DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I ACADÈMICA Codi 17204101
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Primer
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
Adreça electrònica mario.arias@urv.cat
teresa.torres@urv.cat
antoni.martinez@urv.cat
domenec.puig@urv.cat
victoria.fabregat@urv.cat
xavier.vilanova@urv.cat
angel.cid@urv.cat
mariadelafontcalda.sole@urv.cat
Professors/es
ARIAS OLIVA, MARIO
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
MARTÍNEZ BALLESTÉ, ANTONI
PUIG VALLS, DOMÈNEC SAVI
FABREGAT RODRÍGUEZ, MARIA VICTORIA
VILANOVA SALAS, JAVIER
CID PASTOR, ANGEL
SOLÉ ALTADILL, MARIA DE LA FONTCALDA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant L'assignatura pretén aprofundir en els coneixements teòrics bàsics relacionats amb l'orientació de l'estudiant davant la seva formació acadèmica i la seva inserció laboral, acompanyant aquests coneixements d'experiències pràctiques

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial.
 B5 Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Conèixer els serveis que ofereix l'Escola i la Universitat, així com l'organització acadèmica de la docència.
Conèixer les diferents sortides, atribucions professionals relacionades amb l'enginyeria i les funcions dels diferents col·legis i associacions professionals.
Conèixer estratègies per accedir al món laboral.
Conèixer les possibilitats de mobilitat acadèmica i professional a nivell estatal i europeu.
Conèixer les estratègies i característiques del treball en equip.
Utilitzar les tècniques d'expressió oral i escrita adequades, adaptant-les a l'audiència o al tipus de treball.
Conèixer com elaborar un currículum vitae i una carta de presentació.
Conèixer com preparar una entrevista de feina
Conèixer com dirigir i organitzar una reunió de treball.
 B5 Conèixer els aspectes de l'Enginyeria relacionats amb l'ètica i la igualtat de gènere.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Serveis de l'escola i la universitat
Tema 2. Mobilitat acadèmica i professional
Tema 3. Ciutadania digital
Tema 4. Ètica i igualtat de gènere
Tema 5. Sortides professionals
Tema 6. Entendre el mercat laboral
6.1 Demanda laboral, perfils professionals i tendències
6.2. Buscar i trobar informació ("jobs openings")
Tema 7. Inserció laboral i gestió de la carrera professional.
7.1. El CV basat en competències i l'empleabilitat
7.2. Autoavaluació de competències, interessos i motivacions
7.3. Planificació: Networking, imatge, desenvolupament professional i aprenentatge basat en el treball
7.4. Acció: CV, carta de presentació, entrevista i referències

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B3
C3
1 1 2
Sessió Magistral
B5
C5
C6
11 19 30
Seminaris
B3
C3
C4
17 69 86
Presentacions / exposicions
B3
C3
C4
9 6 15
Atenció personalitzada
B3
5 0 5
 
Proves mixtes
B3
C3
C4
2 10 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura: Contingut, pla de treball, funcionament de les classes magistrals i seminaris i sistema d'avaluació.
Sessió Magistral Conferències que tenen com a objectiu oferir orientació professional i acadèmica als estudiants, dictades per representants dels serveis que ofereix la Universitat, docents especialitzat en temàtiques específiques (igualtat de gènere i ciutadania digital), de representants d'empreses que desenvolupen la seva activitat professional dins del camp laboral de l'enginyeria, i representants dels col·legis professionals.
Seminaris El desenvolupament dels seminaris es divideix en dues parts. En la primera part, de caràcter teòric-pràctic, s'acosta l'alumne al mercat laboral i la gestió de carrera. En la segona, els alumnes faran la presentació i defensa oral del treball en equip (descrit a l'apartat avaluació).
Presentacions / exposicions Els estudiants realitzaran l'exposició oral d'un treball en equip, seguint les pautes específiques establertes en quant a estructuració i format de l'informe, i les guies sobre "com fer una presentació efectiva".
Atenció personalitzada S'atendran les consultes dels estudiants personalment, a través del correu electrònic i fòrums de discussió del campus virtual.

Atenció personalitzada
Descripció
S'atendran les consultes dels estudiants personalment, a través del correu electrònic i fòrums de discussió del campus virtual.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
B5
C5
C6
L'estudiant haurà de respondre els qüestionaris en línia (entorn Moodle) corresponents a cada sessió dins del termini establert. 15%
Seminaris
B3
C3
C4
L'estudiant elaborarà de manera individual all larg del quadrimestre un pla de carrera (amb inclusió del seu CV i carta de presentació), que li permiti definir el seu projecte acadèmic i professional.
Paral·lelament i en equip, pesentarà un informe escrit, seguint les pautes establertes (presentació i "plagi"), amb la finalitat de desenvolupar competències per al treball en equip i la comunicació escrita.
50%
Presentacions / exposicions
B3
C3
C4
L'estudiant realitzarà una exposició oral (en equip) relacionada amb el treball escrit presentat prèviament. 15%
Proves mixtes
B3
C3
C4
Prova avaluativa amb preguntes tipus test, preguntes obertes i/o exercicis pràctics que servirà per avaluar els continguts teòric-pràctics relacionats amb els seminaris. 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

EXAMEN DE SEGONA CONVOCATÒRIA. S'avaluarà de manera extensiva, amb una prova mixta, els continguts teòric-pràctics de l'assignatura corresponents als seminaris (100% de la nota). No es valora en aquesta convocatòria: els treballs individuals (pla de carrera), el treball en equip i la corresponent presentació oral, els quals únicament es tindran en compte en el període d'avaluació contínua.

Important. Durant la realització de les proves d'avaluació (exàmens) l'estudiant no podrà fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades.


Fonts d'informació

Bàsica Hoschette, J. A, The Engineer's Career Guide, John Wiley and Sons., 2010
Teresa Torres, Orientació Professional i Acadèmica per a estudiants d’enginyeria, Publicacions URV, 2013

Descarrega gratuita del llibre d'Orientació professional i acadèmica via: 

http://www.publicacionsurv.cat/llibres-digitals/eina-e/item/370-orientaci%C3%B3-professional-i-acad%C3%A8mica-per-a-estudiants-d%E2%80%99enginyeria

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent