Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| EI7 |
Coneixement i capacitat per a la modelització i simulació de sistemes.
|
| EI8 |
Coneixements de regulació automàtica i tècniques de control i aplicació a l'automatització industrial.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Simula, mitjançant un simulador genèric de sistemes dinàmics, respostes de sistemes hidràulics, mecànics, tèrmics o híbrids.
Simula, mitjançant un simulador de circuits elèctrics, sistemes hidràulics, mecànics, tèrmics o híbrids fent ús del concepte d'analogia.
| | EI7 |
Coneix el concepte de model, les seves propietats i les seves limitacions.
Coneix els elements dinàmics de paràmetres concentrats utilitzats en sistemes mecànics, hidràulics i tèrmics: variables de potència i energia, símbols i regles d'interconnexió.
Construeix models matemàtics mitjançant equacions diferencials o en representació en espai d'estat de sistemes mecànics de translació de paràmetres concentrats.
Construeix models matemàtics de sistemes mecànics de rotació de paràmetres concentrats.
Construeix models matemàtics de sistemes hidràulics de paràmetres concentrats.
Construeix models matemàtics de sistemes tèrmics de paràmetres concentrats.
Construeix models matemàtics de sistemes dinàmics no lineals de paràmetres concentrats.
Construeix el circuit elèctric, mitjançant analogies, de sistemes mecànics, hidràulics, tèrmics o híbrids.
Donat un model lineal en espai d'estat, representa mitjançant una funció de transferència la relació entre una entrada i una sortida.
Linealitza al voltant d'un punt d'operació la representació d'estat d'un sistema dinàmic no lineal.
Determina l'estabilitat de sistemes linealitzats de temps continu.
Construeix el retrat de fase de sistemes dinàmics no lineals de segon ordre.
Coneix el concepte de cicle límit en sistemes dinàmics no lineals de segon ordre.
Verifica l'estabilitat de sistemes no lineals autònoms de temps continu mitjançant els teoremes de Lyapunov.
Verifica si una forma quadràtica és de signe definit.
Verifica l'estabilitat de sistemes lineals autònoms de temps continu mitjançant el mètode directe de Lyapunov.
Obté per simulació el retrat de fase d'un sistema dinàmic no lineal.
Simula sistemes no lineals on apareix un cicle límit o comportaments de atractors estranys.
| | EI8 |
Construeix models, en el domini s i en el domini z, de sistemes de temps continu amb control digital (sistemes mostrejats realimentats).
Dissenya controladors digitals de sistemes lineals mostrejats.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
Models de sistemes dinàmics
|
Tipus de models. Analogies entre sistemes. Sistemes mecànics 1D. Sistemes hidràulics. Sistemes tèrmics. Sistemes mixtes. Linealització de sistemes no lineals.
|
Anàlisi de la resposta de sistemes dinàmics. |
Sistemes lineals de segon ordre. Anàlisi d'estabilitat de Lyapunov de sistemes no lineals. Sistemes amb cicle límit |
Disseny de controladors digitals de sistemes lineals mostrejats |
Funció de transferència de sistemes mostrejats. Controladors de temps discret. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
2 |
4 |
Lecture |
|
25 |
37 |
62 |
Problem solving, classroom exercises |
|
12 |
21 |
33 |
Laboratory practicals |
|
12 |
22 |
34 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective short-answer tests |
|
4 |
4 |
8 |
Mixed tests |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Conferència de 2 hores, amb exemples explicant els motius, la utilitat de l'assignatura, així com exposant els objetius de la mateixa. |
Lecture |
Classes de pisarra amb complements de transparències i material informàtic. |
Problem solving, classroom exercises |
Resolució de problemes on l'alumne pren part activa explicant les solucions considerades. |
Laboratory practicals |
Pràctiques usuals en enginyeria. |
Personal tuition |
Hores de consulta per atendre les necesitats individuals dels alumnes. |
Description |
La atenció personalizada consistirà en ajuda específica durant les hores de consulta. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Lecture |
|
Examens escrits i presentació d'exercicis |
65% |
Problem solving, classroom exercises |
|
Problemes a presentar individualment |
15% |
Laboratory practicals |
|
Memòries de pràctiques |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
|
Modeling
and Simulation of Dynamic Systems
|
Woods, R.L. Lawrence, K.L.
|
Prentice-Hall
|
1997
|
Llibre
|
|
System
dynamics modeling, analysis, simulation, design.
|
Doebelin, E.O.
|
Marcel Dekker
|
1998
|
Llibre
|
|
Discrete-Time and Computer Control Systems Cadzow and Martens Prentice-Hall 1970 Llibre |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|