Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | EI3 |
Coneixement dels fonaments i les aplicacions de l'electrònica digital i els microprocessadors.
|
| EI6 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| EI3 |
Coneix els blocs funcionals d'un microcontrolador
Desenvolupa habilitats bàsiques de programació en assemblador
Programa convertidors i temporitzadors
| | EI6 |
Tria el microcontrolador adequat per a una aplicació específica
Programa microcontroladors de baix cost
Programa comunicacions punt a punt
Utilitza estratègies de validació de sistemes digitals
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
Introducción |
Importancia, aplicaciones y mercado de los microcontroladores.
Estructura básica.
Microcontrolador vs. microprocesador.
Arquitectura Von Neumann vs. Harvard.
CISC vs. RIESGO.
Características y fuentes de información. |
Memoria |
Memoria de programa y memoria de datos.
Características de las memorias.
Tipo de memoria.
|
Unidad Central de Proceso |
Mapa de memoria.
Ciclo de instrucción.
Registros.
Modos de direccionamiento.
Conjunto de instrucciones.
Procesamiento de excepciones. |
Programación |
Programación en ensamblador.
Estructuras de datos.
Gestión de la pila.
Subrutinas. Paso de parámetros.
Servicio a las interrupciones.
Validación de software embebido. |
Periféricos |
Entrada / salida.
Conversor: DAC, ADC, PWM.
Temporizadores, watch dogs.
Interrupciones.
Circuitos de alimentación, reset y oscilación..
Comunicaciones. |
Comunicaciones |
Características.
Serie vs. Paralelo
Asíncrona vs. síncrona.
Detección y corrección de errores.
Standards y protocolos: RS232, I2C, SPI, USB y otros.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
25 |
15 |
40 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
1 |
15 |
16 |
Prácticas en laboratorios |
|
28 |
42 |
70 |
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Pruebas mixtas |
|
1 |
5 |
6 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
0.5 |
2.5 |
3 |
Pruebas de desarrollo |
|
1.5 |
7.5 |
9 |
Pruebas prácticas |
|
0.5 |
3 |
3.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura. Descripció dels continguts, mètodes d'avaluació, calendari previst, moodle i pla de treball.
Contextualització dels continguts a la societat, entorn industrial i la pròpia titulació. |
Sesión magistral |
Explicació a classe, per part del professor, dels diferents conceptes de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Resolució per part de l'alumne, com a treball autònom i individual, de problemes o exercicis plantejats periòdicament pel professor. Activitat via Moodle. |
Prácticas en laboratorios |
Implementació pràctica al laboratori de la solució trobada a un problema proposat prèviament. Els problemes es proposaran periòdicament i s'hauran de solucionar dissenyant codi assemblador pel PIC24F de la placa Explorer 16 de Microchip. |
Atención personalizada |
Les pràctiques tindran atenció personalitzada al mateix laboratori. Es pretén tant ajudar l'alumne a resoldre tot tipus de problemes, com avaluar la seva metodologia de treball, actitud i independència de forma continuada.
L'atenció personalitzada genèrica es durà a terme al despatx 324. Servirà per ajudar l'alumne a resoldre els dubtes que apareguin a qualsevol de les activitats relacionades amb l'assignatura. L'aprofitament d'aquest servei permet la resolució eficient de dubtes concrets i la detecció d'errors de concepte. |
descripción |
Les pràctiques tindran atenció personalitzada al mateix laboratori. Es pretén tant ajudar l'alumne a resoldre tot tipus de problemes, com avaluar la seva metodologia de treball, actitud i independència de forma continuada.
L'atenció personalitzada genèrica es durà a terme al despatx 324. Servirà per ajudar l'alumne a resoldre els dubtes que apareguin a qualsevol de les activitats relacionades amb l'assignatura. L'aprofitament d'aquest servei permet la resolució eficient de dubtes concrets i la detecció d'errors de concepte. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Entrega de la resolució de problemes plantejats periòdicament, via moodle. Es valorarà: el compliment dels terminis d'entrega, els resultats obtinguts i la seva correcta presentació escrita. |
0.10 |
Prácticas en laboratorios |
|
Al desenvolupament de les pràctiques de laboratori es valorarà: el compliment dels terminis d'entrega, la metodologia de treball, l'actitud proactiva a la recerca i correcció d'errors, els resultats obtinguts i la seva correcta presentació escrita. |
0.25 |
Pruebas mixtas |
|
Prova de control, cap a meitat de curs, amb preguntes tipus test i proves de desenvolupament. Es valorarà: els resultats obtinguts, el mètode per aconseguir-los i la seva correcta presentació escrita. |
0.15 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova de control, a final de curs, amb preguntes tipus test de resposta múltiple. Es valorarà: el nombre d'encerts i el de fallades. |
0.10 |
Pruebas de desarrollo |
|
Prova de control, a final de curs, amb proves de desenvolupament. Es valorarà: els resultats obtinguts, el mètode per aconseguir-los i la seva correcta presentació escrita. |
0.15 |
Pruebas prácticas |
|
Prova individual de control, a final de curs. Es valorarà: l'acompliment d'objectius en el temps estipulat, la metodologia de treball, l'actitud proactiva a la recerca i correcció d'errors, els resultats obtinguts i la demostració clara del seu funcionament. |
0.25 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per aprovar l'assignatura, la mitja ponderada ha de ser més gran o igual que 5.00 i la mitja de cadascuna de les metodologies (excepte la prova mixta parcial de control a meitat de curs) ha de ser individualment més gran que 2.00. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (un test de resposta múltiple i proves de desenvolupament) amb un pes del 60%. Les pràctiques no es poden recuperar i la nota obtinguda a l'avaluació continua tindrà un pes del 40% a la segona convocatòria (i no el 50%). Durant la realització de les proves els alumnes no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. |
Básica |
, PIC24FJ128GA010 FAMILY Datasheet, Microchip Technology Inc., 2007
, Explorer 16 Development Board User’s Guide, Microchip Technology Inc. , 2005
|
|
Complementaria |
Fernando E. Valdés Pérez, Ramon Pallàs Areny, Microcontroladores : fundamentos y aplicaciones con PIC , Marcombo, 2007
Predko, Michael, 123 PIC microcontroller experiments for the evil genius , McGraw-Hill, 2005
Roger L. Stevens, Serial communications : using pic microcontrollers , Square 1 Electronics, 2002
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
INFORMÁTICA INDUSTRIAL II/17204120 | APLICACIONES CON MICROCONTROLADORES/17204205 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FUNDAMENTOS DE COMPUTADORES/17204002 | FUNDAMENTOS DE PROGRAMACIÓN/17204001 | INFORMÁTICA INDUSTRIAL I/17204119 | ELECTRÓNICA DIGITAL/17204108 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|