IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) ELECTRICAL MACHINES Code 17204225
Study programme
Bachelor's Degree in Electronic and Automation Engineering (2010)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional 1Q
Language
Català
Department Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinator
GUASCH PESQUER, LUIS
E-mail santiago.barroso@urv.cat
luis.guasch@urv.cat
Lecturers
BARROSO PIORNO, SANTIAGO
GUASCH PESQUER, LUIS
Web
General description and relevant information Conèixer el model matemàtic i les característiques de funcionament dels transformadors trifàsics, les màquines síncrones i les màquines de corrent continu.

Competences
Type A Code Competences Specific
 RI4 Have knowledge of and use the theoretical principles of electrical circuits and machines.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 RI4 Know and apply normalised magnitudes in the unit system.
Know the constitution, operating principles, mathematical model and characteristics of functioning of three-phase transformations.
Know the characteristics of the three-phase induction machine working as a generator and as a linear motor.
Know the mathematical models and operational characteristics of synchronous machines.
Know the mathematical models and operational characteristics of AC machines.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
1. Magnituds normalitzades (1 h) Introducció.
Canvi de base.
Sistemes trifàsics.
2. Transformacions trifàsiques (8 h) Constitució.
Connexions.
Model matemàtic i circuit equivalent.
3. Màquina d'inducció trifàsica (3 h) Funcionament com a generador.
Funcionament com a motor amb desequilibri en l'alimentació.
Motor lineal.
4. Màquina síncrona (10 h) Model matemàtic i circuit equivalent.
Regulació de tensió de l'alternador.
Alternador aïllat.
Alternador connectat a la xarxa.
Funcionament en paral·lel com alternador.
Funcionament com a motor.
5. Màquina de corrent continu (4 h) Model matemàtic i circuit equivalent.
Engegada.
Regulació de velocitat.
Funcionament com a generador.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
RI4
25 20 45
Problem solving, classroom exercises
RI4
14 35 49
Laboratory practicals
RI4
15 1 16
Assignments
RI4
1 4 5
Personal tuition
1 0 1
 
Objective multiple-choice tests
RI4
0.5 10 10.5
Practical tests
RI4
1.5 10 11.5
Extended-answer tests
RI4
1 10 11
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions.
Lecture El professor explica els continguts teòrics de l'assignatura.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen.
Problem solving, classroom exercises El professor resol problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen.
Laboratory practicals L'estudiant, abans d'assistir a classe de laboratori, ha de descarregar des de l'espai Moodle de l'assignatura el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d'assistència dels estudiants a les pràctiques. Abans d'iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i realitzarà la distribució dels alumnes en grups de treball.
Les pràctiques les realitzen els estudiants amb la supervisió del professor.
Assignments L'estudiant realitza, de forma individual i amb caràcter no presencial, una pràctica de laboratori mitjançant una aplicació informàtica de lliure distribució. Aquesta pràctica serà presentada a classe de problemes i té un guió per dur-la a terme.
Cada estudiant presenta un informe de la pràctica que serà avaluat.
Personal tuition L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari.

Personalized attention
Description
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari. Demaneu cita prèvia mitjançant correu electrònic: luis.guasch@urv.cat; santiago.barroso@urv.cat.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Assignments
RI4
Informe de la pràctica realitzada de forma individual i amb caràcter no presencial. 4
Objective multiple-choice tests
RI4
Es realitzen 2 proves tipus test sobre els continguts teòrics, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (16%+16%). 32
Practical tests
RI4
Es realitzen 2 proves de resolució de problemes, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (24%+24%). 48
Extended-answer tests
RI4
Es realitza una prova amb preguntes de desenvolupament referents a les pràctiques de laboratori. 16
Others  
 
Other comments and second exam session

L'avaluació de l'assignatura conté 6 proves avaluatives:

  • Examen Teoria Parcial 1; prova tipus test, 16% de la nota final.
  • Examen Problemes Parcial 1; 24% de la nota final.
  • Examen Teoria Parcial 2: prova tipus test, 16% de la nota final.
  • Examen Problemes Parcial 2: 24% de la nota final.
  • Informe de la pràctica P3; 4% de la nota final.
  • Examen Laboratori; prova de desenvolupament, 16% de la nota final.
  • Cal una qualificació mínima de 3.5 punts en TOTES les parts per aprovar en primera convocatòria. En cas de no complir aquest requisit, cal presentar-se a la segona convocatòria d'aquelles parts en les que la qualificació no arriba a 3.5 punts.

    Qualificació final:

    QF = 0.16 TP1 + 0.24 PP1 + 0.16 TP2 + 0.24 PP2 + 0.04 IP3 + 0.16 LAB

    No es pot utilitzar cap tipus de dispositiu electrònic durant la realització dels exàmens.


    Sources of information

    Basic Jesús Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
    Jesús Fraile Mora, Problemas de Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
    Stephen J. Chapman, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill

    Complementary Luis Guasch Pesquer; Felipe Córcoles López, Efecto de los huecos de tensión en las Máquinas de Inducción y en los Transformadores Trifásicos, , Editorial Académica Española; LAP LAMBERT Academic

    Recommendations

    Subjects that continue the syllabus
    DESIGN OF ELECTRICAL MACHINES/17214123
    CONTROL OF ELECTRICAL MACHINES/17214124


    Subjects that it is recommended to have taken before
    PHYSICS II/17214004
    CIRCUIT THEORY I/17214105
    CIRCUIT THEORY II/17214106
    FUNDAMENTALS OF ELECTRICAL MACHINES/17214115
    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.