Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Have knowledge of taking measurements, calculations, evaluations, valuations, surveys, studies, reports, work plans and other similar studies. |
| RI4 |
Have knowledge of and use the theoretical principles of electrical circuits and machines. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Have knowledge in basic and technological subjects, which gives them the ability to learn new methods and theories, and the versatility to adapt to new situations. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Analyse balanced three-phase circuits in SSS with phasor techniques.
Determine the sequence of a three-phase circuit.
Analyse transient first-order circuits.
Analyse transitory second-order circuits with different degrees of damping.
Represent the frequency behaviour of circuits using Bode diagrams.
Design equalising filters with AO.
| | RI4 |
Analyse balanced three-phase circuits in SSS with phasor techniques.
Determine the sequence of a three-phase circuit.
Transform three-phase sources connected in a delta formation to a star connection.
Analyse unbalanced three-phase circuits in SSS with phasor techniques.
Break down an unbalanced three-phase system into three balanced three-phase systems.
Know the concepts of direct, inverse and zero sequence impedance.
Express the power of an unbalanced three-phase system in function of symmetrical components of voltages and currents.
Obtain the time response of circuits with dynamic elements.
Analyse transient first-order circuits.
Solve problems of circuits in the Laplace domain.
Analyse transitory second-order circuits with different degrees of damping. Analyse resonant circuits in series and parallel.
Identify the network functions of linear circuits based on their response time and frequency.
Know the concept of stability in a circuit.
Represent the frequency behaviour of circuits using Bode diagrams.
Design equalising filters with AO.
Know the different types of parameters and associations of quadrupoles.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Transform three-phase sources connected in a delta formation to a star connection.
Analyse unbalanced three-phase circuits in SSS with phasor techniques.
Break down an unbalanced three-phase system into three balanced three-phase systems.
Know the concepts of direct, inverse and zero sequence impedance.
Express the power of an unbalanced three-phase system in function of symmetrical components of voltages and currents.
Obtain the time response of circuits with dynamic elements.
Solve problems of circuits in the Laplace domain.
Identify the grid functions of linear circuits based on their time and frequency response.
Know the concept of stability in a circuit.
Know the different types of parameters and associations of quadrupoles.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
0. Introducció |
0.1. Presentació de l'assignatura
0.2. L'assignatura de TC-II al moodle
0.3. Avaluació
0.4. Bibliografia
0.5. Guia Docent
0.6. Horaris de consulta |
1. Sistemes Trifàsics |
1.1. Introducció
1.2. Seqüència de fases
1.3. Tensions i corrents d'un sistema trifàsic
1.4. Connexió en estrella i en triangle.
1.5. Càlcul d'un circuit trifàsic equilibrat per reducció a un circuit monofàsic
1.6. Potència en circuits trifàsics equilibrats
1.7. Determinació de la seqüència de fases en un sistema trifàsic
1.8. Mesura de la potència en sistemes trifàsics equilibrats
1.9. Potència en circuits trifàsics desequilibrats
1.10. Mesura de la potència en circuits trifàsics desequilibrats |
2. Resposta Temporal dels circuits lineals |
2.1. Introducció
2.2. Anàlisi del règim transitori d'un circuit de primer ordre
2.3. Anàlisi d'un circuit mitjançant el circuit transformat de Laplace
2.4. Obtenció del circuit transformat quan existeix acoblament magnètic
2.5. Estudi de la resposta a estat-zero
2.6. Definició de la funció de xarxa H(s) i ordre d'un circuit
2.7. Circuits de segon ordre |
3. Resposta Freqüencial dels circuits lineals |
3.1. Introducció
3.2. Estudi de la resposta a estat zero en règim permanent quan l'excitació és sinusoïdal
3.3. Obtenció del mòdul i de la fase d'H(jw) per procediments gràfics
3.4. Deteminació dels zeros de la funció de xarxa per simple inspecció del circuit
3.5. Altres funcions de xarxa de segon ordre
3.6. Diagrames de Bode
3.7. Disseny de filtres equalitzadors amb amplificadors operacionals a partir de diagrames de Bode |
4. Xarxes amb dos ports |
4.1. Circuit amb dos ports: biport o quadripol
4.2. Variables i sentits de referència d'un quadripol
4.3. Families de paràmetres
4.4. Equivalència de quadripols
4.5. Modelat d'un quadripol a partir dels seus paràmetres
4.6. Relacions entre les diferents families de paràmetres
4.7. Anàlisi de circuits mitjançant quadripols
4.8. Associació de quadripols |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Lecture |
|
27 |
27 |
54 |
Problem solving, exercises |
|
14 |
20 |
34 |
Laboratory practicals |
|
14 |
17 |
31 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura a l'aula ordinària.
