Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | RI4 |
Coneixement i utilització dels principis de teoria de circuits i màquines elèctriques.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| RI4 |
Coneix i aplica magnituds normalitzades en el sistema per unitat
Coneix la constitució, principi de funcionament, model matemàtic i característiques de funcionament de les transformacions trifàsiques
Coneix les característiques de de la màquina d’inducció trifàsica treballant com a generador i com a motor lineal
Coneix el model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina síncrona
Coneix el model matemàtic i característiques de funcionament de la màquina de corrent continu
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Magnitudes normalizadas (1 h) |
Introducción.
Cambio de base.
Sistemas trifásicos. |
2. Transformaciones trifásicas (8 h) |
Constitución.
Conexiones.
Modelo matemático y circuito equivalente. |
3. Máquina de inducción trifásica (3 h) |
Funcionamiento como generador.
Funcionamiento como motor con desequilibrio en la alimentación.
Motor lineal. |
4. Máquina síncrona (10 h) |
Modelo matemático y circuito equivalente.
Regulación de tensión del alternador.
Alternador aislado.
Alternador conectado a la red.
Funcionamiento en paralelo como alternador.
Funcionamiento como motor. |
5. Máquina de corriente continua (4 h) |
Modelo matemático y circuito equivalente.
Arranque.
Regulación de velocidad.
Funcionamiento como generador. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
25 |
20 |
45 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
14 |
35 |
49 |
Prácticas en laboratorios |
|
15 |
1 |
16 |
Trabajos |
|
1 |
4 |
5 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
0.5 |
10 |
10.5 |
Pruebas prácticas |
|
1.5 |
10 |
11.5 |
Pruebas de desarrollo |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions. |
Sesión magistral |
El professor explica els continguts teòrics de l'assignatura.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
El professor resol problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Prácticas en laboratorios |
L'estudiant, abans d'assistir a classe de laboratori, ha de descarregar des de l'espai Moodle de l'assignatura el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d'assistència dels estudiants a les pràctiques. Abans d'iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i realitzarà la distribució dels alumnes en grups de treball.
Les pràctiques les realitzen els estudiants amb la supervisió del professor. |
Trabajos |
L'estudiant realitza, de forma individual i amb caràcter no presencial, una pràctica de laboratori mitjançant una aplicació informàtica de lliure distribució. Aquesta pràctica serà presentada a classe de problemes i té un guió per dur-la a terme.
Cada estudiant presenta un informe de la pràctica que serà avaluat. |
Atención personalizada |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari. |
descripción |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari.
Demaneu cita prèvia mitjançant correu electrònic: luis.guasch@urv.cat; santiago.barroso@urv.cat. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Informe de la pràctica realitzada de forma individual i amb caràcter no presencial. |
4 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Es realitzen 2 proves tipus test sobre els continguts teòrics, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (16%+16%). |
32 |
Pruebas prácticas |
|
Es realitzen 2 proves de resolució de problemes, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (24%+24%). |
48 |
Pruebas de desarrollo |
|
Es realitza una prova amb preguntes de desenvolupament referents a les pràctiques de laboratori. |
16 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació de l'assignatura conté 6 proves avaluatives: Examen Teoria Parcial 1; prova tipus test, 16% de la nota final.Examen Problemes Parcial 1; 24% de la nota final.Examen Teoria Parcial 2: prova tipus test, 16% de la nota final.Examen Problemes Parcial 2: 24% de la nota final.Informe de la pràctica P3; 4% de la nota final.Examen Laboratori; prova de desenvolupament, 16% de la nota final.Cal una qualificació mínima de 3.5 punts en TOTES les parts per aprovar en primera convocatòria. En cas de no complir aquest requisit, cal presentar-se a la segona convocatòria d'aquelles parts en les que la qualificació no arriba a 3.5 punts. Qualificació final: QF = 0.16 TP1 + 0.24 PP1 + 0.16 TP2 + 0.24 PP2 + 0.04 IP3 + 0.16 LAB No es pot utilitzar cap tipus de dispositiu electrònic durant la realització dels exàmens. |
Básica |
Jesús Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
Jesús Fraile Mora, Problemas de Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
Stephen J. Chapman, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
|
|
Complementaria |
Luis Guasch Pesquer; Felipe Córcoles López, Efecto de los huecos de tensión en las Máquinas de Inducción y en los Transformadores Trifásicos, , Editorial Académica Española; LAP LAMBERT Academic
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
DISEÑO DE MÁQUINAS ELÉCTRICAS/17214123 | CONTROL DE MÁQUINAS ELÉCTRICAS/17214124 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FÍSICA II/17214004 | TEORÍA DE CIRCUITOS I/17214105 | TEORÍA DE CIRCUITOS II/17214106 | FUNDAMENTOS DE MÁQUINAS ELÉCTRICAS/17214115 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|