DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES I Codi 17234501
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Pràctiques Externes optatives Anual
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits Per poder matricular l’assignatura de Pràctiques Externes, és requisit indispensable haver superat el 50% dels crèdits totals del grau.
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
ACEBO VISANZAY, MIGUEL ANGEL
Adreça electrònica miguelangel.acebo@urv.cat
Professors/es
ACEBO VISANZAY, MIGUEL ANGEL
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Estimular y facilitar el contacto del alumno con el mundo laboral para complementar su formación y facilitar su posterior inserción

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Capacitat per resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d’enginyer tècnic en informàtica.
 B8 Capacitat de treballar en grup i en un entorn multilingüe i multidisciplinar.,
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Complementa i consolida mitjançant la pràctica els coneixements de la titulació d’Enginyeria Informàtica
Detecta mancances formatives.
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears
Integra els coneixements teòrics amb les realitats de l’Enginyeria Informàtica a les quals es poden aplicar
Coneix i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals l’Enginyeria Informàtica
 B8 Aconsegueix un primer contacte amb una empresa del sector lligat a l’Enginyeria Informàtica
Adquireix experiència de treball en un entorn professional.
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l’Enginyeria Informàtica.
Es capaç d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets de l’Enginyeria Informàtica
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Cada titulació té assignats un o diversos tutors interns que són els que tutoritzen als estudiants durant la seva estada de pràctiques. Per la seva banda, l'empresa o institució pública es l'encarregada d'assignar la persona o persones que realitzaran les funcions de tutor extern de l'alumne.

Pel que fa al procediment de selecció i assignació dels alumnes per realitzar les pràctiques aquest es fa mitjançant l'acord entre l'empresa i l'alumne. Les empreses presenten les seves ofertes d'estades en pràctiques i els alumnes interessats s'inscriuen a les ofertes adjuntant el seu currículum. Un cop finalitzat el període d'inscripció l'Oficina de Suport a la Direcció de l'Escola fa arribar els currículums a l'empresa, que contacta amb els estudiants per realitzar una entrevista de selecció. Un cop l'empresa té seleccionat l'alumne acorden els termes de l'estada en pràctiques i es formalitza el conveni en pràctiques.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B3
0.5 2 2.5
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
B3
C6
0.5 0.5 1
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
B3
B8
C5
2.5 3 5.5
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
B3
B8
C4
C5
C6
1 5 6
Estada de pràctiques
B3
B8
C4
C5
C6
0 129 129
Memòria
B3
B8
C2
C4
C6
0 6 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura . Elaboración del curriculum
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Entrega de tareas via campus virtual
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes Exposición pública del informe final
Estada de pràctiques Desarrollo de las tareas en la empresa
Memòria Informe enumerando y describiendo d las tareas realizadas durante las prácticas externas

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

La coordinació i seguiment de l'alumnat es realitzarà a través del tutor de la universitat i del tutor de l'empresa o institució pública. Ambdós tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració de les pràctiques de l'estudiant per determinar finalment la seva avaluació.

Es convenient que l'alumne s'adreci al seu tutor abans d'iniciar les pràctiques que atendrà consultes individualitzades d'aquells alumnes que requereixin orientació, i també per a que validi l'annex 2,  els Objectius del programa de pràctiques i tasques a desenvolupar emplenat prèviament pel tutor de l'empresa.

També és convenient que l'estudiant contacti amb el seu tutor abans de finalitzar les pràctiques per tal d'orientar el treball i defensa  del mateix.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
B3
B8
C5
El tutor de prácticas en la empresa o institución dónde se han realizado las prácticas realiza un informe de lo que el alumno ha hecho , y propone una calificación 30%
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
B3
B8
C4
C5
C6
El alumno realiza una exposición pública del trabajo realizado durante las prácticas ante un tribunal y responde a sus preguntas 30%
Memòria
B3
B8
C2
C4
C6
El alumno realiza un informe dónde expone las tareas desarrolladas durante las prácticas y la consecución de los objetivos 40%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La presentación oral pública es obligatoria para hacer la media de las notas


Fonts d'informació

Bàsica , Web al moodle , campus virtual , cada curso, ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent