Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| RI4 |
Coneix i aplica magnituds normalitzades en el sistema per unitat
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de les transformacions trifàsiques
Coneix les característiques de de la màquina d’inducció trifàsica treballant com a generador i com a motor lineal
Coneix el model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina síncrona
Coneix el model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina de corrent continu
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Magnituds normalitzades (1 h) |
Introducció.
Canvi de base.
Sistemes trifàsics. |
2. Transformacions trifàsiques (8 h) |
Constitució.
Connexions.
Model matemàtic i circuit equivalent. |
3. Màquina d'inducció trifàsica (3 h) |
Funcionament com a generador.
Funcionament com a motor amb desequilibri en l'alimentació.
Motor lineal. |
4. Màquina síncrona (10 h) |
Model matemàtic i circuit equivalent.
Regulació de tensió de l'alternador.
Alternador aïllat.
Alternador connectat a la xarxa.
Funcionament en paral·lel com alternador.
Funcionament com a motor. |
5. Màquina de corrent continu (4 h) |
Model matemàtic i circuit equivalent.
Engegada.
Regulació de velocitat.
Funcionament com a generador. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
20 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
35 |
49 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
1 |
16 |
Treballs |
|
1 |
4 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
10 |
10.5 |
Proves pràctiques |
|
1.5 |
10 |
11.5 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de l'assignatura.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor resol problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Pràctiques a laboratoris |
L'estudiant, abans d'assistir a classe de laboratori, ha de descarregar des de l'espai Moodle de l'assignatura el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d'assistència dels estudiants a les pràctiques. Abans d'iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i realitzarà la distribució dels alumnes en grups de treball.
Les pràctiques les realitzen els estudiants amb la supervisió del professor. |
Treballs |
L'estudiant realitza, de forma individual i amb caràcter no presencial, una pràctica de laboratori mitjançant una aplicació informàtica de lliure distribució. Aquesta pràctica serà presentada a classe de problemes i té un guió per dur-la a terme.
Cada estudiant presenta un informe de la pràctica que serà avaluat. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari. |
Descripció |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari.
Demaneu cita prèvia mitjançant correu electrònic: luis.guasch@urv.cat; santiago.barroso@urv.cat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Informe de la pràctica realitzada de forma individual i amb caràcter no presencial. |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzen 2 proves tipus test sobre els continguts teòrics, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (16%+16%). |
32 |
Proves pràctiques |
|
Es realitzen 2 proves de resolució de problemes, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (24%+24%). |
48 |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitza una prova amb preguntes de desenvolupament referents a les pràctiques de laboratori. |
16 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura consta de 4 proves: Parcial 1: prova tipus test (16% de la nota final) i resolució de problemes (24% de la nota final). Cal una qualificació mínima de 4 per aprovar l'assignatura. Parcial 2: prova tipus test (16% de la nota final) i resolució de problemes (24% de la nota final). Cal una qualificació mínima de 4 per aprovar l'assignatura. Prova de laboratori: prova de desenvolupament (16% de la nota final). Cal una qualificació mínima de 4 per aprovar l'assignatura. Informe de la pràctica (4% de la nota final). Cal una qualificació mínima de 4 per aprovar l'assignatura. Qualificació final: QF = 0.40 · (Parcial 1 + Parcial 2) + 0.16 · Laboratori + 0.04 · Informe No es pot utilitzar cap tipus de dispositiu electrònic durant la realització de les proves. Els alumnes que no superin l'assignatura en primer convocatòria, cal que únicament es presentin de les parts amb una qualificació inferior a 4 en l'examen de segona convocatòria. Per la qualificació final s'utilitzaran les mateixes ponderacions i condicions que a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Jesús Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
Stephen J. Chapman, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
|
|
Complementària |
Luis Guasch Pesquer; Felipe Córcoles López, Efecto de los huecos de tensión en las Máquinas de Inducción y en los Transformadores Trifásicos, , Editorial Académica Española; LAP LAMBERT Academic
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DISSENY DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214123 | CONTROL DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214124 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FÍSICA II/17214004 | TEORIA DE CIRCUITS I/17214105 | TEORIA DE CIRCUITS II/17214106 | FONAMENTS DE MÀQUINES ELÈCTRIQUES/17214115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|