DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) ANGLÈS TÈCNIC Codi 17234102
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Adreça electrònica carmen.rueda@urv.cat
andrearoxana.bellot@urv.cat
irene.dols@urv.cat
josemaria.alvarezcuevas@urv.cat
Professors/es
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
BELLOT ., ANDREA ROXANA
DOLS RODRÍGUEZ, IRENE
ALVAREZ-CUEVAS FIGUEROLA, JOSÉ MARIA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant This course aims to introduce students to the main characteristics of technical English in the different fields of engineering. The objectives of the course are to help students improve their linguistic competence in English and to provide them with the necessary resources for effective oral and written communication in an academic setting. Throughout the course, students will practise reading and writing technical texts, as well as listening to and speaking about different aspects of their discipline. They will also practise oral presentation skills in English by presenting a project related to their specific field of engineering. This project, called course project, will be part of a collaborative effort in which students will first have to find information about a topic of their choice and then deliver a group oral presentation at the end of the course. The course will cover the following areas: • Practice on all four skills through a variety of engineering topics. • Practice on the rhetoric of professional and academic documents in engineering. • Practice on the most common functions, notions and grammar structures found in engineering texts. • Practice on the oral presentation of topics related to engineering. Course level: • At the end of the course, students will reach a mid-intermediate level (B1 - B2) of the Common European Framework of Reference for languages (CEFR). • At the beginning of the course, students will take an “Online Placement Test” to test their English level.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B8 Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar.,
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B8 Coneix el llenguatge utilitzat en l’àmbit industrial i de la tecnologia de la informació i comunicació.
És capaç de llegir i comprendre textos en anglès de l’àmbit de l’enginyeria.
És capaç de redactar documents tècnics en anglès.
Comprèn instruccions tècniques expressades oralment en anglès.
És capaç de comunicar-se en àmbit laboral de caràcter internacional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
Tema Subtema
UNIT 1: HISTORICAL FACTS IN ENGINEERING 1.1 Chronological description: narrative texts
1.2 Review of verb tenses: ways to express time sequence
1.3 Pronunciation of -ed
1.4 Texts: History of Engineering, Energy Supply, Electronics in the Home, Electromagnetism, History of Computers, History of Electricity / Podcasts: Studying in the UK, Global Workers. Genres: Encyclopedias

UNIT 2: A COMPUTERIZED WORLD 2.1 Physical and function description: ways to describe the physical properties, the function and parts of a device, and how something works.
2.2 Review of prepositions and the position of adjectives (color, origin, material, purpose).
2.3 Texts: The IPad, Cloud Computing, Describing a Computer and How it Works, What is a Tablet PC? / Podcasts: Effective Websites.
UNIT 3: ELECTRONIC & ELECTRICAL DEVICES 3.1 Making definitions: relative clauses and relative pronouns. Reduced relative clauses. Defining and non-defining relative clauses.
3.2 Structure and use of compound nouns.
3.3 Paragraph writing: LEDs. Common genres in engineering.
3.4 Texts: The Transistor, Graphene Electronics, Home Automation, What is a LED screen? Flexible Home Automation / Podcasts: Nanotechnology (video), Finding Information, The Future of English.
Genres: research article, magazine article.
UNIT 4: A GREENER WORLD: RENEWABLE ENERGIES 4.1 Expressing cause and effect.
4.2 Review of passive voice and sequence markers. Adjectives and adverbs. Prepositions with statistics.
4.3 Process description and instructions: operation procedures.
4.4 Paragraph writing: Nuclear accidents.
4.5 Texts: Alternative Sources of Energy, Sustainable Development, The Nuclear Debate, How a Solar Cell Works / Podcasts: A Greener World; Climate Change; The Past, Present and Future of Nuclear Energy. Genres: website text, instructions' manual.
UNIT 5: ELECTRICITY GENERATION AND TRANSMISSION 5.1 Comparison of adjectives and adverbs. Comparison and Contrast (expressing the advantages and disadvantages of something)
5.2 Infinitives and –ing forms, negative infinitives.
5.3 Visual information and in-text reference. Conditional sentences to express a hypothesis.
5.4 Paragraph writing: Pros and Cons of Nuclear Energy.
5.5 Texts: Electricity Generation, Sources of Electricity, Nuclear Power, How Does a Nuclear Power Plant Work? / Podcasts: Hybrid Cars, Engineering projects. Genres and text layout: headings in texts.
UNIT 6: ELECTRONIC COMMUNICATION: E-MAIL WRITING 6.1 E-mail writing and Netiquette in electronic communication.
6.2 Formal and informal language in electronic communication.
6.3 Structure and layout. Writing appropriate messages and avoiding flaming.
6.4 Writing Practice on common academic situations (email writing)
6.5 Podcasts: ESL Business Writing Video - Email Tune-up (video).
UNIT 7: ROBOTICS AND AUTOMATION 7.1 Expressions used in classifications. Ways of expressing criteria and giving examples.
7.2 Review of modal verbs expressing obligation, probability, deduction.
7.3 Review of linking words: coordination, subordination, and sentence adverbials.
7.4 Paragraph writing: Robots.
7.5 Texts: Robotics, Types of Robots, The Three Laws of Robotics, Robots: The Future is Now, Miniature Robotics. / Podcasts: Lifelong Learning, Biologically-inspired robots (video). Genres: textbooks, newspaper article.
UNIT 8: ENGINEERING PROJECTS: ORAL PRESENTATIONS 8.1 Designing technical presentations: types of presentations and purposes
8.2 Stages for the design of an oral presentation: planning, delivery, evaluation
8.3 Delivering an oral presentation: parts
8.4 Online Videocasts: Extensive practice on oral presentations through activities and videos.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
C1
1 4 5
Seminaris
C1
25 20 45
Presentacions / exposicions
B8
C1
10 18 28
Treballs
B8
C1
10 20 30
Pràctiques a través de TIC
B8
C1
1 6 7
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
B8
C1
6 10 16
Atenció personalitzada
B8
C1
3 0 3
 
