DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) NECESSITATS ENERGÈTIQUES I SIMULACIÓ D'INSTAL·LACIONS D'EDIFICIS Codi 17655232
Ensenyament
Enginyeria Industrial (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
Adreça electrònica alberto.coronas@urv.cat
arturo.ordonezg@urv.cat
ivan.korolija@urv.cat
Professors/es
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
ORDOÑEZ GARCIA, ARTURO
KOROLIJA ., IVAN
Web
Descripció general i informació rellevant Conceptes sobre els paràmetres que influencien la demanda dels edificis i anàlisi dels mateixos mitjançant la simulació energètica dinàmica amb el software DesignBuilder.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR6 Saber calcular les càrregues tèrmiques dels edificis.
  AR7 Saber utilitzar els programes de simulació dinàmica d'edificis per a optimitzar el disseny i integració dels equips.
  AR15 Saber seleccionar els materials adequats.
  AR19 Conèixer solucions arquitectòniques per a reduir el consum energètic dels edificis.
  AR24 Saber fer l'avaluació crítica de resultats de recerca pròpia o aliena.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els conceptes sobre els paràmetres que influencien la demanda dels edificis i anàlisi dels mateixos mitjançant la simulació energètica dinàmica amb el software DesignBuilder. AR6
AR7
AR15
AR19
AR24

Continguts
Tema Subtema
Paràmetres que influeixen en la demanda tèrmica de l’edifici
DesignBuilder: modelat 3D
DesignBuilder: biblioteca de components i plantilles
DesignBuilder: Dades i opcions del model
Metodologia general d’estimació de càrregues tèrmiques
DesignBuilder: tractament del solejament, la il•luminació i la ventilació natural
DesignBuilder: simulacions en mode mecànic i sistemes de climatització

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
10 5 15
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
25 35 60
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves pràctiques
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Les consultes es faran a través de la plataforma Moodle, a través del correu electrònic del professor i fent ús de les hores de consulta del professor.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Lliurament dels exercicis proposats a llarg de les sessions de classe 30%
Proves pràctiques Els alumnes hauran de resoldre en grups de 2 un exercici final que integra tots els conceptes vistos en l’assignatura 70%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

DesignBuilder 2010. DesignBuilder version 2.1 User Manual. United Kingdom: DesignBuilder Software Ltd.

ASHRAE. 2009. 2009 ASHRAE Handbook—Fundamentals, chapters 14-19. Atlanta: American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers, Inc.

Pendersen, C., Fisher, D., and R. Liesen. 1997. Development of a Heat Balance Procedure for Calculating Cooling Loads. ASHRAE Transactions CD, Boston Meeting Papers, BN-97-4-1 (RP-875).

Pinazo, J.M. 1995. Manual de climatización. Tomo II – cargas térmicas, Servicio de publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia, ISBN 84-7721-341-0

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent