Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| FB5 |
Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
Responsabilitza a l’alumne en que el dibuix tècnic és un llenguatge amb tot el seguit de regles que això implica.
| | FB5 |
Coneix i aplica els fonaments dels sistemes de representació i coneix i aplica els seus mecanismes de representació.
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Comprèn els mecanismes i les eines de la representació gràfica per ordinador.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Coneix i aplica els fonaments dels sistemes de representació i coneix i aplica els seus mecanismes de representació.
Compren els mecanismes i les eines de la representació gràfica per ordinador.
| | B4 |
Prediu la representació d’una peça, component o instal·lació i produeix imatges i representacions òptimes de peces, components o instal·lacions.
Produeix imatges i representacions de peces, components o instal·lacions mitjançant ordinador.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Técnicas de representación gráfica. Elementos gráficos en proyectos de ingeniería.
Principios generales de la normalización. |
La normalización industrial. El lenguaje común. Cubo de proyecciones. Vistas. Secciones. Normas de acotación. Simbología de elementos básicos. |
Geometría métrica y descriptiva.Tècniques de representación gráfica.
Sistema axonométrico.
|
Dibujo isométrico y perspectiva caballera. Fundamentos y aplicaciones. Normas y acotación. Representación de esquemas e instalaciones. |
Diseño asistido por ordenador. Elementos gráficos en proyectos de ingeniería. Técnicas de representación gráfica.
Dibujo asistido por ordenador y aplicaciones. |
Dibujar con ordenador, software básico:
1 - Representación de esquemas de instalaciones.
2 - Representación de piezas y conjuntos.
3 - Dibujo isométrico con ordenador. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
4 |
0 |
4 |
Sesión magistral |
|
12 |
18 |
30 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
24 |
48 |
72 |
Prácticas en laboratorios |
|
12 |
24 |
36 |
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Pruebas prácticas |
|
7.5 |
0 |
7.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
S’explicarà a l’aula el programa del curs: matèria, temporització, avaluació, mitjans materials, programari, etc. |
Sesión magistral |
Mitjançant classes magistrals s’explicarà la teoria que figura al programa de l’assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Les pràctiques sobre el que s’ha explicat a les classes magistrals es realitzaran a les hores destinades a problemes. El alumnes han de portar a classe el material de dibuix adequat per portar-les a terme. El lliurament de les col•leccions de pràctiques és voluntari, però les pràctiques són avaluables. |
Prácticas en laboratorios |
Les pràctiques del laboratori de CAD constaran sobre la matèria explicada a les classes magistrals i d’acord amb el programari explicat i utilitzat a l’aula de CAD. El lliurament de les 3 pràctiques serà obligatori. |
Atención personalizada |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
descripción |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Col·lecció de pràctiques núm. 1
Col·lecció de pràctiques núm. 2
|
6%
6% |
Prácticas en laboratorios |
|
Pràctica núm. 1
Pràctica núm. 2
Pràctica núm. 3
|
1.2%
1.2%
1.6% |
Pruebas prácticas |
|
Prova parcial núm. 1
Prova parcial núm. 2
Prova de CAD |
34%
34%
16% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La nota final de teoria i problemes(proves parcials + col·leccions de pràctiques) i la nota de CAD (prova de CAD +pràctiques de CAD) són selectives, es a dir, han d'estar ambdues aprovades perpoder aprovar l'assignatura. Activitats per nota (=100%de la nota final de l'estudiant) 1. Teoria i problemes (80% i selectiu) 1.1. Proves (85%) 1.1.1. Provaparcial núm. 1 (50%) 1.1.2. Provaparcial núm. 2 (50%) 1.2. Pràctiques (15%) 1.2.1. Col·lecció de pràctiques núm. 1 (50%) 1.2.2. Col·leccióde pràctiques núm. 2 (50%) 2. CAD (20% i selectiu) 2.1. Prova (80%) 2.2. Pràctiques (20% ipresentació obligatòria) 2.2.1. Pràctica de CAD núm. 1 (30%) 2.2.2. Pràctica de CAD núm. 2 (30%) 2.2.3. Pràctica de CAD núm. 3 (40%) SEGONA CONVOCATÒRIA Els alumnes que no hagin aprovat a laprimera convocatòria restaran obligats a presentar-se a la segona convocatòria.Aquesta constarà d'un examen de teoria i problemes dividit en dues parts(corresponent cada una d'elles a cada una de les proves parcials realitzades) id'un examen de CAD. Per poder presentar-se a l'examen de CAD és obligatoripresentar les pràctiques de CAD. |
Básica |
Corbella Barrios, David, Dibujo técnico 3 -ELEMENTOS DE NORMALIZACIÓN-, , 1983
Auria Apilluelo, José M.; Ibáñez Carabantes, Pedro; Ubieto Artur, Pedro, Dibujo industrial: conjuntos y despieces , 2ª, 2005
Rodríguez de Abajo. F. Javier; Álvarez Bengoa, Víctor, Geometría descriptiva. Tomo III. Sistema de Perspectiva Axonométrica., 6ª, 1991
Rodríguez de Abajo, F. Javier; Revilla Blanco, Alberto, Geometría descriptiva.Tomo IV. Sistema de Perspectiva Caballera., 5ª, 1997
|
|
Complementaria |
Asociación Española de Normalización y Certificación -AENOR- , Dibujo Técnico , 4ª, 2009
Rodríguez de Abajo, Francisco Javier; Galarraga Astibia, Roberto, Normalización del dibujo industrial , , 1993
Álvarez Bengoa, Víctor, Perspectiva (Axonométrica y Caballera) - Prácticas de dibujo técnico 4, , 1990
|
|
|
Otros comentarios |
És molt recomanable treballar els continguts teòrics exposats a classe durant les hores assignades de problemes i de laboratori de CAD, ja que els dubtes que apareixen poden ser immediatament solucionats i també es pot treure un major rendiment del temps de dedicació a l’assignatura.
Així mateix es considera que l'assistència a classe és obligatòria.
S’activaran el nombre de grups de problemes i de laboratori en funció del nombre d’alumnes matriculats en aquell curs, i amb criteris d'optimització i eficàcia docent segons el nombre d'alumnes.
Es prohibeix la utilització de càmeres, mòbils, ordinadors portàtils o aparells de gravació durant les classes de teoria.
Si es detecta una pràctica de laboratori copiada, la sanció afectarà tant a l’alumne que l’ha copiat com l’alumne del qual s’ha copiat i comportarà els suspens en aquesta pràctica i la impossibilitat de presentar-la en la vigent convocatòria.
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|