Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Have the ability to draw up, sign and develop projects in the field of industrial engineering, specialising in electricity, with the aim of constructing, refurbishing, repairing, preserving, demolishing, manufacturing, installing, assembling or using: structures, mechanical equipment, energy installations, electrical and electronic installations, industrial installations and plants and manufacture and automation processes. |
| EL9 |
Be able to design electric power plants. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Be able to solve problems with initiative, make decisions, be creative, use critical reasoning and communicate and transmit knowledge, abilities and skills in the field of industrial engineering, specialising in electricity. |
| B4 |
Be able to handle specifications, regulations and standards that must be fulfilled. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Know the historical evolution of electricity production.
Know the evolution of the demand for electrical energy.
Know the functioning of the regulatory bodies for the transport, purchase and sale of electrical energy.
Know the constitution of an electrical power plant.
Know the techniques of rupture.
Know about switchgear.
Know the electrical protections.
Design a electric power plant.
| | EL9 |
Know the constitution of an electrical power plant.
Know the techniques of rupture.
Know about switchgear.
Know the electrical protections.
Design a electric power plant.
Coneix la evolució històrica de la producció de energia elèctrica.
Coneix la evolució de la demanda de energia elèctrica.
Coneix el funcionament dels organismes reguladors de transport, compra i venda de l’energia elèctrica.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Know the historical evolution of electricity production.
Know the evolution of the demand for electrical energy.
Know the functioning of the regulatory bodies for the transport, purchase and sale of electrical energy.
Know the constitution of an electrical power plant.
Know the techniques of rupture.
Know about switchgear.
Know the electrical protections.
Design a electric power plant.
| | B4 |
Know the historical evolution of electricity production.
Know the evolution of the demand for electrical energy.
Know the functioning of the regulatory bodies for the transport, purchase and sale of electrical energy.
Know the constitution of an electrical power plant.
Know the techniques of rupture.
Know about switchgear.
Know the electrical protections.
Design a electric power plant.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Introducció. (8 h) |
Corbes de demanda d’energia elèctrica.
Balanços Nacionals de demanda d’energia elèctrica.
Tipus de Centrals elèctriques.
Funció de REE
Funció de OMEL
Marc jurídic.
|
Tema 2: Constitució d’una Central Elèctrica (8 h) |
|
Tema 3: Tècniques de ruptura (8 h) |
Característiques de l’arc elèctric.
Tècnica de ruptura a l’aire.
Tècnica de ruptura al Buit.
Tècnica de ruptura amb Oli.
Tècnica de ruptura amb SF6
|
Tema 4: Aparellatge de maniobra (3 h) |
Seccionadors
Interruptors
Interruptors Automàtics
|
Tema 5: Proteccions elèctriques (7 h) |
|
Tema 6: Predimensionament d’una Central Elèctrica (7 h) |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
39 |
40 |
79 |
Problem solving, classroom exercises |
|
15 |
18 |
33 |
Assignments |
|
1 |
29 |
30 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Lecture |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Problem solving, classroom exercises |
El professor realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. |
Assignments |
Elaboració de treballs monogràfics. Tema acordat entre el professor i els alumnes. |
Personal tuition |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Description |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
Es realitzaran dos proves de resolució de problemes. La primera prova (P1) correspondrà als temes 1, 2 i 3, i la segona (P2) als temes: 4, 5, i 6. |
20% |
Assignments |
|
Es una prova de desenvolupament (D1) servirà per avaluar l’adquisició dels conceptes pràctics treballats a classe. |
20% |
Objective multiple-choice tests |
|
Es realitzaran dos proves tipus test que avaluaran l’adquisició dels conceptes teòrics de l’assignatura. La primera prova (T1) correspondrà als temes 1, 2 i 3 i la segona (T2) als temes:4, 5 i 6. |
60% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Les proves T1 i P1 es realitzaranconjuntament, aproximadament a mitjans del semestre. Les proves T2 i P2 tambées realitzaran conjuntament la penúltima setmana del semestre. La prova de desenvolupament es farà la darrerasetmana del semestre. Per aprovar l'assignatura cal obtenir unaqualificació igual o superior a 4 en cada una de les 5 proves . Un cop completaquest requisit la qualificació final serà: QF = 0,2 ·(T1+T2+P1+P2+D1) La segona convocatòria consistirà en un examen de tipus test i desenvolupament. No es podrà portar ni fer ús de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. |
Basic |
- L.Orille. , Centrales Eléctricas, UPC., 1993
José Ramírez Vázquez, Centrales Eléctricas., Enciclopedia CEAC de electricidad,
Paulino Montaner. , Protecciones en las instalaciones eléctricas: evolución y perspectiva., ,
Gaudencio Zoppeti Júdez, Centrales Hidroeléctricas., G.Gili, S.A. ,
Santiago Sabugal y Florentino Gómez. , Centrales Térmicas de Ciclo Combinado., Díaz de Santos, 2006
Breeze, Paul A, Power generation Technologies. , Elsevier, 2005
Elliott, Thomas C. , Standard handbook of powerplant engineering, Mc Graw-Hill, 1998
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
ELECTRICAL INSTALLATIONS/17214119 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
PHYSICS I/17214003 | PHYSICS II/17214004 | CIRCUIT THEORY I/17214105 | FUNDAMENTALS OF ELECTRICAL INSTALLATIONS/17214116 | CIRCUIT THEORY II/17214106 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|