Type A
|
Code |
Competences Specific | | RI4 |
Have knowledge of and use the theoretical principles of electrical circuits and machines. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| RI4 |
Know and apply normalised magnitudes in the unit system.
Know the constitution, operating principles, mathematical model and characteristics of functioning of three-phase transformations.
Know the characteristics of the three-phase induction machine working as a generator and as a linear motor.
Know the mathematical models and operational characteristics of synchronous machines.
Know the mathematical models and operational characteristics of AC machines.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Magnituds normalitzades (1 h) |
Introducció.
Canvi de base.
Sistemes trifàsics. |
2. Transformacions trifàsiques (8 h) |
Constitució.
Connexions.
Model matemàtic i circuit equivalent. |
3. Màquina d'inducció trifàsica (3 h) |
Funcionament com a generador.
Funcionament com a motor amb desequilibri en l'alimentació.
Motor lineal. |
4. Màquina síncrona (10 h) |
Model matemàtic i circuit equivalent.
Regulació de tensió de l'alternador.
Alternador aïllat.
Alternador connectat a la xarxa.
Funcionament en paral·lel com alternador.
Funcionament com a motor. |
5. Màquina de corrent continu (4 h) |
Model matemàtic i circuit equivalent.
Engegada.
Regulació de velocitat.
Funcionament com a generador. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
25 |
20 |
45 |
Problem solving, classroom exercises |
|
14 |
35 |
49 |
Laboratory practicals |
|
15 |
1 |
16 |
Assignments |
|
1 |
4 |
5 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
0.5 |
10 |
10.5 |
Practical tests |
|
1.5 |
10 |
11.5 |
Extended-answer tests |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura: competències, resultats d'aprenentatge, continguts, planificació, metodologies, atenció personalitzada, avaluació, fonts d'informació i recomanacions. |
Lecture |
El professor explica els continguts teòrics de l'assignatura.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Problem solving, classroom exercises |
El professor resol problemes vinculats amb els continguts de les classes magistrals.
L'estudiant participa de forma esporàdica per fer preguntes dels aspectes que no s'entenen. |
Laboratory practicals |
L'estudiant, abans d'assistir a classe de laboratori, ha de descarregar des de l'espai Moodle de l'assignatura el guió de la pràctica i llegir-lo.
El professor de laboratori portarà un control d'assistència dels estudiants a les pràctiques. Abans d'iniciar la pràctica el professor farà una breu explicació de la mateixa indicant el material a utilitzar i realitzarà la distribució dels alumnes en grups de treball.
Les pràctiques les realitzen els estudiants amb la supervisió del professor. |
Assignments |
L'estudiant realitza, de forma individual i amb caràcter no presencial, una pràctica de laboratori mitjançant una aplicació informàtica de lliure distribució. Aquesta pràctica serà presentada a classe de problemes i té un guió per dur-la a terme.
Cada estudiant presenta un informe de la pràctica que serà avaluat. |
Personal tuition |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari. |
Description |
L'atenció personalitzada és per atendre dubtes en qualsevol de les activitats de l'assignatura. Aquesta activitat té caràcter voluntari.
Demaneu cita prèvia mitjançant correu electrònic: luis.guasch@urv.cat; santiago.barroso@urv.cat. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Informe de la pràctica realitzada de forma individual i amb caràcter no presencial. |
4 |
Objective multiple-choice tests |
|
Es realitzen 2 proves tipus test sobre els continguts teòrics, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (16%+16%). |
32 |
Practical tests |
|
Es realitzen 2 proves de resolució de problemes, una per cada part en que es divideixen els continguts. Les dos proves tenen el mateix pes a la qualificació final (24%+24%). |
48 |
Extended-answer tests |
|
Es realitza una prova amb preguntes de desenvolupament referents a les pràctiques de laboratori. |
16 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'avaluació de l'assignatura conté 6 proves avaluatives: Examen Teoria Parcial 1; prova tipus test, 16% de la nota final.Examen Problemes Parcial 1; 24% de la nota final.Examen Teoria Parcial 2: prova tipus test, 16% de la nota final.Examen Problemes Parcial 2: 24% de la nota final.Informe de la pràctica P3; 4% de la nota final.Examen Laboratori; prova de desenvolupament, 16% de la nota final.Cal una qualificació mínima de 3.5 punts en TOTES les parts per aprovar en primera convocatòria. En cas de no complir aquest requisit, cal presentar-se a la segona convocatòria d'aquelles parts en les que la qualificació no arriba a 3.5 punts. Qualificació final: QF = 0.16 TP1 + 0.24 PP1 + 0.16 TP2 + 0.24 PP2 + 0.04 IP3 + 0.16 LAB No es pot utilitzar cap tipus de dispositiu electrònic durant la realització dels exàmens. |
Basic |
Jesús Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
Jesús Fraile Mora, Problemas de Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
Stephen J. Chapman, Máquinas Eléctricas, , Mc Graw Hill
|
|
Complementary |
Luis Guasch Pesquer; Felipe Córcoles López, Efecto de los huecos de tensión en las Máquinas de Inducción y en los Transformadores Trifásicos, , Editorial Académica Española; LAP LAMBERT Academic
|
|
Subjects that continue the syllabus |
DESIGN OF ELECTRICAL MACHINES/17214123 | CONTROL OF ELECTRICAL MACHINES/17214124 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
PHYSICS II/17214004 | CIRCUIT THEORY I/17214105 | CIRCUIT THEORY II/17214106 | FUNDAMENTALS OF ELECTRICAL MACHINES/17214115 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|