Tipo A
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Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Definir i analitzar sistemes i serveis de comunicacions. |
| A6 |
Dissenyar i implementar sensors i xarxes de sensors.
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| A7 |
Utilitzar eines CAD per al disseny i posterior implementació de circuits.
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Tipo B
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Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva. |
Tipo C
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Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Aplica coneixements bàsics sobre circuits i instrumentació d'alta freqüència enfocats a aplicacions de comunicacions.
| | A6 |
Aplica coneixements bàsics sobre circuits i instrumentació d'alta freqüència enfocats a aplicacions de comunicacions.
| | A7 |
Analitza, dissenya, i modela circuits i subsistemes utilitzant eines de simulació CAD d'alta freqüència.
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Tipo B
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Elabora una estratégia realista para resolver el problema.
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Tipo C
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utiliza programario para la comunicación off-line: editores de textos, hojas de cálculo y presentaciones digitales.
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tema |
Subtema |
1 - Fundamentos de comunicaciones |
1.1-Revisión de transformada de Fourier
1.2-Espectro electromagnético
1.3-Unidades en telecomunicaciones
1.4-Ruido en comunicaciones
1.5-Capacidad de un sistema de comunicaciones
1.6-Modulaciones analógicas
1.7-Modulaciones digitales |
2 - Instrumentación de comunicaciones
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2.1-Analizador de espectros.
2.2-Generación de modulaciones. |
3- Circuitos de alta frecuencia
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3.1-Línea de transmisión.
3.2-Coeficiente de reflexión y carta de Smith
3.3-Potencia disponible y redes de adaptación.
3.4-Parámetros S
3.5-Circuitos pasivos y activos típicos (amplificadores y osciladores). |
4-Antenas y propagación |
4.1-Parámetros de antena.Directivitat, ganancia, área efectiva, impedancia, diagrama de radiación, eficiencia.
4.2-Ecuación de Friis
4.3-Ecuación radar.
4.4-Antenas básicas y típicas en comunicaciones.
4.5-Introducción a modelos de radiocomunicaciones. |
5-Medida de circuitos de alta frecuencia |
5.1-Utiltizació analizador de redes.
5.2-Caracterización del factor de ruido.
5.3-Medida de antenas. |
6-Sistemas de comunicaciones |
6.1-Receptores y transmisores.
6.1.1. El receptor superheterodino.
6.1.2. Conversión de frecuencia. sintetizadores
6.2- Ruido en receptores de comunicaciones. Fórmula de Friis.
6.2.1-Caracterización del factor de ruido.
6.3- Comportamiento no lineal de los sistemas de comunicación.
6.4- Ejemplos de sistemas de comunicación. |
Metodologías :: Pruebas |
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Competencias |
(*) Horas en clase
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Horas fuera de clase
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(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
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1 |
1 |
2 |
Sesión magistral |
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23 |
23 |
46 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
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10 |
15 |
25 |
Prácticas en laboratorios |
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10 |
24 |
34 |
Atención personalizada |
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1 |
2 |
3 |
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Pruebas de desarrollo |
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3 |
6 |
9 |
Pruebas prácticas |
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2 |
4 |
6 |
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(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
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descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. Exposició dels objectius,competències, planificació i avaluació de l'assignatura |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Prácticas en laboratorios |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
descripción |
L'atenció personalitzada es farà principalment en horari de consultes. L'objectiu es l'aclaració de dubtes concrets que pugui presentar l'alumne durant el curs, així com altres derivats de l'avaluació. |
Metodologías |
Competencias
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descripción |
Peso |
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Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
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S'avaluaràn exercicis i problemes a resoldre a classe o casa |
20 |
Prácticas en laboratorios |
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S'avaluaràn les practiques de laboratori, treball de laboratori i informes |
10 |
Pruebas de desarrollo |
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Proves sobre continguts teòrics i exercicis (mímim dues proves) |
60 |
Pruebas prácticas |
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Prova sobre continguts de les pràctiques |
10 |
Otros |
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Otros comentarios y segunda convocatoria |
- Per tal de fer mitja en el càlcul final de la nota de l'assignatura cal que les diferents proves tinguin una nota igual o superior a 4. - En les diferents proves (de 1a i 2a convocatòria) no es podrà portar cap tipus de dispositiu electrònic, només una calculadora CIENTÍFICA (no programable). La segona convocatòria s'avaluarà de la següent forma: - S'hauran de realitzar de nou, i de forma independent, les proves de desenvolupament, tipus test i prova final al laboratori que en primera convocatòria tinguin una nota inferior a 4. - Per aprovar caldrà que totes les proves tinguin una nota igual o superior a 4 i la nota global de l'assignatura sigui igual o superior a 5 . |
Básica |
D.M. Pozar, Microwave engineering, 4a, New York : John Wiley and Sons, 2011
A.Lázaro, Tecnologia de Radiofreqüència, 1a, Ed.Publicacions URV EINA-45,2009
A.Lázaro, D.Girbau, Sistemes electrònics en comunicacions: Notes de classe, , moodle
J.G. Proakis, Communication Systems Engineering, ,, , Prentice Hall, 1994
B. Sklar, Digital Communications, 2a, 2ª, Prentice Hall, 2001
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Complementaria |
C.A.Balanis, Antenna theory: analysis and design, , Willey, 1996
A.Cardama, L.Jofre, J.M.Rius,J.Romeu, S.Blanch, Antenas, , Ediciones UPC 2002
J.Bara, Circuitos de microondas con líneas de transmisión, , Edicions UPC, 1996
Bruce Carlson, Communication systems. An introduction to signals and noise in Electrical Communication, 2nd, Mc Graw Hill, 1986
Theodore S. Rappaport, Envia Wireless Communications: Principles and Practice, 2nd, Prentice Hall ,2002
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Asignaturas que continúan el temario |
DISEÑO DE CIRCUITOS INTEGRADOS DE ALTA FRECUENCIA CON HERRAMIENTAS CAD/17675206 |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
RADIOIDENTIFICACIÓN Y SENSORES WIRELESS/17675205 |
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(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
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