Proves pràctiques
B8
C1
2 6 8
Proves objectives de tipus test
B8
C1
2 6 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries A començament de curs, l'estudiant haurà de realitzar una prova de nivell online (online placement test) i enviar els resultats de la prova al professor, indicant-hi el nivell d'anglès obtingut.
Seminaris Al llarg dels diferents seminaris, el professor explicarà les característiques principals de l'Anglès Tècnic dins l'àmbit de l'enginyeria. Es posarà especial èmfasi en la millora del nivell de competència lingüística en anglès de l'estudiant, i se li proporcionaran els recursos necessaris per llegir i redactar textos de caire tècnic, així com per escoltar i parlar sobre diferens temes de la seva disciplina.
Presentacions / exposicions Al llarg de la Unit 8 del curs, es treballaran tots els aspectes que intervenen per fer una presentació oral efectiva en anglès i per respondre a les possibles preguntes de l'audiència. Es familiaritzarà l'estudiant amb les expressions habituals a les presentacions. L'estudiant haurà de posar en pràctica aquestes estratègies i expressions quan faci la seva presentacio oral en grup a final de curs.
Treballs Al llarg de les diferents unitats del curs, l'estudiant aprendrà les característiques i estuctures gramaticals més habituals del discurs tècnic dins l'àmbit de l'enginyeria i les posarà en pràctica al seu "course project". Per fer el "course project", l'estudiant aprendrà a buscar informació sobre un tema de la seva disciplina, redactarà en grup i en format powerpoint el document que després utilizarà per la seva presentació oral a classe a final de curs.
Pràctiques a través de TIC Es penjaràn "Tasks" (textos, arxius mp3, i /o videocasts) sobre algun tema d'enginyeria que serviran per practicar els diferents aspectes i destreçes tractats a classe. En el cas de que la tasca sigui una "online discussion", els estudiants expressaran la seva opinió sobre aquest tema en anglès, seguint les normes i convencions de la comunicació online (Netiquette) apreses a l'aula.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Aquest curs planteja metodològicament el treball en grup, la redacció d'un document i la seva presentació oral com un problema a resoldre. La metodologia basada en la resolució de problemes es veu també reflectida en el material docent del curs.
Atenció personalitzada Els estudiants podràn fer consultes sobre algun aspecte del curs dins els horaris de consulta establerts.

Atenció personalitzada
Descripció
Al llarg del curs, els estudiants podran consultar amb el professor sobre possibles dubtes de la matèria del curs. També podran consultar sobre com planificar i desenvolupar el document escrit en format powerpoint ("course project") que utilitzaran per la seva presentació oral. El professor posarà el seu horari d'atenció a disposició dels estudiants.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
B8
C1
Les últimes dues setmanes del curs, els estudiants de cada grup de treball hauran de fer una presentació oral de 20 minuts sobre el seu "course project". Cada membre del grup haurà de realitzar una part de la presentació i respondre a possibles preguntes. El professor així com la resta d'estudiants del curs avaluaràn les presentacions de cada grup i comentaran el resultat i possibles millores. 20 %
Treballs
B8
C1
Abans de fer les presentacions orals al final de curs, cada grup penjarà el seu "course project" en format powerpoint. Aquest document servirà per avaluar la redacció d'un document tècnic i la capacitat de síntesi de l'estudiant. 10 %
Pràctiques a través de TIC
B8
C1
Al llarg del curs l'estudiant haurà de realitzar 5 "tasks" que s'hauran de penjar a Moodle dins els plaços establerts per fer-ho. Aquestes tasques serveixen per la pràctica dels diferents aspectes i destreçes que es tractaran a classe. 10 %
Proves pràctiques
B8
C1
L'examen final inclourà activitats i preguntes en les que l'estudiant haurà de plasmar de manera pràctica els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. 30 %
Proves objectives de tipus test
B8
C1
L'examen final també inclourà preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta ("multiple choice") sobre expressions utilitzades a les presentacions orals. 20 %
Altres  

L'assistència a classe, la participació activa a l'aula i als foros de discussió online també es tindràn en compte a l'hora de l'avaluació. Caldrà assistir com a mínim a la meitat de les classes.

