Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| EI7 |
Coneixement i capacitat per a la modelització i simulació de sistemes.
|
| EI8 |
Coneixements de regulació automàtica i tècniques de control i aplicació a l'automatització industrial.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Simula, mitjançant un simulador genèric de sistemes dinàmics, respostes de sistemes hidràulics, mecànics, tèrmics o híbrids.
Simula, mitjançant un simulador de circuits elèctrics, sistemes hidràulics, mecànics, tèrmics o híbrids fent ús del concepte d'analogia.
| | EI7 |
Coneix el concepte de model, les seves propietats i les seves limitacions.
Coneix els elements dinàmics de paràmetres concentrats utilitzats en sistemes mecànics, hidràulics i tèrmics: variables de potència i energia, símbols i regles d'interconnexió.
Construeix models matemàtics mitjançant equacions diferencials o en representació en espai d'estat de sistemes mecànics de translació de paràmetres concentrats.
Construeix models matemàtics de sistemes mecànics de rotació de paràmetres concentrats.
Construeix models matemàtics de sistemes hidràulics de paràmetres concentrats.
Construeix models matemàtics de sistemes tèrmics de paràmetres concentrats.
Construeix models matemàtics de sistemes dinàmics no lineals de paràmetres concentrats.
Construeix el circuit elèctric, mitjançant analogies, de sistemes mecànics, hidràulics, tèrmics o híbrids.
Donat un model lineal en espai d'estat, representa mitjançant una funció de transferència la relació entre una entrada i una sortida.
Linealitza al voltant d'un punt d'operació la representació d'estat d'un sistema dinàmic no lineal.
Determina l'estabilitat de sistemes linealitzats de temps continu.
Construeix el retrat de fase de sistemes dinàmics no lineals de segon ordre.
Coneix el concepte de cicle límit en sistemes dinàmics no lineals de segon ordre.
Verifica l'estabilitat de sistemes no lineals autònoms de temps continu mitjançant els teoremes de Lyapunov.
Verifica si una forma quadràtica és de signe definit.
Verifica l'estabilitat de sistemes lineals autònoms de temps continu mitjançant el mètode directe de Lyapunov.
Obté per simulació el retrat de fase d'un sistema dinàmic no lineal.
Simula sistemes no lineals on apareix un cicle límit o comportaments de atractors estranys.
| | EI8 |
Construeix models, en el domini s i en el domini z, de sistemes de temps continu amb control digital (sistemes mostrejats realimentats).
Dissenya controladors digitals de sistemes lineals mostrejats.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
És capaç de resoldre problemes de forma enginyosa, amb iniciativa i creativitat, tenint en compte els conceptes de l'assignatura.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Modelos de sistemas dinámicos
|
Tipos de modelos. Analogías entre sistemas. Sistemas mecánicos 1D. Sistemas hidráulicos. Sistemas térmicos. Sistemas mixtos. Linealización de sistemas no lineales.
|
Análisis de la Respuesta de sistemas dinámicos. |
Sistemas lineales de segundo orden. Análisis de estabilidad de Lyapunov de sistemas no lineales. Sistemas con ciclo límite |
Diseño de Controladores digitales de sistemas lineales muestreados |
Función de transferencia de sistemas muestreados. Controladores de tiempo discreto. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Sesión magistral |
|
25 |
37 |
62 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
12 |
21 |
33 |
Prácticas en laboratorios |
|
12 |
22 |
34 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
4 |
4 |
8 |
Pruebas mixtas |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Conferència de 2 hores, amb exemples explicant els motius, la utilitat de l'assignatura, així com exposant els objetius de la mateixa. |
Sesión magistral |
Classes de pisarra amb complements de transparències i material informàtic. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolució de problemes on l'alumne pren part activa explicant les solucions considerades. |
Prácticas en laboratorios |
Pràctiques usuals en enginyeria. |
Atención personalizada |
Hores de consulta per atendre les necesitats individuals dels alumnes. |
descripción |
La atenció personalizada consistirà en ajuda específica durant les hores de consulta. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sesión magistral |
|
Examens escrits i presentació d'exercicis |
65% |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Problemes a presentar individualment |
15% |
Prácticas en laboratorios |
|
Memòries de pràctiques |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
Woods, R.L. Lawrence, K.L., Modeling and Simulation of Dynamic Systems , , Prentice-Hall
Doebelin, E.O., System dynamics modeling, analysis, simulation, design. , , Marcel Dekker
Cadzow and Martens, Discrete-Time and Computer Control Systems , , Prentice-Hall
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|