Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Have knowledge of taking measurements, calculations, evaluations, valuations, surveys, studies, reports, work plans and other similar studies. |
| FB5 |
Have abilities in spatial vision and knowledge of the techniques of graphic representation, by both traditional methods of metric geometry and descriptive geometry, and through computer assisted design applications. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Have knowledge in basic and technological subjects, which gives them the ability to learn new methods and theories, and the versatility to adapt to new situations. |
| B4 |
Be able to handle specifications, regulations and standards that must be fulfilled. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Predict the representation of a part, component or installation and produce images and optimal representations of parts, components or installations.
Produce images and representations of parts, components or installations using computers.
Assume the responsibility that technical drawing is a language with the series of rules that this entails.
| | FB5 |
Know and apply the fundamentals of representation systems and know and apply their representation mechanisms.
Predict the representation of a part, component or installation and produce images and optimal representations of parts, components or installations.
Understand the mechanisms and tools for graphic representation using computers.
Produce images and representations of parts, components or installations using computers.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Know and apply the fundamentals of representation systems and know and apply their representation mechanisms.
Understand the mechanisms and tools for graphic representation using computers.
| | B4 |
Predict the representation of a part, component or installation and produce images and optimal representations of parts, components or installations.
Produce images and representations of parts, components or installations using computers.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tècniques de representació gràfica. Elements gràfics en projectes d'enginyeria.
Principis generals de la normalització. |
La normalització industrial. El llenguatge comú. Cub de projeccions. Vistes. Seccions. Normes d’acotació. Simbologia d’elements bàsics. |
Geometria mètrica i descriptiva.Tècniques de representació gràfica.
Sistema axonomètric. |
Dibuix isomètric i perspectiva cavallera. Fonaments i aplicacions. Normes i acotació. Representació d'esquemes i instal·lacions. |
Disseny assistit per ordinador. Elements gràfics en projectes d'enginyeria.Tècniques de representació gràfica.
Dibuix assistit per ordinador i aplicacions. |
Dibuixar amb ordinador, programari bàsic:
1 - Representació d'esquemes d'instal·lacions.
2 - Representació de peces i conjunts.
3 - Dibuix isomètric amb ordinador. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
0 |
4 |
Lecture |
|
12 |
18 |
30 |
Problem solving, classroom exercises |
|
24 |
48 |
72 |
Laboratory practicals |
|
12 |
24 |
36 |
Personal tuition |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Practical tests |
|
7.5 |
0 |
7.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
S’explicarà a l’aula el programa del curs: matèria, temporització, avaluació, mitjans materials, programari, etc. |
Lecture |
Mitjançant classes magistrals s’explicarà la teoria que figura al programa de l’assignatura. |
Problem solving, classroom exercises |
Les pràctiques sobre el que s’ha explicat a les classes magistrals es realitzaran a les hores destinades a problemes. El alumnes han de portar a classe el material de dibuix adequat per portar-les a terme. El lliurament de les col•leccions de pràctiques és voluntari, però les pràctiques són avaluables. |
Laboratory practicals |
Les pràctiques del laboratori de CAD constaran sobre la matèria explicada a les classes magistrals i d’acord amb el programari explicat i utilitzat a l’aula de CAD. El lliurament de les 3 pràctiques serà obligatori. |
Personal tuition |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Description |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
Col·lecció de pràctiques núm. 1
Col·lecció de pràctiques núm. 2
|
14%
14% |
Laboratory practicals |
|
Pràctica núm. 1
Pràctica núm. 2
Pràctica núm. 3
|
1.8%
1.8%
2.4% |
Practical tests |
|
Prova parcial núm. 1
Prova parcial núm. 2
Prova de CAD |
21%
21%
24% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La nota final de teoria i problemes(proves parcials + col·leccions de pràctiques) i la nota de CAD (prova de CAD +pràctiques de CAD) són selectives, es a dir, han d'estar ambdues aprovades per poder aprovar l'assignatura. Activitats per nota (=100%de la nota final de l'estudiant) 1. Teoria i problemes (70% i selectiu) 1.1. Proves (60%) 1.1.1. Prova parcial núm. 1 (50%) 1.1.2. Prova parcial núm. 2 (50%) 1.2. Pràctiques (40% i presentació voluntària) 1.2.1. Col·lecció de pràctiques núm. 1 (50%) 1.2.2. Col·lecció de pràctiques núm. 2 (50%) 2. CAD (30% i selectiu) 2.1. Prova (80%) 2.2. Pràctiques (20% i presentació obligatòria) 2.2.1. Pràctica de CAD núm. 1 (30%) 2.2.2. Pràctica de CAD núm. 2 (30%) 2.2.3. Pràctica de CAD núm. 3 (40%) SEGONA CONVOCATÒRIA Els alumnes que no hagin aprovat a la primera convocatòria restaran obligats a presentar-se a la segona convocatòria.Aquesta constarà d'un examen de teoria i problemes dividit en dues parts(corresponent cada una d'elles a cada una de les proves parcials realitzades) i d'un examen de CAD. Per poder presentar-se a l'examen de CAD és obligatori presentar les pràctiques de CAD. |
Basic |
Corbella Barrios, David, Dibujo técnico 3 -ELEMENTOS DE NORMALIZACIÓN-, , 1983
Auria Apilluelo, José M.; Ibáñez Carabantes, Pedro; Ubieto Artur, Pedro, Dibujo industrial: conjuntos y despieces , 2ª, 2005
Rodríguez de Abajo. F. Javier; Álvarez Bengoa, Víctor, Geometría descriptiva. Tomo III. Sistema de Perspectiva Axonométrica., 6ª, 1991
Rodríguez de Abajo, F. Javier; Revilla Blanco, Alberto, Geometría descriptiva.Tomo IV. Sistema de Perspectiva Caballera., 5ª, 1997
|
|
Complementary |
Asociación Española de Normalización y Certificación -AENOR- , Dibujo Técnico , 4ª, 2009
Rodríguez de Abajo, Francisco Javier; Galarraga Astibia, Roberto, Normalización del dibujo industrial , , 1993
Álvarez Bengoa, Víctor, Perspectiva (Axonométrica y Caballera) - Prácticas de dibujo técnico 4, , 1990
|
|
|
Other comments |
És molt recomanable treballar els continguts teòrics exposats a classe durant les hores assignades de problemes i de laboratori de CAD, ja que els dubtes que apareixen poden ser immediatament solucionats i també es pot treure un major rendiment del temps de dedicació a l’assignatura.
Així mateix es considera que l'assistència a classe és obligatòria.
S’activaran el nombre de grups de problemes i de laboratori en funció del nombre d’alumnes matriculats en aquell curs, i amb criteris d'optimització i eficàcia docent segons el nombre d'alumnes.
Es prohibeix la utilització de càmeres, mòbils, ordinadors portàtils o aparells de gravació durant les classes de teoria.
Si es detecta una pràctica de laboratori copiada, la sanció afectarà tant a l’alumne que l’ha copiat com l’alumne del qual s’ha copiat i comportarà els suspens en aquesta pràctica i la impossibilitat de presentar-la en la vigent convocatòria.
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|