Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Capacitat per concebre i desenvolupar sistemes o arquitectures informàtiques centralitzades o distribuïdes integrant hardware, software i xarxes. |
| A7 |
Capacitat per definir, avaluar i seleccionar plataformes hardware i software per al desenvolupament i l’execució de sistemes, serveis i aplicacions informàtiques. |
| CM10 |
Coneixement de les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius i disseny i implementació d'aplicacions basades en els seus serveis.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Dissenya aplicacions que utilitzin eficientment les funcionalitats d’un sistema operatiu.
| | A7 |
Comprèn el funcionament d’un sistema operatiu com a gestor de recursos dels sistemes informàtics.
| | CM10 |
Comprèn el funcionament d’un sistema operatiu com a gestor de recursos dels sistemes informàtics.
Dissenya aplicacions que utilitzin eficientment les funcionalitats d’un sistema operatiu.
Comprèn la necessitat d’establir interfícies estàndards entre els diferents nivells d’un sistema operatiu.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
Introducció |
Conceptes bàsics |
Planificació de processos |
Curt,mig i llarg termini. Algorismes de planificació. Planificació de multiprocessadors |
Sincronisme |
Seccions crítiques. Solucions Software. Suport Hardware. Serveis oferts pels Sistemes Operatius. Abraçada mortal. Prevenció, Avoidance, Detecció i eliminació. |
Gestió de memòria |
Gestió de l'espai lliure. Paginació i Segmentació. Memòria Virtual. |
Sistemes de fitxers |
Conceptes: Fitxer, directori, partició, format. Mètodes d'accés. Compartició i permissos. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
24 |
24 |
48 |
Laboratory practicals |
|
12 |
48 |
60 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
12 |
12 |
24 |
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
4 |
1 |
5 |
Extended-answer tests |
|
2 |
1 |
3 |
Practical tests |
|
1 |
3 |
4 |
Oral tests |
|
2 |
1 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Lecture |
Seguiment dels conceptes i exemples de la bibliografia, aclarint, ampliant i resumint (depenent de la necessitat) dels conceptes teòrics mitjançant transparencies i pisarra. S'interacciona a l'alumnat per tal d'aportar el seu punt de vista a diferents plantejament d'enginyeria. |
Laboratory practicals |
Resolucio de problemes d'enginyeria, mitjançant ordinadors i/o simuladors. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Exemplificació i resolucio de petits problemes i exercicis, ja sigui de manera teòrica i/o pràctica mitjançant ordinadors i/o simuladors. |
Personal tuition |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor en hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, realització de problemes o pràctiques i evolució i dificultats en el seu procés d'aprenentatge. |
Description |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor en hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, realització de problemes o pràctiques i evolució i dificultats en el seu procés d'aprenentatge. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Extended-answer tests |
|
Resolució d'alguns exercicis teòrics on l'alumne ha de demostrar la seva competència en l'analisi, planificació, disseny i desenvolupament de problemes d'enginyeria. |
30% |
Objective multiple-choice tests |
|
Realitzacio de diversos test teòrcis durant el quadrimestre relacionats amb la materia impartida fins aquell moment. |
30% |
Practical tests |
|
Resolució d'alguns exercicis pràctics, que a més a més de les competències a demostrar en les proves de desenvolupament es volen valorar i avaluar les competències resolució real de problemes, el seu testeig i validació de resultats. De la mateixa manera s'avalua la seva capacitat escrita per descriure el problema i la seva resolució. |
40% |
Oral tests |
|
LLigat a les proves pràctiques. Es fan entrevistes al grup que hagi realitzat la prova pràctica, per tal, de que manera individual, defensin/demostrin la solució propossada i el seu coneixement de la mateixa. |
0% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
ÉS important seguir el pla de treball, que indica, setmana a setmana, l'evolució dels continguts i les dates de realització dels diferents esdeveniments. L'Avaluacio en segona convocatoria permet presentar-se a totes les proves d'avaluació que s'han desenvolupat durant el curs. Les proves de desenvolupament i tipus test el dia especificat per la ETSE per a aquesta assignatura. Les proves pràctiques es lliuraran pel moodle tambe el mateix dia de l'examen i les proves orals lligades a les proves practiques durant la setmana seguent al dia de l'examen de segona convocatoria. Les proves d'avaluació estaran formades per tres blocs: a.- desenvolupament, b.- test i c.- practiques + oral. L'alumne pot, al seu criteri, presentar-se a qualsevol d'aquestes parts la nota que constarà i es farà servir al final sera la darrera que s'hagi presentat. |
Basic |
FLYNN, IDA M. y MCHOES, ANN MCIVER, SISTEMAS OPERATIVOS, 3ª ED., 2001
TANENBAUM, ANDREW S., SISTEMAS OPERATIVOS MODERNOS , 3ª ED., 2009
SILBERSCHATZ, ABRAHAM , FUNDAMENTOS DE SISTEMAS OPERATIVOS , 7ª ED., 2006
W. STALLINGS, SISTEMAS OPERATIVOS, 5ª ED., 2005
|
|
Complementary |
|
Qualsevol llibre d'introduccio a LINUX/SOLARIS i/o a la Shell de UNIX |
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF COMPUTERS/17234002 | THE FUNDAMENTALS OF PROGRAMMING/17234001 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|