMT., Turismo: Panorama 2020. Previsiones Mundiales y perfiles de los segmentos de mercado., OMT., 2002 Madrid.
DAVIDSON, R., Viajes y turismo en Europa., Síntesis., 2001 Madrid.
WEARING, S., Volunteer Tourism: Experiences that make a difference., Leisure Books., 2001 Australia.
WTO., Yearbook of Tourism Statistics 1997-2001, Vol. 1–2., WTO., 2003.
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana que l'estudiant tingui prèviament uns coneixements geogràfics, tant físics com polítics, a nivell mundial. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|