IDENTIFYING DATA 2010_11
Subject (*) ACADEMIC AND CAREER GUIDANCE Code 17204101
Study programme
Grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (2010)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory First First
Language
Castellà
Català
Department Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Gestió d'Empreses
Coordinator
CINCUNEGUI ., CARMEN
E-mail xavier.maixe@urv.cat
carmen.cincunegui@urv.cat
Lecturers
MAIXÉ ALTÉS, JAVIER
CINCUNEGUI ., CARMEN
Web http://moodle.urv.cat
General description and relevant information L'assignatura pretén aprofundir en els coneixements teòrics bàsics relacionats amb l'orientació de l'estudiant davant la seva formació acadèmica i la seva inserció laboral, acompanyant aquests coneixements d'experiències pràctiques

Competences
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
 B3 Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial.
 B5 Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV
 C5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals
 C6 Be able to define and develop their academic and professional project

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
Type B Code Learning outcomes
 B3 Conèixer els serveis que ofereix l'Escola i la Universitat, així com l'organització acadèmica de la docència.
Conèixer les diferents sortides, atribucions professionals relacionades amb l'enginyeria i les funcions dels diferents col·legis i associacions professionals.
Conèixer estratègies per accedir al món laboral.
Conèixer les possibilitats de mobilitat acadèmica i professional a nivell estatal i europeu.
Conèixer les estratègies i característiques del treball en equip.
Utilitzar les tècniques d'expressió oral i escrita adequades, adaptant-les a l'audiència o al tipus de treball.
Conèixer com elaborar un currículum vitae i una carta de presentació.
Conèixer com preparar una entrevista de feina
Conèixer com dirigir i organitzar una reunió de treball.
 B5 Conèixer els aspectes de l'Enginyeria relacionats amb l'ètica i la igualtat de gènere.
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
 C4 Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
 C5 Respect fundamental rights and equality between men and women.
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th ose with special educational needs.
Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.
 C6 Identify their training needs.
Identify their own academic and professional interests and motivations.
Define and study their curriculum bearing in mind their training needs, and their academic and pr ofessional interests and motivations
Develop resources and strategies that will ease their transition into working life.

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. SERVEIS DE L'ESCOLA I LA UNIVERSITAT
TEMA 2. SORTIDES PROFESSIONALS
TEMA 3. ESTRATÈGIES PER ACCEDIR AL MÓN LABORAL
TEMA 4. MOBILITAT ACADÈMICA I PROFESSIONAL
TEMA 5. ESTRATÈGIES I CARACTERÍSTIQUES DEL TREBALL EN EQUIP
TEMA 6. TÈCNIQUES D'EXPRESSIÓ ORAL I ESCRITA
TEMA 7. CURRICULUM VITAE
TEMA 8. L'ENTREVISTA DE TREBALL
TEMA 9. LES REUNIONS DE TREBALL
TEMA 10. ÈTICA I IGUALTAT DE GÈNERE
TEMA 11. CIUTADANIA DIGITAL

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
Lecture
B5
C5
C6
15 40 55
Presentations / expositions
B3
C3
C4
10 30 40
Seminars
B3
C3
C4
10 32 42
Personal tuition
B3
6 0 6
 
Extended-answer tests
B3
1 1.5 2.5
Practical tests
C4
1 1.5 2.5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introducció i presentació de l'assignatura
Lecture Exposició dels continguts teòrics
Presentations / expositions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o treball presentat prèviament per escrit
Seminars Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.

Personalized attention
Description
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Lecture
B5
C5
C6
L'assistència és obligatòria. L'estudiant haurà de realitzar unes proves test relacionades amb els continguts exposats a classe. (5% dels 20% de les Proves de desenvolupament)
Presentations / expositions
B3
C3
C4
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o treball presentat prèviament per escrit 30%
Seminars
B3
C3
C4
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. 30%
Extended-answer tests
B3
Proves de desenvolupament i test 20%
Practical tests
C4
exercicis, problemes i casos 20%
Others   EXAMEN SEGONA CONVOCATORIA
 
Other comments and second exam session

EN PRIMERA CONVOCATORIA LOS ESTUDIANTES SERÁN EVALUADOS EN UN PROCESO DE EVALUACIÓN CONTINUA QUE CONSIDERARÁ SUS PRESENTACIONES (30%), SEMINARIOS (30%), LA RESOLUCION DE UNA PRUEBA TIPO TEST SOBRE LOS CONTENIDOS EXPUESTOS EN CLASSE (5%) Y UN PEQUEÑO EXAMEN COMPUESTO POR UN TIPO TEST Y UN CASO O EJERCICIO (35%).

EN SEGUNDA CONVOCATORIA LOS ESTUDIANTES OBTENDRÁN SU NOTA ÚNICAMENTE A TRAVÉS DE UN EXAMEN COMPUESTO DE DIVERSAS PREGUNTAS DE DESARROLLO, UN TIPO TEST Y VARIOS CASOS O EJERCICIOS (100%).


Sources of information

Basic

Simon L. Dolan, Ramón Valle, Susan E. Jackson, Randall S. Schuler (2007), La Gestión de los Recursos Humanos, McGraw-Hill: Madrid.

Borrell i Carrió, Francesc (2001), Cómo trabajar en equipo, Barcelona: Gestión 2000.

Faust, Bill y Faust Michael (2004), Un CV más convincente: aprende a elaborar tu elevator pitch, Madrid: Pearson Educación.

Hodgson, Susan (2005), Brilliant answers to tough interview questions: smart answers to whatever they can throw at you, New York: Pearson Prentice Hall.

Miguel Ángel Alcalá (coord.) (2001), La Entrevista de selección: manual para el entrevistador y el entrevistado, Madrid: CIE Dossat.

Fernández Losa, Nicolás (1999), Dirección de equipos de trabajo en las organizaciones, Madrid: Civitas.

Complementary

Eyle, Jil van  (2007), Teaming: trabajar en equipo para cambiar el mundo, Barcelona: RBA Libros.

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.