Pressa de contacte al laboratori: grups, assignació taula, material necessari |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius. |
Problem solving, exercises |
Presencial: Resolució de problemes, preguntes de test, exemples de proves parcials i dubtes dels alumnes.
No Presencial: al Campus Virtual es proposen exercicis variats.
Previ a cada prova parcial hi ha un lliurament de problemes que s'avalua. |
Laboratory practicals |
Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori que s'ha de lliurar al moodle i s'avalua.
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (equips de dos persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual.
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar els mètodes i procediments per a la realització de les mesures, la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics, i l'expressió escrita. |
Personal tuition |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden contestar-se entre ells amb la supervisió dels professors. |
Description |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors, prèvia cita per correu electrònic des de l'adreça "nom.cognom@estudiants.urv.cat". Interacció compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden contestar-se entre ells amb la supervisió dels professors. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises |
|
Lliuraments de tests i problemes abans de les proves parcials previstes. Es preveu que l'estructura sigui similar a la de les proves. |
10% |
Laboratory practicals |
|
Lliurament obligatori dels estudis previs. (10 %)
Assistència i realització obligatòries de les pràctiques amb lliurament de memòries. (20 %).
Es preveu la realització d'una sessió introductòria i d'un mínim de 5 pràctiques |
30% |
Mixed tests |
|
3 Proves de 50 minuts a l'aula ordinària amb preguntes de tipus test i problemes. Donat el caràcter acumulatiu de l'assignatura el pes de les proves es va incrementant: 15 % la primera, 20 % la segona i 25 % la tercera prova.
|
60% |
Others |
|
Es valora la participació constructiva a les classes i al Campus Virtual. |
|
|
Other comments and second exam session |
Per aprovar l'assignatura és necessari obtenir un mínim de 4 tant a la qualificació global de les pràctiques de laboratori com a la de les proves mixtes. És obligatori fer totes les pràctiques i proves mixtes que s'escaiguin. Per tal de decidir si un alumne assoleix la nota mínima demanada a les pràctiques, els professors poden fer proves addicionals de pràctiques de tipus individual. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 70 %. No es farà cap prova específica per avaluar les pràctiques de laboratori a la segona convocatòria perquè han de ser realitzades obligatòriament durant el període d'avaluació continuada. Durant la realització de les proves els alumnes no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. |
Basic |
R. Giral Castillón, A. Cid Pastor, J. Calvente, H. Valderrama, P. Garces, Apunts TC-II Moodle, 2012, Moodle URV
R. Giral Castillón, A. Cid Pastor, J. Calvente, H. Valderrama, P. Garces, Recull de Pràctiques de Laboratori de TC-II, 2012, Moodle URV
|
Carlson, A. Bruce , "Circuitos : ingeniería, conceptos y análisis de circuitos eléctricos lineales", 2001, México : International Thomson, cop. 2001 Fernández Moreno, J., "Teoría de Circuitos. Teoría y problemas resueltos", Ed. Paraninfo 2011 Robbins, A. H., Miller, W. C., "Análisis de circuitos. Teoría y práctica", 4ª Ed. Cengage Learning 2007 |
Complementary |
|
A. Gómez Expósito, J. L. Martínez Ramos, J. A. Rosendo Macías, E. Romero Ramos, J. M. Riquelme Santos, "Fundamentos de Teoría de Circuitos", Thomson Paraninfo 2007.
A. Gómez Expósito, J. L. Martínez Ramos, J. A. Rosendo Macías, E. Romero Ramos, J. M. Riquelme Santos, "Teoría de Circuitos. Ejercicios de Autoevaluación" Thomson Paraninfo 2005
M. Nahvi, J. A. Edminister, "Circuitos eléctricos y electrónicos" Serie Schaum, McGraw Hill, 2005
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
FUNDAMENTALS OF ELECTRICAL MACHINES/17204115 | FUNDAMENTALS OF ELECTRICAL INSTALLATIONS/17204116 | FUNDAMENTALS OF ELECTRONICS/17204107 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
MATHEMATICAL ANALYSIS I/17204005 | MATHEMATICAL ANALYSIS II/17204006 | PHYSICS II/17204004 | LINEAR ALGEBRA/17204007 | STATISTICS AND TRANSFORMED METHODS/17204009 | CIRCUIT THEORY I/17204105 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|