Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Have the knowledge, understanding and ability to apply the necessary legislation when working in the profession of industrial technical engineer, specialisation in Industrial Electronics. |
| RI3 |
Have knowledge of the fundamentals of the science, technology and chemistry of materials. They will understand the relationship between the microstructure, the synthesis or processing and the properties of materials. |
| RI8 |
Have knowledge of and use the principles of material resistance. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Be able to solve problems with initiative, make decisions, be creative, use critical reasoning and communicate and transmit knowledge, abilities and skills in the field of industrial engineering, specialising in electricity. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Know how to use the CTE to calculate elements working with buckling.
| | RI3 |
Know the fundamentals of the science, technology and chemistry of materials; and understand the relationship between the microstructure, the synthesis or processing and the properties of materials.
Know the different structural materials and their applications.
Know how to classify and select the different types of materials.
Know the mechanical properties of the materials and identify the mechanical tests to obtain them.
Know the different heat treatments for materials.
Know the different processes for shaping materials.
Know how to classify the different shaping processes depending on the materials and their mechanical properties.
| | RI8 |
Know and use the principles of material resistance.
Identify the types of stresses and deformations.
Know the relationship between voltage and deformation.
Calculate elements subject to traction/compression.
Acquire the fundamental concepts of flexion.
Be able to calculate voltages in elements working in flexion.
Be able to draw diagrams of bending moments and shear strength.
Define the dimensions of elements under flexion.
Be able to calculate the deformations in flexion.
Identify the problems of instability with buckling.
Learn the fundamental concepts of torsion.
Be able to define the dimensions of elements subject to torsion with a circular or annular cross section.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció als materials |
|
Propietats dels materials |
Propietats físiques
Propietats mecàniques
Propietats tecnològiques |
Metalls |
Metalls fèrrics
Metalls no fèrrics |
Materials no metàl·lics |
Introducció als polímers
Plàstics
Processos de transformació de plàstics
Elastòmers
Materials compostos
Ceràmiques |
Processat de materials metalics |
Mecanitzat
Emmotllament
Conformat per deformació plàstica
Soldadura |
Conceptes bàsics de la Resistència de Materials |
Components de tensió
Tipus de sol·licitacions |
Tracció i Compressió |
Llei de hooke
Factor de seguretat
Cisallament |
Teoria general de la flexió |
Bigues
Determinació de diagrames de M i T
Llei de Navière
Modelització de casos reals
Moments d'inèrcia d'una secció
Perfils normalitzats |
Torsió |
Distribució de les tensions tangencials
Diagrames
Càlcul d’eixos de transmissió de potencia |
Inestabilitat elàstica (Vinclament) |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
26 |
34 |
60 |
Seminars |
|
13 |
32 |
45 |
Personal tuition |
|
1 |
2 |
3 |
|
Mixed tests |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introducció a l'assignatura i explicació de la normativa d'aquesta |
Lecture |
En aquestes sessions en donaran els continguts. |
Seminars |
Aquestes sessions en el primer bloc es dedicaran a continguts i en el segon bloc es dedicaran a problemes.
|
Personal tuition |
Es donarà atenció personalitzada quan es requereixi
|
Description |
L'atenció personalitzada es realitzarà al
Jaume Saltó Coscolín: despatx 207 (situat al departament d'enginyeria mecànica de la ETSEQ) en l'horari de consultes establert.)
Maria José Simón: despatx 116 (situat al departament d'enginyeria mecànica de la ETSEQ) en l'horari de consultes establert.) |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Seminars |
|
Es realitzaran dues entregues, una per cada bloc |
30 |
Mixed tests |
|
Es realitzarà un examen per cada bloc
Examen Bloc I (28% de la nota final)
Examen Bloc II (42% de la nota final) |
70 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per a la realització de les proves avaluatives no es podran utilitzar calculadores programables ni dispositius amb comunicació i transmissió de dades, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. Per a la segona convocatòria hi haurà un examen on entraran tots els continguts de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota de la segona convocatòria. Per poder aprovar l'assignatura, la nota mínima de l'Examen Parcial i Final ha de ser superior a 3 Punts. |
Basic |
Carles Riba i Romeva, Disseny de màquines IV. Selecció de materials, 2007, Edicions UPC
James M. Gere, Resistencia de materiales, 5a. ed, España [etc.] : International Thomson Editores, co
Luis Ortiz Berrocal, Resistencia de materiales, 1991, McGraw-hill
James F. Shackelford, Introduccion a la ciencia de materiales para ingenieria, 6a. ed, Pearson Prentice Hall
, Documentació penjada al moodle, ,
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
MACHINES AND MECHANISMS/17204121 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|