Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en electricitat, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació de: estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal.lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització. |
| EL9 |
Capacitat per dissenyar centrals elèctriques.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electricitat. |
| B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix la evolució històrica de la producció de energia elèctrica.
Coneix la evolució de la demanda de energia elèctrica.
Coneix el funcionament dels organismes reguladors de transport, compra i venda de l’energia elèctrica.
Coneix la Constitució d’una Central Elèctrica.
Coneix les Tècniques de ruptura.
Coneix l’aparellatge de maniobra.
Coneix les Proteccions elèctriques.
Dissenya una Central Elèctrica.
| | EL9 |
Coneix la Constitució d’una Central Elèctrica.
Coneix les Tècniques de ruptura.
Coneix l’aparellatge de maniobra.
Coneix les Proteccions elèctriques.
Dissenya una Central Elèctrica.
Coneix la evolució històrica de la producció de energia elèctrica.
Coneix la evolució de la demanda de energia elèctrica.
Coneix el funcionament dels organismes reguladors de transport, compra i venda de l’energia elèctrica.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Coneix la evolució històrica de la producció de energia elèctrica.
Coneix la evolució de la demanda de energia elèctrica.
Coneix el funcionament dels organismes reguladors de transport, compra i venda de l’energia elèctrica.
Coneix la Constitució d’una Central Elèctrica.
Coneix les Tècniques de ruptura.
Coneix l’aparellatge de maniobra.
Coneix les Proteccions elèctriques.
Dissenya una Central Elèctrica.
| | B4 |
Coneix la evolució històrica de la producció de energia elèctrica.
Coneix la evolució de la demanda de energia elèctrica.
Coneix el funcionament dels organismes reguladors de transport, compra i venda de l’energia elèctrica.
Coneix la Constitució d’una Central Elèctrica.
Coneix les Tècniques de ruptura.
Coneix l’aparellatge de maniobra.
Coneix les proteccions elèctriques.
Dissenya una Central Elèctrica.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto oral bien estructurado, claro y eficaz.
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
Tema 1: Introducción. (8 h) |
Curvas de demanda de energía eléctrica.
Balances Nacionales de demanda de energía eléctrica.
Tipo de Centrales eléctricas.
Función de REE
Función de OMEL
Marco jurídico.
|
Tema 2: Constitución de una Central Eléctrica (8 h) |
|
Tema 3: Técnicas de ruptura (8 h) |
Características del arco eléctrico.
Técnica de ruptura al aire.
Técnica de ruptura al Vacío.
Técnica de ruptura con Aceite.
Técnica de ruptura con SF6
|
Tema 4: Aparamenta de maniobra (3 h) |
Seccionadores
Interruptores
Interruptores Automáticos
|
Tema 5: Protecciones eléctricas (7 h) |
|
Tema 6: Predimensionamiento de una Central Eléctrica (7 h) |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
39 |
40 |
79 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
15 |
18 |
33 |
Trabajos |
|
1 |
29 |
30 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sesión magistral |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
El professor realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. |
Trabajos |
Elaboració de treballs monogràfics. Tema acordat entre el professor i els alumnes. |
Atención personalizada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
descripción |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Es realitzaran dos proves de resolució de problemes. La primera prova (P1) correspondrà als temes 1, 2 i 3, i la segona (P2) als temes: 4, 5, i 6. |
20% |
Trabajos |
|
Es una prova de desenvolupament (D1) servirà per avaluar l’adquisició dels conceptes pràctics treballats a classe. |
20% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Es realitzaran dos proves tipus test que avaluaran l’adquisició dels conceptes teòrics de l’assignatura. La primera prova (T1) correspondrà als temes 1, 2 i 3 i la segona (T2) als temes:4, 5 i 6. |
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Les proves T1 i P1 es realitzaranconjuntament, aproximadament a mitjans del semestre. Les proves T2 i P2 tambées realitzaran conjuntament la penúltima setmana del semestre. La prova de desenvolupament es farà la darrerasetmana del semestre. Per aprovar l'assignatura cal obtenir unaqualificació igual o superior a 4 en cada una de les 5 proves . Un cop completaquest requisit la qualificació final serà: QF = 0,2 ·(T1+T2+P1+P2+D1) La segona convocatòria consistirà en un examen de tipus test i desenvolupament. No es podrà portar ni fer ús de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. |
Básica |
- L.Orille. , Centrales Eléctricas, UPC., 1993
José Ramírez Vázquez, Centrales Eléctricas., Enciclopedia CEAC de electricidad,
Paulino Montaner. , Protecciones en las instalaciones eléctricas: evolución y perspectiva., ,
Gaudencio Zoppeti Júdez, Centrales Hidroeléctricas., G.Gili, S.A. ,
Santiago Sabugal y Florentino Gómez. , Centrales Térmicas de Ciclo Combinado., Díaz de Santos, 2006
Breeze, Paul A, Power generation Technologies. , Elsevier, 2005
Elliott, Thomas C. , Standard handbook of powerplant engineering, Mc Graw-Hill, 1998
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
INSTALACIONES ELÉCTRICAS/17214119 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FÍSICA I/17214003 | FÍSICA II/17214004 | TEORÍA DE CIRCUITOS I/17214105 | FUNDAMENTOS DE INSTALACIONES ELÉCTRICAS/17214116 | TEORÍA DE CIRCUITOS II/17214106 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|