10 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Ús i tinença de dispositius de comunicació i transmissió durant les proves avaluatives

(art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). A l'inici dels examens els estudiants apagaran completament els seus dispositius de comunicació (mòbil o tableta o portàtil) i el/s deixaran a la motxilla o a la taula del professor si no porten bossa o motxilla.

Durant la realització de les proves està totalment prohibit tenir algun d'aquests dispositius encesos, així com contestar missatges o trucades.
El no compliment d'aquestes mesures comportarà la immediata retirada del full d'examen i la qualificació de 0 en l'examen.

L'avaluació del curs de la 1ª CONVOCATÒRIA serà de la següent forma:
- 1 prova escrita (que inclou proves pràctiques i proves de tipus test) = 50 % de la nota final.
- El “course Project” o treball de curs (que inclou el document escrit en format ppt i la seva presentación oral) = 30 % de la nota final
- La realització de 5 "Tasks" al llarg del curs a través de TIC = 10 % de la nota final.
- L'assistència a classe i la participación activa (tant a l'aula com als fòrums de discussió online) = 10 % de la nota final.
Per tal de poder fer mitja, caldrà obtenir com a mínim un 4 a la prova escrita.

La nota final serà la resultant de sumar els diferents percentatges de les proves abans esmentades: 50 + 30 + 10 + 10 = 100.

SEGONA CONVOCATÒRIA
: En el cas que l'estudiant no superi l'avaluació continuada de l'assignatura en la primera convocatòria, la segona convocatòria correspondrà a una única prova d'avaluació (amb proves pràctiques i proves de tipus test sobre el temari del curs) que determinarà la nota final de l'assignatura.

Ús i tinença de dispositius de comunicació i transmissió durant les proves avaluatives (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster).

A l'inici dels examens els estudiants apagaran completament els seus dispositius de comunicació (mòbil o tableta o portàtil) i el/s deixaran a la motxilla o a la taula del professor si no porten bossa o motxilla. Durant la realització de les proves està totalment prohibit tenir algun d'aquests dispositius encesos, així com contestar missatges o trucades. El no compliment d'aquestes mesures comportarà la immediata retirada del full d'examen i la qualificació de 0 en l'examen.

L'avaluació del curs de la 1ª CONVOCATÒRIA serà de la següent forma:

- 1 prova escrita (que inclou proves pràctiques i proves de tipus test) = 50 % de la nota final.

- El “course Project” o treball de curs (que inclou el document escrit en format ppt i la seva presentación oral) = 30 % de la nota final

- La realització de 5 "Tasks" al llarg del curs a través de TIC = 10 % de la nota final.

- L'assistència a classe i la participación activa (tant a l'aula com als fòrums de discussió online) = 10 % de la nota final.

Per tal de poder fer mitja, caldrà obtenir com a mínim un 4 a la prova escrita.

La nota final serà la resultant de sumar els diferents percentatges de les proves abans esmentades: 50 + 30 + 10 + 10 = 100.

SEGONA CONVOCATÒRIA:

En el cas que l'estudiant no superi l'avaluació continuada de l'assignatura en la primera convocatòria, la segona convocatòria correspondrà a una

 única prova d'avaluació 

(amb proves pràctiques i proves de tipus test sobre el temari del curs) que determinarà

la nota final. 

Fonts d'informació

Bàsica Rueda, Carmen, Workbook of Technical English, 2012, URV
Dummett, Paul , Energy English - For the Gas and Electricity Industries, 2011, Heinle ELT
Brieger, Nick and Allison Pohl, Technical English - Vocabulary and Grammar , 2008, Heinle ELT


 

Complementària Williams, Ivor, English for Science and Engineering, 2008, Heinle ELT
Ibbotson, Mark, Cambridge English for Engineering, 2008, Cambridge University Press
Ibbotson, Mark, Professional English in Use. Engineering with Answers: Technical English for Professionals, 2009, Cambridge University Press
Cox, Martin R., What Every Student Should Know About Preparing Effective Oral Presentations, 1a edició, 2006, Allyn & Bacon
Raman, Meenakshi and Sharma, Sangeeta, Technical Communication: English Skills for Engineers, 2ª edició, 2011, Oxford University Press
Powell, M., , Presenting in English. How to Give Successful Presentations, 1996, Language Teaching Publications
Bombardó, C. and M. Aguilar and C. Barahona, Technical Writing: A Guide for Effective Communication, 2007 (2ª edició 2008), Edicions UPC (Politext)

 

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent