Type A
|
Code |
Competences Specific | | EI4 |
Have applied knowledge of power electronics. |
| EI6 |
Have the ability to design analogue, digital and power electronic systems. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Be able to solve problems with initiative, make decisions, be creative, use critical reasoning and communicate and transmit knowledge, abilities and skills in the field of industrial engineering, specialising in electricity. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| EI4 |
Know the principal sources of electrical power, both conventional and renewable.
Know and apply the main elements for storing electrical energy.
Know the operating characteristics of the main electronic power devices.
| | EI6 |
Design AC/DC converters.
Design DC/DC converters.
Design AC/AC converters.
Design DC/AC converters.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Know and apply the principal topologies of electronic power converters.
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Interruptors semiconductors de potencia. Drivers. Fonts de Potencia elèctrica |
Noció d'interruptors de dos i tres segments. Caracteristiques V-I dels dispositius interruptors. Disipació de calor. Drivers per els dispositius semiconductors de potencia. Cararterístiques de les principals fonts de potencia elèctrica utilitzada en la industria. |
Rectificadors amb diodes |
Rectificadors monofasics y trifasics amb càrrega R-L, i càrrega R-L-f.e.m. |
Rectificadors controlats |
Rectificadors totalment controlats amb càrrega R, RL i RLV. Rectificadors semi controlats amb càrrega R, RL i RLV |
Harmònics a la xarxa elèctrica |
Estudi dels harmònics de corrent injectats a la xarxa a causa dels rectificadors. Filtratge passiu dels harmònics |
Convertidors DC/DC |
Estudi de les topologies de convertidors DC / DC reductors i elevadors, amb una font de corrent com a càrrega (trossejadors). Estudi de les topologies de dos i quatre quadrants. |
Accionaments de motors DC |
Dinàmica del sistema motor-càrrega. Model simplificat del motor DC, corbes parell-velocitat. Gestió de la velocitat i parell d'un accionament DC en règim estacionari. Operació multiquadrant. |
Fonts d'alimentació conmutades. |
Estudi general de l'arquitectura elèctrica de les principals topologies. Anàlisi i disseny de les topologies Buck i Boost, en règim estacionari. Anàlisi del mode discontinu. Introducció a les fonts commutades amb aïllament galvànic. |
Convertidors AC/AC |
Estudi general dels convertidors AC / AC. Estudi del convertidor AC / AC monofàsic amb control de fase amb càrrega R i RL. Estudi del convertidor AC / AC monofàsic amb control on-off amb càrrega resistiva. |
Convertidors DC/AC (Inversors) |
Estudi de les configuracions dels ponts inversors en ona quadrada monofàsics i trifàsics. Regulació de tensió en els inversors PWM amb modulació sinusoïdal monofàsics i trifàsics. Anàlisi dels harmònics de l'ona de sortida, i el seu filtrat. Introducció a les topologies inversores multinivell. |
Accionaments de motors d'inducció |
Model simplificat del motor d'inducció en règim permanent. Corbes parell - velocitat en funció del flux d'excitació. Estudi del control de velocitat del motor d'inducció en règim estacionari, per variació de la tesión, de la freqüència i de la relació V / f constant. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
23.5 |
36 |
59.5 |
Problem solving, classroom exercises |
|
14 |
21 |
35 |
Laboratory practicals |
|
14 |
21 |
35 |
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Extended-answer tests |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura |
Lecture |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura |
Problem solving, classroom exercises |
Resolució i debat de problemes relacionats amb la temàtica de la assignatura. |
Laboratory practicals |
Realització d'alguns circuits d'electronica de potencia estudiats en les sessions magistrals, mesurant les seves característiques elèctriques y de funcionament. |
Personal tuition |
L'atenció personalitzada es fará al aula o laboratori dins del horai previst. Fora de aquest horari es fará al despatx del professor en horari de consulta |
Description |
L'atenció personalitzada es fará al aula o laboratori dins del horai previst. Fora de aquest horari es fará al despatx del professor en horari de consulta |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
Resolució i debat de problemes relacionats amb la temàtica de la assignatura. |
10 |
Laboratory practicals |
|
Realització d'alguns circuits d'electronica de potencia estudiats en les sessions magistrals, mesurant les seves característiques elèctriques y de funcionament. |
30 |
Extended-answer tests |
|
Tres proves de problemes al llarg del curs |
60 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La primera convocatòria serà avaluada mitjançant avaluació continuada mitjançant les proves programades en el pla de treball. Per al'avaluació de les sessions magistrals, es realitzaran tres proves de problemes al llarg del curs, on en cada prova s'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 4 sobre 10, perquè la mitjana de les tres notes es pugui considerar en la nota final de l'alumne. En la segona convocatòria només s'avaluarà mitjansant un examen de problemes referits al temari del curs. Es conservarà la qualificació obtinguda en l'avaluació continuada referida a les pràctiques de laboratori i dels problemes fets a classe. |
Basic |
Hart, Daniel W., Electronica de Potencia, Prentice Hall, 2001
Rashid, M.H., Electronica de Potencia:Circuitos, dispositivos y aplicaciones, Pearson-Prentice Hall, 2004
Mohan, Net, Power Electronics : Converters, applications and design, John Wiley& Sons, 2003
|
|
Complementary |
A. Barrado, A. Lázaro, Problemas de Electronica de Potencia, Pearson Prentice Hall, 2006
Dubey, Gopal K., Power Semiconductor Controlled Drives, Prentice-Hall International, 1989
|
|
Subjects that continue the syllabus |
FINAL PROJECT/17204126 | ELECTRONIC POWER SYSTEMS/17204114 | MANAGING THE POWER OF ELECTRIC VEHICLES/17204208 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF ELECTRICAL MACHINES/17204115 | CIRCUIT THEORY II/17204106 | ANALOGUE ELECTRONICS/17204109 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|