Type A
|
Code |
Competences Specific | | EI3 |
Know the fundamentals and have the applied knowledge of digital electronics and microprocessors. |
| EI6 |
Have the ability to design analogue, digital and power electronic systems. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Have knowledge in basic and technological subjects, which gives them the ability to learn new methods and theories, and the versatility to adapt to new situations. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| EI3 |
Have knowledge of and know how to apply the design techniques of combinational and sequential logic.
Know the basic logic ports and the characteristic parameters of the logic families.
| | EI6 |
Adequately apply the design methodologies of digital systems.
Use the language VHDL to describe digital logic circuits to implement them in programmable logic structures.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Have knowledge of and know how to apply the design techniques of combinational and sequential logic.
Know the basic logic ports and the characteristic parameters of the logic families.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
Metodologies de Disseny |
Introducció.
Nivells d'abstracció i dominis d'especificació.
Llenguatges de descripció de hardware. |
Disseny Lògic |
Sistemes Combinacionals
Sistemes seqüencials |
Subsistemes Digitals |
Memòries.
Dispositius lògics programables.
Conversors DAC i ADC. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
24 |
18 |
42 |
Problem solving, classroom exercises |
|
14 |
28 |
42 |
Previous studies |
|
2 |
10 |
12 |
Laboratory practicals |
|
12 |
12 |
24 |
Personal tuition |
|
1 |
1 |
2 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
3 |
9 |
12 |
Practical tests |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Lecture |
Explicació dels fonaments teòrics dels diferents blocs de contingut de l’assignatura mitjançant transparències i pissarra. |
Problem solving, classroom exercises |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. D'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne. |
Previous studies |
Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Laboratory practicals |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. Per tal d'obtenir un millor aprofitament de les sessions de pràctiques, l'alumne ha de fer les tasques de preparació de les mateixes abans d'anar al laboratori a fer-les. |
Personal tuition |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Description |
Inclou l'atenció de l'alumne en horaris de consulta dels professors, en relació a dificultats a l'hora d'entendre els temari o de realitzar les tasques encomanades: problemes, estudis previs i pràctiques. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grup idemanats periòdicament |
10 |
Previous studies |
|
L'alumne realitza una sèrie d'exercicis previs i de qüestions relatives a la pràctica que farà. Ho ha d'entregar abans de la realització d'aquesta i te incidència en la nota final. |
10 |
Laboratory practicals |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, implementació i documentació. En alguna de les pràctiques: defensa oral individual (entrevista). Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. |
20 |
Objective multiple-choice tests |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències |
30 |
Practical tests |
|
Al llarg del curs es faran diferents proves per a avaluar l'assoliment de les diferents competències |
30 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per a poder aprovar l'assignatura es demanarà una nota mínima de 4 de la mitjana de tots els ítems relacionals amb la part pràctica de l'assignatura. En 2a convocatòria l'avaluació consistirà en un examen de teoria/problemes. En segona convocatòria no es podrà recuperar la part corresponent a les pràctiques. |
Basic |
Pong P. Chu, FPGA Prototyping by VHDL Examples: Xilinx Spartan-3 Version, ISBN: 978-1-118-21060-4, Wiley
J.M. Angulo; J.C. Hernández, Electrónica Digital y Microprogramable, 978-84-9732-505-9, Paraninfo
CECILIO BLANCO VIEJO, FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA DIGITAL, 84-9732-342-4, Thomson
Nicolau Cañellas, Transparències de classe, ,
|
|
Complementary |
Sunggu Lee, Advenced Digital Logic Design, , Cengage Learning
ALCUBILLA, R.; PONS, J.; BARDES, D., Diseño digital: una perspectiva VLSI-CMOS, , Edicions UPC.
Zainalabedin Navabi, VHDL: Modular Design and Synthesis of Cores and Systems, ISBN: 9780071475457, McGraw-Hill
Iñiguez, B.; Marsal, L.F.;, Introducció als Sistemes Digitals, ISBN 84-9791-39-7, Cossetània Edicions
|
|
Subjects that continue the syllabus |
MICROCONTROLLERS/17204111 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF COMPUTERS/17204002 | FUNDAMENTALS OF ELECTRONICS/17204107 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|