Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Capacitat per resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d’enginyer tècnic en informàtica. |
| B5 |
Capacitat per analitzar i valorar l’impacte social i mediambiental de les solucions tècniques, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l’activitat de l’Enginyer Tècnic en Informàtica. |
| B6 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de qualitat. |
| B8 |
Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar., |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
| C2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
| C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
| C5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
| C6 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Sap resoldre problemes amb iniciativa, imaginació i responsabilitat ètica
Coneix la evolució de la enginyeria al llarg de la història
| | B5 |
Sap transmetre idees, solucions i defensar-les en un equip d’enginyeria multicultural
Entén la relació entre els beneficis i els recursos necessaris per prendre decisions equilibrades i plenes de sentit comú
Sap posicionar-se i traçar un pla professional sobre el qual desenvolupar la seva carrera, tenint clar quin es el seu rol a la societat
| | B6 |
Entén la relació entre els beneficis i els recursos necessaris per prendre decisions equilibrades i plenes de sentit comú
| | B8 |
Te capacitat per treballar en un grup multidisciplinari i multicultural
Entén la funció i la expectativa que te la societat de un enginyer i la expectativa que ha de tenir un enginyer de la societat
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Expresa opiniones sobre temas abstractos o culturales de forma limitada.
Explica y justifica brevemente sus opiniones y proyectos.
Comprende instrucciones sobre clases o tareas asignadas por los profesores.
Comprende información y artículos de carácter rutinario.
Extrae el sentido general de los textos que contienen información no rutinaria dentro de un ámbito conocido.
Recoje en apuntes parte de la información que se imparte en una clase
Escribe carta o toma notas sobre asuntos preisibles y contenidos.
| | C2 |
Utiliza programario para a comunicación on-line: herramientas interactivas (web, Moodle, blogs...), correo electónico, foros, chat, videoconferencias, herramientas de trabajo colaborativo...
| | C3 |
Localiza y accede a la información de manera eficaz y eficiente.
Avalua ciríticamente la información y sus fuentes y la incorpora a la propia base de conocimientos y a su sistema de valores.
Utiliza la informaicón comprendiendo las implicaciones económicas, legales, sociales y éticas del acceso a la información y a su uso.
| | C5 |
Actúa desdel respeto y promoción de los derechos humanos y los principios de accesibilidad universal, de igualdad de oportunidades, no discriminación y accesibilidad universal de las
personas con necesidades educativas especiales.
| | C6 |
Identifica necesidades de formación.
Identifica los propios intereses y motivaciones académicoprofesionales.
Define y desarrolla e
l itinerario curricular considerando las necesidades formativas, intereses y motivaciones académicoprofesionales.
Desarrolla recursos y estratégias que faciliten la transición al mundo laboral.
|
tema |
Subtema |
The engineer |
Definition
From Phylosofy to science to engineering
Engineering fields |
Ancient engineering |
The stone age
The egipcians
The Greek
The Romans |
The middle ages |
Guttemberg ¿inventor or engineer?
Construction through the middle ages
Science and enginering |
The industrial revolution |
New social classes
The role of enginnering
New machines improve productivity |
Accomplishments on the XIX century |
Electricity
Communications
Engines
Construction
|
The XX century: the engineering century |
Chemical engineers
Mechanical enginnering
Electricity and Engineers
Electronics
Telecomunications engineering
Aerospace engineering |
Engineering and society in the XXI century |
What to expect
The Enginnering role
Society and engineering
What is a good engineer?
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
2 |
3 |
Sesión magistral |
|
33 |
81 |
114 |
Presentaciones/exposiciones |
|
5 |
10 |
15 |
Atención personalizada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
3 |
6 |
9 |
Pruebas de desarrollo |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
S'introduirà la assignatura, el seu desenvolupament i la forma de avaluar. |
Sesión magistral |
Consistirà en sessions de 50 minuts de classe en les que el professor exposarà la història, conseqüencies o deduccions de determinats fets relacionats amb la enginyeria. Lluny de ser classes merament expositòries, es pretén generar amb el material un debat obert i animat sobre cada tema. |
Presentaciones/exposiciones |
Els alumnes, en grups de dos o tres persones hauran de presentar la biografia de algun enginyer, el seu treball i les repercusions històriques que ha tingut. |
Atención personalizada |
Els alumnes, una vegada assignats a un determinat grup de treball, poden preguntar al professor qualsevol cosa sobre el exercici assignat. |
descripción |
La atenció personalitzada també serà en anglès. Nomes es parlarà en català/castellà per traduir paraules puntuals. L'alumne es podrà dirigir al professor per tal de aclarir qualsevol dubte de la matèria donada a classe o sobre algun dels exercicis assignats. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentaciones/exposiciones |
|
Els alumnes, en grups de dos o tres persones hauran de presentar la biografia de algun enginyer, el seu treball i les repercusions històriques que ha tingut. Contarà tan el treball com la presentació oral. |
20 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Preguntes curtes sobre fets històrics, personatges o fites que hagin estat de vital importància en el mon de la enginyeria. |
60 |
Pruebas de desarrollo |
|
Resolució de un cas pràctic a partir dels coneixements adquirits durant el curs. |
20 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria serà la barreja de un examen de proves tipus test i de desenvolupament |
Básica |
Daniel R. Headrick , Technology: A World History (New Oxford World History) , ,
Armytage, W. H. G. , A Social History of Engineering, , 1976
Crozet, Francois, The First Industrialists: The Problems of Origins, , 1985
|
|
Complementária |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
TRABAJO DE FIN DE GRADO/17234301 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
INGLÉS TÉCNICO/17234102 | ORIENTACIÓN PROFESIONAL Y ACADÉMICA/17234101 |
|
|
Otros comentarios |
Es important arribar amb un nivell d'anglés suficientment alt com per a entendre les classes magistrals, les preguntes tipus test i els exercicis a fer. Respecte al anglés escrit, serà fonamental quan es presentin treballs, es facin presentacions a classe i s'hagi d'escriure a les preguntes de desenvolupament a l'examen final. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|