IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) TRANSPORT OF ELECTRICAL ENERGY Code 17204232
Study programme
Bachelor's Degree in Electronic and Automation Engineering (2010)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional 1Q
Language
Català
Department Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinator
GARCÍA CANTON, JOSÉ ANGEL
E-mail jangel.garcia@urv.cat
Lecturers
GARCÍA CANTON, JOSÉ ANGEL
Web http://moodle.urv.cat
General description and relevant information Conocer la estructura, funcionamiento y las diferentes metodologías aplicadas a los sistemas de transporte de energía eléctrica

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Have the ability to draw up, sign and develop projects in the field of industrial engineering, specialising in electricity, with the aim of constructing, refurbishing, repairing, preserving, demolishing, manufacturing, installing, assembling or using: structures, mechanical equipment, energy installations, electrical and electronic installations, industrial installations and plants and manufacture and automation processes.
 A3 Have the knowledge, understanding and ability to apply the necessary legislation when working in the profession of industrial technical engineer, specialising in electricity.
 EL5 Be able to calculate and design electrical lines and electrical energy transport.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Know the historical evolution of electrical lines.
 A3 Calculate the parameters that model electrical lines.
 EL5 Calculate the parameters that model electrical lines.
Know the different methods used to calculate a load flow.
Know the influence of reactive power on the voltage of electrical lines.
Analyse the different types of faults that can occur on electrical lines.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Aspectes generals de les línies elèctriques.



Introducció.
Classificació de les línies segons la seva tensió nominal.
Generació, transport, distribució.
Evolució del sistema de transport elèctric.
Control i protecció.
Tema 2: Modelització de línies elèctriques.


Paràmetres de transmissió.
Inductància de les línies elèctriques.
Capacitat de les línies elèctriques.
Línies amb paràmetres concentrats.
Línies amb paràmetres distribuïts.
Tema 3: Flux de càrregues.


Diagrama circular de potència
Flux de potència en una línia curta, de longitud mitjana i de gran longitud.
Línies en paral · lel.
Relació entre les tensions i les potències, activa i reactiva, en els extrems d'una línia.
Equacions de flux de potència.
Mètodes d'iteració de Gauss-Seidel, de Newton-Raphson i desacoblat.
Tema 4: Anàlisi en règim transitori.


Conceptes generals.
Propagació de sobretensions en línies ideals.
Descàrregues atmosfèriques.
Sobretensions de servei i sobretensions de maniobres.
Bobina Petersen.
Parallamps.
Tema 5: Curtcircuits.


Introducció
Curtcircuits equilibrats en xarxes
curtcircuits desequilibrats
Curtcircuits en xarxes amb màquines síncrones i asíncrones
Sistemes de posada a terra
proteccions
Tema 6: Càlcul mecànic de les línies aèries.


Equació de la catenària. Càlcul de la fletxa i tensió mecànica del cable.
Sobrecàrregues estàtiques.
Equació del canvi de condicions.
Taula d'estesa.
Va crític.
Càlcul de fonamentacions.
Tema 7: Transport en corrent continu. Introducció
Limitacions en les línies de corrent altern
Transports en corrent continu
Transmissions híbrides

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
0.5 0 0.5
Lecture
A1
39 40 79
Problem solving, classroom exercises
A3
EL5
15 30 45
Problem solving, exercises
A3
EL5
0.5 12 12.5
Personal tuition
1 0 1
 
Objective multiple-choice tests
A3
EL5
1 2 3
Extended-answer tests
A3
EL5
3 6 9
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia.
Lecture El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor.
Problem solving, classroom exercises El professor realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals.
Problem solving, exercises Els estudiants lliuraran exercicis periòdicament durant el curs.
Personal tuition Atención personalizada
descripción
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic.


Personalized attention
Description
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, exercises
A3
EL5
25%
Objective multiple-choice tests
A3
EL5
30%
Extended-answer tests
A3
EL5
45%
Others  
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic , , ,

J. Grainger, W. Stevenson, Análisis de Sistemas de Potencia, McGraw Hill

E. Ras, Teoría de Líneas Eléctricas, Volúmenes I y II, Marcombo

Complementary , , ,

F. Barrero,Sistemas de Energía Eléctrica, Thomson

J.A. Martínez,Sistemas Eléctricos de Potencia, UPC-cpda

Recommendations

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
POWER STATIONS/17214108
RENEWABLE ENERGIES/17214109

Subjects that it is recommended to have taken before
PHYSICS I/17214003
PHYSICS II/17214004
CIRCUIT THEORY I/17214105
FUNDAMENTALS OF ELECTRICAL INSTALLATIONS/17214116
CIRCUIT THEORY II/17214106
FUNDAMENTALS OF ELECTRICAL MACHINES/17214115
ELECTRICAL MACHINES/17214120
ELECTRICAL INSTALLATIONS/17214119
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.