Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| A4 |
Capacitat per dissenyar o utilitzar accionaments elèctrics. |
| RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
| | A4 |
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
Coneix la constitució i principi de funcionament d’altres màquines elèctriques: síncrona, corrent continu i reluctància
| | RI4 |
Coneix els principis fonamentals de les màquines elèctriques: generació del camp magnètic, força electromotriu, pèrdues, tipus de servei, valors nominals, placa de característiques.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament dels transformadors.
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina d’inducció.
Coneix la constitució i principi de funcionament d’altres màquines elèctriques: síncrona, corrent continu i reluctància
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Fonaments de màquines elèctriques (5 h) |
Constitució bàsica de la màquina elèctrica.
Règims de funcionament: transformador, motor, generador, fre.
Placa de característiques.
Punt de funcionament com a motor.
Balanç de potències.
Rendiment. |
2. Transformadors monofàsics (8 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Model matemàtic en règim permanent, circuit equivalent i diagrama vectorial.
Característiques de funcionament. |
3. Màquina d'inducció trifàsica (8 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Model matemàtic en règim permanent i circuit equivalent.
Característiques de funcionament.
Engegada.
Variació de velocitat. |
4. Màquina síncrona (2 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Característiques de funcionament. |
5. Màquina de corrent continu (2 h) |
Constitució.
Principi de funcionament.
Característiques de funcionament. |
6. Màquines de reluctància (1h) |
Constitució.
Principi de funcionament,
Característiques de funcionament. |
Pràctiques de laboratori (15 h) |
Pràctica 0: Formació dels grups de pràctiques. Normativa, material i procediment d’utilització del laboratori.
Pràctica 1: Assaig en buit i en curtcircuit d’un transformador.
Pràctica 2: Assaig en càrrega d’un transformador.
Pràctica 3: Engegada directa i estrella/triangle d’un motor d’inducció (MdI).
Pràctica 4: Simulació de l’engegada i punt de funcionament d’un MdI.
Pràctica 5: Regulació de velocitat per variació de freqüència d’un MdI.
Pràctica 6: Assaig d’un alternador. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
20 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
25 |
40 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
5 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
5 |
5.5 |
Proves pràctiques |
|
1.5 |
5 |
6.5 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de l’assignatura.
L’alumne participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s’entenen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor resol a classe problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L’alumne participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s’entenen. |
Pràctiques a laboratoris |
L’alumne abans d’assistir a classe de laboratori ha de descarregar, des de l’espai Moodle de l’assignatura, el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d’assistència dels alumnes a les pràctiques. Abans d’iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i distribució dels alumnes.
La realització de les pràctiques la realitzen els alumnes distribuïts per grups amb la supervisió del professor. |
Descripció |
L’atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l’assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es realitzaran dos proves tipus test sobre els continguts teòrics, cada prova correspon a una de les parts en que queden dividits els continguts. Cada pregunta tindrà 6 possibles respostes, de les quals només una serà correcte. . Les dos proves tindran el mateix pes a la qualificació final (20% + 20%). |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es realitzaran dos proves de resolució de problemes, corresponents a les dos parts en que es divideixen els continguts. Les dos proves tindran el mateix pes a la qualificació final (20%+20%). |
40 |
Pràctiques a laboratoris |
|
Es realitzarà una prova amb preguntes de desenvolupament referents a les pràctiques del laboratori. En aquesta prova s’avaluarà la expressió escrita (competència nuclear C4). |
20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura cal obtenir una qualificació igual o superior a 4 en cada una de les 5 proves i haver assistit a totes les pràctiques de laboratori. Un cop complet aquests dos requisits la qualificació final serà: QF = 0,2 · (Teo1+Teo2+Prb1+Prb2+Lab1 Els alumnes que no superin l'assignatura en primera convocatòria, cal que únicament es presentin de les parts amb una qualificació inferior a 4 en l'examen de segona convocatòria. Per la qualificació final s'utilitzaran les mateixes ponderacions i condicions que a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Jesús Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TEORIA DE CIRCUITS II/17204106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI MATEMÀTICA I/17204005 | FÍSICA I/17204003 | ANÀLISI MATEMÀTICA II/17204006 | FÍSICA II/17204004 | ÀLGEBRA LINEAL/17204007 | TEORIA DE CIRCUITS I/17204105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|