Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en electricitat, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació de: estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal.lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix i sap aplicar les lleis de la termodinàmica que regeixen el funcionament general dels sistemes de producció d’energia.
Es capaç de descriure els components bàsics i els principis de funcionament de les tecnologies utilitzades en la generació d’energia elèctrica.
Calcula la viabilitat tècnica i econòmica de sistemes de producció d’energia elèctrica per a aplicacions específiques a la indústria o al sector terciari.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Es capaç de descriure els components bàsics i els principis de funcionament de les tecnologies utilitzades en la generació d’energia elèctrica.
Calcula la viabilitat tècnica i econòmica de sistemes de producció d’energia elèctrica per a aplicacions específiques a la indústria o al sector terciari.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto oral gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
1 – Introducció als sistemes de producció d’energia: Conceptes i definicions |
|
2 – Disseny i anàlisis de sistemes de Cogeneració i Trigeneració |
|
3 – Plantes de generació d’energia amb turbina de vapor |
|
4 – Plantes de generació d’energia amb turbina de gas i cicles combinats |
|
5 – Plantes de generació d’energia amb motors alternatius |
|
6 – Altres sistemes de generació d’energia: Motors Stirling i Piles de combustible |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
8 |
15 |
23 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
7.5 |
28.5 |
36 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas prácticas |
|
3 |
0 |
3 |
Pruebas de desarrollo |
|
1 |
9 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte, a recollir informació dels alumnes, presentació dels objectius, metodologia i procediment d'avaluació de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Presentació dels continguts de l'assignatura utilitzant el material docent més adient en cada cas. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Resolució per part dels alumnes de problemes i exercicis seleccionats amb l'ajut del professor. |
Atención personalizada |
Resolució de dubtes de teoria i sorgits durant la resolució de problemes i exercicis. |
descripción |
Prof Joan Carles Bruno
Dep. Enginyeria Mecànica, Despatx 112
Tel: 977 29 7068
juancarlos.bruno@urv.cat |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Resolució d'exercicis i problemes. |
15% |
Pruebas prácticas |
|
Proves individuals de resolució de problemes i preguntes tipus test aplicant coneixements teòrics i pràctics. |
70 % |
Pruebas de desarrollo |
|
Estudi de problemes oberts per part de l'alumne sota la guia del professor. |
15 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria l'examen tindrà el mateix valor que les proves pràctiques (70%). |
Básica |
Lluis Jutglar, Cogeneración de calor y electricidad, 1996, Ed. CEAC
|
|
Complementária |
José Agüera, Termodinámica Lógica y Motores Térmicos, 6ª, Ed. Ciencia 3, SL
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
TERMODINÁMICA E HIDRÁULICA/17204117 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|