Tipo A
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Código |
Competencias Específicas | | EL2 |
Coneixements sobre control de màquines, accionaments elèctrics i les seves aplicacions.
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Tipo B
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Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
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Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| EL2 |
Coneix les parts funcionals, els règims de funcionament i la característica mecànica d’un accionament elèctric
Coneix els models matemàtics i les tècniques de regulació i control de motors elèctrics
Coneix els models matemàtics i les tècniques de regulació i control de generadors elèctrics
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Tipo B
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Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
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Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Introducción a los accionamientos eléctricos.
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Sistemas electromecánicos. Característica par-velocidad de las cargas mecánicas y de los motores. |
Tema 2. Control de motores de corriente continua. |
Principio de funcionamiento y tipos de motores de corriente continua. Modelo matemático. Análisis temporal en diferentes condiciones de operación: arranque, variación de carga, parada e inversión de sentido de giro. Métodos de regulación de velocidad y técnicas de control. |
Tema 3. Control de motores de inducción. |
Principio de funcionamiento y tipos de motores de inducción. Modelo matemático. Análisis temporal en diferentes condiciones de operación: arranque, variación de carga, parada e inversión de sentido de giro. Métodos de regulación de velocidad y técnicas de control. |
Tema 4. Control de motores síncronos y de reluctancia. |
Principio de funcionamiento y tipos de motores síncronos y de reluctancia. Modelo matemático. Análisis temporal en diferentes condiciones de operación: arranque, variación de carga, parada e inversión de sentido de giro. Métodos de regulación de velocidad y técnicas de control. |
Tema 5. Control de generadores. |
Principio de funcionamiento y tipos. Modelo matemático. Análisis temporal en diferentes condiciones de operación: aislado y conectado a la red; accionado a velocidad constante o variable. Métodos de regulación y técnicas de control de tensión, frecuencia y potencia. |
Metodologías :: Pruebas |
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Competencias |
(*) Horas en clase
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Horas fuera de clase
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(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
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1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
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27 |
50 |
77 |
Prácticas en laboratorios |
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14.5 |
16 |
30.5 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
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13 |
24 |
37 |
Atención personalizada |
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0.5 |
0 |
0.5 |
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Pruebas mixtas |
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4 |
0 |
4 |
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(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
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descripción |
Actividades introductorias |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sesión magistral |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Prácticas en laboratorios |
Les sessions són guiades pel professor de laboratori i els alumnes les realitzen en grup. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
El professor realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. |
Atención personalizada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
descripción |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
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descripción |
Peso |
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Pruebas mixtas |
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Proves tipus test i de resolució de problemes |
2x 50 % |
Otros |
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Otros comentarios y segunda convocatoria |
La primera prova correspondrà als temes 1, 2 i 3; mentre que la segona avaluarà els temes 4 i 5. Cadascuna de les proves constarà d'una part tipus test amb alguna pregunta de resposta curta (T1 i T2) -que avalua l'adquisició dels conceptes teòrics de classe i pràctics de laboratori- i una segona part de resolució de problemes (P1 i P2). La qualificació final de l'alumne es determina segons l'expressió: QF = 0,5 (0,7 T1 + 0,3 P1) + 0,5 (0,7 T2 + 0,3 P2) Per aprovar l'assignatura cal obtenir un mínim de 5 en la qualificació final (QF); sempre i quan la nota d'una de les dues proves no sigui inferior a 4. Hi ha limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part dels estudiants. Els professors de l'assignatura acceptaran, si és adient, calculadores en les proves de resolució numèrica dels problemes. |
Básica |
Ponce, P.; Sampé, J., Máquinas eléctricas y técnicas modernas de control, Alfaomega, 2008
Seung-Ki Sul, Control of Electric Machine Drive Systems, IEEE Press - John Wiley & Sons, 2011
Boldea, I., Variable Speed Generators, CRC – Taylor & Francis, 2006
Barrado, J.A., El generador de inducción autoexcitado, Marcombo, 2010
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- Presentacions i material complementari de l'assignatura disponible al Moodle. |
Complementaria |
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(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
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