IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) WORK PLACEMENT II Code 17204502
Study programme
Bachelor's Degree in Electronic and Automation Engineering (2010)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional work placement AN
Language
Català
Prerequisites Per poder matricular l’assignatura de Pràctiques Externes, és requisit indispensable haver superat el 50% dels crèdits totals del grau.
Department Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinator
LÓPEZ LÓPEZ, JOSÉ RAMÓN
E-mail joseramon.lopez@urv.cat
ernest.gil@urv.cat
Lecturers
LÓPEZ LÓPEZ, JOSÉ RAMÓN
GIL DOLCET, ERNEST
Web http://moodle.urv.cat/
General description and relevant information Afavorir el contacte del alumne amb el mon laboral per complementar la seva formació.

Competences
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
 B3 Be able to solve problems with initiative, make decisions, be creative, use critical reasoning and communicate and transmit knowledge, abilities and skills in the field of industrial engineering, specialising in electricity.
 B8 Be able to work in a multilingual and multidisciplinary environment.
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV
 C5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals
 C6 Be able to define and develop their academic and professional project

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
Type B Code Learning outcomes
 B3 Complement and consolidate through practice the knowledge of the Industrial Electronics and Automation
Detect training deficiencies.
Put into practice, within a professional environment, in an integrated manner, a series of specific, transverse and core skills.
Integrate theoretical knowledge with the realities of industrial and automation electronic engineering to which they may apply.
Be able to apply the techniques learned in specific contexts of Industrial Electronics and Automation engineering.
Know and use the technical means most frequently used by professionals in Industrial Electronics and Automation engineering.
 B8 Make initial contact with a company in the sector of Electronic and Automation Engineering.
Acquire work experience in a professional setting.
Know institutions and organisations linked to the field of Electronic and Automation engineering.
Develop an analytical, creative and critical spirit when evaluating the professional situation of Industrial and Automation Electronic Engineering.
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
 C5 Respect fundamental rights and equality between men and women.
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th ose with special educational needs.
Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.
 C6 Identify their training needs.
Identify their own academic and professional interests and motivations.
Define and study their curriculum bearing in mind their training needs, and their academic and pr ofessional interests and motivations
Develop resources and strategies that will ease their transition into working life.

Selection technique and assignment
Procedures

Cada titulació té assignats un o diversos tutors interns que són els que tutoritzen als estudiants durant la seva estada de pràctiques. Per la seva banda, l'empresa o institució pública es l'encarregada d'assignar la persona o persones que realitzaran les funcions de tutor extern de l'alumne.

Pel que fa al procediment de selecció i assignació dels alumnes per realitzar les pràctiques aquest es fa mitjançant l'acord entre l'empresa i l'alumne. Generalment, tot i que de vegades l'alumne contacta directament amb una empresa, les empreses presenten les seves ofertes d'estades en pràctiques i els alumnes interessats s'inscriuen a les ofertes adjuntant el seu currículum. Un cop finalitzat el període d'inscripció l'Oficina de Suport a la Direcció de l'Escola fa arribar els currículums a l'empresa, que contacta amb els estudiants per realitzar una entrevista de selecció. Un cop l'empresa té seleccionat l'alumne acorden els termes de l'estada en pràctiques i es formalitza el conveni en pràctiques.


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
B3
0.5 2 2.5
Selection of practicum
B3
C6
0.5 0.5 1
Coordination and monitoring mechanisms
B3
B8
C5
2.5 3 5.5
Presentation and defence of external practicals assignments
B3
B8
C4
C5
C6
1 5 6
Practicum
B3
B8
C4
C5
C6
0 129 129
Report
B3
B8
C4
C6
0 6 6
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura. Elaboració del currículum. En alguns casos, inscripció manual a l'espai de l'assignatura al Campus Virtual.
Coordination and monitoring mechanisms Lliurament de tasques mitjançant el Campus Virtual (espai moodle de l'assignatura).
Presentation and defence of external practicals assignments L'alumne fa una exposició pública del treball realitzar durant les pràctiques davant un tribunal i respon les seves preguntes.
Practicum L'alumne fa un informe on explique les tasques portades a terme durant les pràctiques i la consecució dels objectius formatius.
Report

Coordination and monitoring mechanisms
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Description

La coordinació i seguiment de l'alumnat es realitzarà a través del tutor de la universitat i del tutor de l'empresa o institució pública. Ambdós tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració de les pràctiques de l'estudiant per determinar finalment la seva avaluació.

Abans d'iniciar les pràctiques, es convenient que l'alumne s'adreci al seu tutor de la universitat que atendrà consultes individualitzades d'aquells alumnes que requereixin orientació, i també per a que validi l'annex 2 que conté els objectius del programa de pràctiques i tasques a desenvolupar emplenat prèviament pel tutor de l'empresa.

També és convenient que l'estudiant contacti amb el seu tutor abans de finalitzar les pràctiques per tal d'orientar el treball i defensa del mateix.


Evaluation criteria and procedures
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Methodologies Competences Description Weight        
Coordination and monitoring mechanisms
B3
B8
C5
El tutor de l'empresa o institució on s'han realitzat les pràctiques fa un informe de les tasques realitzades per l'alumne i proposa una qualificació. 30%
Presentation and defence of external practicals assignments
B3
B8
C4
C5
C6
L'alumne fa una exposició pública del treball realitzar durant les pràctiques davant un tribunal i respon les seves preguntes. 30%
Report
B3
B8
C4
C6
L'alumne fa un informe on explique les tasques portades a terme durant les pràctiques i la consecució dels objectius formatius. L'informe ha de tenir aspectes d'autoavaluació. 40%
Others
 
Other comments and second exam session

La presentació oral pública és obligatoria per fer la mitjana de les notes. També és imprescindible realitzar l'enquesta.


Sources of information

Basic , Web de l'assignatura al Campus Virtual (moodle), Cada curs,
, Web de l'ETSE, Permanent amb actualitzacions,

Web de l'assigantura al Campus Virtual (moodle).

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.