Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | EI3 |
Coneixement dels fonaments i les aplicacions de l'electrònica digital i els microprocessadors.
|
| EI6 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| EI3 |
Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques.
| | EI6 |
Aplica adequadament les metodologies de disseny de sistemes digitals
Utilitza el llenguatge VHDL per a descriure circuits lògics digitals per implementar-los en estructures lògiques programables.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Coneix i sap aplicar les tècniques de disseny de la lògica combinacional i seqüencial.
Coneix les portes lògiques bàsics i els paràmetres característics de les famílies lògiques.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
Metodologías de Diseño |
Introducción.
Niveles de abstracción y dominios de especificación.
Lenguajes de descripción de hardware. |
Diseño Lógico |
Sistemas combinacionales
Sistemas secuenciales |
Subsistemas Digitales |
Memorias.
Dispositivos lógicos programables.
Conversores DAC y ADC.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
24 |
18 |
42 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
14 |
28 |
42 |
Estudios previos |
|
2 |
10 |
12 |
Prácticas en laboratorios |
|
12 |
12 |
24 |
Atención personalizada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
3 |
9 |
12 |
Pruebas prácticas |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sesión magistral |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne. |
Estudios previos |
Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Prácticas en laboratorios |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Atención personalizada |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
descripción |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grup idemanats periòdicament |
10 |
Estudios previos |
|
L'alumne realitza una sèrie d'exercicis previs i de qüestions relatives a la pràctica que farà. Ho ha d'entregar abans de la realització d'aquesta i te incidència en la nota final. |
10 |
Prácticas en laboratorios |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
20 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències |
30 |
Pruebas prácticas |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències |
30 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. En 2a convocatòria l'avaluació consistirà en un examen de teoria/problemes. En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques. |
Básica |
Pong P. Chu, FPGA Prototyping by VHDL Examples: Xilinx Spartan-3 Version, ISBN: 978-1-118-21060-4, Wiley
J.M. Angulo; J.C. Hernández, Electrónica Digital y Microprogramable, 978-84-9732-505-9, Paraninfo
CECILIO BLANCO VIEJO, FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA DIGITAL, 84-9732-342-4, Thomson
Nicolau Cañellas, Transparències de classe, ,
|
|
Complementaria |
Sunggu Lee, Advenced Digital Logic Design, , Cengage Learning
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Zainalabedin Navabi, VHDL: Modular Design and Synthesis of Cores and Systems, ISBN: 9780071475457, McGraw-Hill
Iñiguez, B.; Marsal, L.F.;, Introducció als Sistemes Digitals, ISBN 84-9791-39-7, Cossetània Edicions
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
MICROCONTROLADORES/17204111 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FUNDAMENTOS DE COMPUTADORES/17204002 | FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA/17204107 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|