Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en electricitat, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació de: estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal.lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització. |
| A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| EI5 |
Coneixement aplicat d'instrumentació electrònica.
|
| EI6 |
Capacitat per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix les alternatives existents al mercat per a la mesura d'una variable
| | A2 |
Analitza un sistema de mesura per les magnituds més comuns presents en la indústria
Coneix les alternatives existents al mercat per a la mesura d'una variable
Coneix els fonaments i els tipus d'error presents en la mesura
Coneix els fonaments de la metrologia
| | EI5 |
Coneix el concepte de soroll i els seus diferents tipus
Analitza l'efecte del soroll en circuits electrònics
| | EI6 |
Coneix alternatives per dissenyar equips de mesura
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Coneix alternatives per dissenyar equips de mesura
Coneix els fonaments de la metrologia
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
Introducción a la mesura |
Conceptos y definiciones generales de metrología.
Cadena de medida |
Teoria de errores |
Clasificación.
Tratamiento.
interferencias
Características estáticas y dinámicas |
Sensores y transductoros |
Sensores resistivos, capacitivos e inductivos.
Sensores Industriales, ejemplos |
Connexión de los transductores: métodos de aplicación |
Puentes de continua y alterna.
Medida a dos, tres y cuatro hilos.
Medida de temperatura, desplazamiento, presión, aceleración, caudal, pH, etc.
Compensación de magnitudes físicas de influencia no deseada. |
Conexión de los transductores: métodos de aplicación |
Puentes de continua y alterna.
Medida a dos, tres y cuatro hilos.
Medida de temperatura, desplazamiento, presión, aceleración, caudal, pH, etc.
Compensación de magnitudes físicas de influencia no deseada. |
Sistemas de medida |
Cadena de medida.
Atenuadores, amplificadores, opto-acopladores, elementos de cálculo analógico.
Adquisición de datos: multiplexores, circuitos S / H, convertidores A/D.
|
Técnicas de reducción de ruido e interferencias |
Interferencias electromagnéticas.
Interferencias en modo común.
Lazos de masas.
Inducción eléctrica y magnética.
Protección contra interferencias: Amplificador de instrumentación, cables trenzados, apantallados y cable coaxial.
Transformadores apantallados.
Terminal de guarda.
Aislamiento galvánico.
Filtros de red y de señal. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
24 |
28 |
52 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
14 |
16 |
30 |
Prácticas en laboratorios |
|
14 |
31 |
45 |
Estudios previos |
|
1 |
10 |
11 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
1 |
5 |
6 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas de desarrollo |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es farà una introducció al funcionament de l'assignatura |
Sesión magistral |
Es desenvoluparan els conceptes teòrics de l'assignatura |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Es solucionaran a l'aula problemes de l'assignatura per part del professor o treballant en grups |
Prácticas en laboratorios |
Cada dos setmanes s'ha de solucionar un muntatge pràctic al laboratori |
Estudios previos |
L'alumne ha de portar l'estudi previ de cada pràctica fet abans de venir al laboratori |
Resolución de problemas/ejercicios |
L'alumne resoldrà fora de l'aula problemes que el professor demanarà i corregirà. |
Atención personalizada |
Dubtes resolts de manera personal en l'horari de consultes del professor |
descripción |
L'alumne planteja dubtes en l'horari de consultes del professor |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Prácticas en laboratorios |
|
S'avaluarà la realització de les pràctiques de laboratori |
20 |
Estudios previos |
|
Es presentaran i avaluaran els estudis previs de les pràctiques |
10 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Es corregiran problemes fets per l'alumne fora de l'aula individualment o en grup |
10 |
Pruebas de desarrollo |
|
Es faran dues proves escrites al llarg del curs |
60 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Es podrà recuperar en un examen final la part de proves de test i de desenvolupament. Els treballs, estudis previs i pràctiques realitzats durant el curs, comptaran el mateix que a la primera avaluació. |
Básica |
Doebelin, Diseño y aplicación de sistemas de medición, , Diana
Gregory, Instrumentación eléctrica y sistemas de medida, , Gustavo Gili
Norton, H. N., Sensores y analizadores, , Gustavo Gili
DD. AA., , Transducer Interfacing Handbook, ,
M.A. Pérez García , Instrumentación Electrónica, , Thomson
|
|
Complementaria |
Mencía, J., , Análisis de Fourier y sus aplicaciones, 2000, Cooperativa Universitària Sant Jordi
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
SENSORES Y ACTUADORES INDUSTRIALES/17204215 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
TEORÍA DE CIRCUITOS I/17204105 | TEORÍA DE CIRCUITOS II/17204106 | ELECTRÓNICA ANALÓGICA/17204109 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|