Objectius |
Competències |
1. Diferenciar les diverses tipologies de destinacions turístiques |
A4 A18
|
B6 B8 B9 B24
|
|
2. Identificar les competències en matèria de turisme dels diferents nivells de planificació de un territori |
A4 A18 A19 A23
|
B6
|
|
3. Comprendre i explicar els diferents models d'estructures organitzatives de la gestió d'una destinació |
A4 A18 A23
|
B6 B7 B8 B9 B18 B24
|
|
4. Avaluar les funcions de liderat desenvolupables en una destinació |
A18 A19 A23
|
B6 B7 B8 B9 B18 B24
|
|
5. Valorar la necessitat de col•laboració per aconseguir l'eficiència |
A4 A19 A23
|
B6 B7 B8 B9 B18 B23 B24
|
|
6. Adquirir coneixements bàsics de planificació estratègica |
A4 A18
|
|
|
7. Aplicar coneixements de gestió de la sostenibilitat |
A19 A23
|
B6 B7 B8 B9 B18 B23 B24
|
|
8. Jutjar usos d'atractius |
A18 A19 A23
|
B6 B7 B8 B9 B18 B23 B24
|
C5
|
9. Prendre part en el disseny d'un pla de servucció d'una destinació |
A18
|
B6 B7 B8 B9 B18 B24
|
|
10. Contrastar el desenvolupament de l'eina de comunicació en una destinació |
A4 A18
|
B6 B8 B9 B24
|
C5
|
11. Comprendre les eines de gestió de l'accessibilitat a una destinació |
A18 A19 A23
|
B6 B7 B23 B24
|
|
12. Reconèixer la funció de les empreses en la gestió de la destinació |
A18 A32
|
B6 B7 B8 B9 B23 B24
|
|
13. Prendre consciència de la dificultat de gestió d'una destinació |
A4 A18 A19 A23
|
B6 B7 B8 B9 B18 B23 B24
|
C5
|
14. Implicar en la presa de decisions |
|
B6 B7 B8 B9 B18
|
|
Tema |
Subtema |
El concepto de sosteniblidad del desarrollo turístico local |
Los destinos turísticos: evolución internacional y problemas locales
Sosteniblidad del desarrollo y sostenibilidad turística
|
Análisis de la sostenibilidad del desarrollo turístico: modelos teóricos y casos de estudio |
Espacio turístico y regiones turísticas
La capacidad de carga
El Ciclo de Vida de los destinos turísticos
El modelo de "circulo vicioso" de desarrollo insostenible
Casos de turismo urbano y de turismo de costa
|
Herramientas de gestión de destinos y sus regiones |
Acomodamiento y gestión de los flujos
Gestión del crecimiento territorial de la actividad turística
Gestión de la calidad y del brand
Gestión de las atracciones: cultura, paisaje y turismo
VISITA TÉCNICA
|
Modelos organizacionales del desarrollo turístico local |
Teorías de la organización y políticas turísticas
Los "stakeholders" del turismo y las redes de actores
La planificación territorial para el turismo y la planificación estratégica
Instrumentos de cohesión territorial y de involucramiento ciudadano
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
75 |
105 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
Treballs |
|
5 |
5 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
7 |
7 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
Proves pràctiques |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Sessions lectives basades en la presentació interactiva de materials didàctics audiovisuals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es llegiran i comentaran en grups de lectura de màxim tres persones una sèrie d’articles, casos d’estudi, articles de diari, informes, que tinguin relació amb els temes tractats en les sessions magistrals. |
Treballs |
S’assignaran de forma concertada alguns temes a desenvolupar en grups de treball (min. una persona, màx. 5). Els treballs poden ser: aprofundir en la teoria (anàlisi i crítica d’articles, anàlisi de dades), casos d’estudi il•lustratius de nous productes turístics i projectes-simulació d’innovació turística basats en casos reals. |
Presentacions / exposicions |
Aquests treballs s’entregaran abans de finals de curs i es presentaran i discutiran a classe amb preguntes d’altres grups de “discussors”. L’avaluació dels treballs i de les presentacions contribuirà a la nota final del curs. El desenvolupament dels treballs serà assistit pel docent en sessions pràctiques i en hores d’atenció individual. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema o exercici, relacionat temàticament amb el desenvolupament de les sessions magistrals
Proves que inclouen activitats o casos a resoldre. L’alumne ha de donar resposta a l’activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l’assignatura
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Proves que inclouen activitats o casos a resoldre durant les sessions de practica, |
0% |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels grups de treball formats per 4-5 alumnes d’un tema concret (prèvia presentació escrita) |
40% |
Proves pràctiques |
Proves que inclouen activitats o casos a resoldre durant les sessions de practica, basats en el articuls llegits en classe. L’alumne ha de donar resposta a l’activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l’assignatura |
5% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L’alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l’alumne és breu (format test), Hi haura 5 proves durant el curs |
50% |
Altres |
Constancia i proactivitat en el seguiment de la assignatura |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
la segona convocatòria consistirà en un examen escrit per a fer en classe o en casa i enviar per i-mail. S'haurien de contestar 2 o 3 preguntes entre 4 (depenent si s'ha de repetir solament la part de test o refer tota l'avaluació), amb assajos d'entre 500 i 650 paraules |
Bàsica |
|
Lecturas obligatorias:
–Notas del docente (formato pdf)
–Artículos científicos y recortes de periódicos:
para distribuir y leer en clases de práctica
Lecturas complementarias:
–Libros:
Jesús Rivas García, Marta Magadán Díaz (2007), Planificación turística y desarrollo sostenible
World Tourism Organization (2007), A Practical guide to tourism destination management.
Turismo de la Provincia de Sevilla (2004) Manual de Gestión Local del Turismo. Bib EUTO 379.75(468)
Notas de las clases y otro material docente, comunicaciones generales: Moodle |
Complementària |
, (Específica per a cada capítol)., ,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ESTRUCTURA DE MERCATS/21011011 | TURISME, ECONOMIA I MEDI AMBIENT/21011203 | NOVES FORMES DE TURISME/21011209 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PLANIFICACIÓ DELS ESPAIS TURÍSTICS/21011006 | PATRIMONI CULTURAL/21011010 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANGLÈS/21011015 | ECONOMIA DEL TURISME/21011101 | SOCIOLOGIA DEL TURISME I D'OCI/21011104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|