Objectius |
Competències |
1. Comprendre la història i bases de l’hoteleria. |
A3 A7
|
|
|
2. Comprendre les àrees d’un negoci hoteler. |
A7 A20 A26
|
B6 B29
|
|
3. Avaluar i organitzar qualsevol departament de l’hotel. |
A12 A20 A26
|
B2 B9 B18
|
C5
|
4. Reconèixer els departaments operacionals de l’hotel. |
A12
|
B2
|
|
5. Avaluar els resultats d’explotació d’un hotel. |
|
B29
|
C2
|
6. Reconèixer les funcions dels responsables de la gestió de l’hotel. |
A12 A26
|
B2 B18
|
C5
|
7. Comprendre l’aplicació de les noves tecnologies i sistemes informàtics |
A12
|
B5 B29
|
C2
|
8. Calcular les necessitats informàtiques dels diferents departaments. |
A12
|
B2 B5
|
C2
|
Interessar-se per notícies del sector turístic |
A2 A7
|
B1
|
C3
|
Tema |
Subtema |
1.-Introducció al món hoteler |
Història hotelera i extra-hotelera. |
2.-Definició d’Hotel |
Concepte i classificació dels Hotels i introducció de les cadenes Hoteleres. |
3.-Organització interna d’un Hotel |
Organigrama, anàlisi departamental: Dep.Allotjament, Dep. Restauració, Dep.Comercial i Marketing, Dep.Administració i Finances, Dep.Manteniment,serveis tècnics i seguretat,Dep.Recursos Humans i Dep.Animació. |
4.-Gerència Hotelera |
Definició, funcions i responsabilitats,balanç de l’Hotel, Uniform system of accounting for Hotels (USAH), Política Pressupostària de l’Hotel i Marketing Hoteler |
5.-Temes complementaris de Gestió Hotelera |
Noves tecnologies, Normativa Hotelera, Sistemes informàtic i de gestió |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
3 |
11 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
Estudis previs |
|
1 |
8 |
9 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
2 |
8 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura en el context actual dels establiments hotelers i visió general del contingut del temari |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels conceptes teòrics fonamentals per al seguiment de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació pràctica dels continguts de les sessions magistrals ja sigui en base a casos reals o creats explícitament |
Treballs |
Realització dels treball d'assignatura que haurà de ser exposat a classe |
Estudis previs |
Per poder elaborar el treball de curs l'alumne haurà de fer una sèrie d'estudis previs sobre la temàtica establerta |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Recerca de dades a la web, aplicació d'indicadors estudiats a classe i aprenentatge d'eines informàtiques |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
|
Descripció |
Al finalitzar cada sessió es reserva un temps per a l'atenció dels dubtes generats als estudiants i per l'orientació en la recerca de material de tot tipus
Mitjançant la resolució de problemes es realitzarà un seguiment de l'evolució dels aprenentatges dels alumnes i se'ls resoldrà dubtes
Per a la realització de les proves l'alumne disposa del professor per a la resolució dels seus dubtes
L'alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica de manera personalitzada
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Excercisis pràctics realitzats a l'aula |
20% |
Treballs |
Treball de recerca en equip |
20% |
Proves de desenvolupament |
varis examens escrits fins 1ª convocatoria |
60% |
Altres |
Examen escrit 2ª convocatoria |
60 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria, si no s'aprova el treball o les pràctiques, es necessari també examinar-se dels mateixos amb la seva valoració final del 40 % total. |
Bàsica |
Mestres Soler, J.R., Gestión de la empresa Turística i dirección Hotelera., Gestión 2000., 1995.
Antich, J y Moya, M., Gestión de la Empresa Turística., Síntesis., 1995.
Parenteau, A., Marketing práctico del turismo., Síntesis., 1995.
Fuster, J., Turismo de masas y calidad de servicios., Planisi., 1994.
Felipe Gallego, Jesús, Gestion de Hoteles. Una nueva visión, paraninfo S.A, 2005
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
GESTIÓ I PROCESSOS DE PRODUCCIÓ EN RESTAURACIÓ/21011212 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|