DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL Codi 18031212
Ensenyament
Infermeria (2002)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
NOGUÉS DOMINGO, MARIA CARMEN
Adreça electrònica mcarme.nogues@urv.cat
Professors/es
NOGUÉS DOMINGO, MARIA CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant Cuidar a les persones, donar suport a les famílies, liderar el personal d’infermeria, treballar en equip, renovar la pròpia motivació personal dia a dia, etc. Són alguns dels reptes de l'infermera en el seu treball. Preparar professionals per a aquestes relacions requereix tractar aspectes diferents i motivadors en el currículum que ens ocupa. Aspectes com l’elaboració del currículum, les relacions assertives en el treball, la responsabilitat en el nostre desenvolupament professional, resumint, aprendre a viure el treball amb consciència i responsabilitat, de forma positiva, alegre i amb salut.

Competències
Codi  
A12 Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar resolució de problemes i presa de decisions.
A15 Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències socials, del comportament i de la salut.
A16 Coneixement rellevant de i capacitat per aplicar ciències bàsiques i de la vida.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B8 Ser conscient dels diversos rols, responsabilitats i funcions d’una infermera.
B11 Capacitat per acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional, fent servir l’avaluació com el medi per reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats.
B14 Capacitat per treballar i comunicar-se en col•laboració i de forma efectiva amb tot el personal de suport per prioritzar i gestionar el temps eficientment mentre s'assoleixen els estàndards de qualitat.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Millorar el coneixement de si mateix. A12
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B8
B11
B14
C3
2. Identificar elements de canvi i aprenentatge. A12
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B8
B11
B14
C3
3. Encarar positivament la vida laboral potenciant el desenvolupament personal i professional. A12
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B8
B11
B14
C3

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1: Inici del rol professional: el treball, funcions. Currículum vitae. Buscar treball.
TEMA 2: El dia a dia: El treball com a causa d’alteracions i trastorns. El treball com a font de salut.
TEMA 3: Desenvolupament professional. A través del propi treball. A través de la formació. A través de l’evolució personal. A través de les relacions socials i professionals.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
12 24 36
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
16 16 32
Pràctiques a laboratoris
12 10 22
Treballs
15 5 20
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. Motivació i utilitat per fer-la. El com i perquè de l'avaluació d'aquesta assignatura.
Sessió Magistral Classe expositiva i o magistral acompanyada de material didàctic, exemples, anècdotes o problemes. Demanat al grup exemples, opinions, experiències viscudes, etc. Contestant dubtes i preguntes.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema, d’una situació, relacionat amb la temàtica de l’assignatura.
Pràctiques a laboratoris Role playing analitzant temes de l’assignatura.
Treballs A) Elaboració del propi curriculum vitae.
B) Treball individual d’autoconeixement.

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Pràctiques a laboratoris
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Atenció a l’alumne a demanda, per les seva orientació i cobertura de necessitats de formació. Tutories individuals per la orientació i elaboració de: a) currículum vitae b) treball d’aprofundiment personal

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Treball A: Presentació Currículum vitae
Treball B: Treball d’aprofundiment personal
40%
40%
Altres

Assistència: Assistència obligatori al 80% de les classes i participació en la resolució de problemes i anàlisi del Role-playing sobre els temes de l'assignatura

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

BROOKS, R. GOLDSTEIN,S(2004). El poder de la resiliencia. Como lograr el equilibrio, la seguridad y fuerza interior necesarios para vivir en paz. Paidós. Barcelona

CLARSON,M(2003). Miedo inteligente. Como aprovechar la tensión que generan las situaciones de riesgos. Paidos. Barcelona.

CHALVIN,D. EYSSETTE,F(2002). Como resolver los pequeños conflictos en el trabajo. Deusto. Barcelona.

JENSEN;B(2005). Lo óptimo es posible. Gestión 2000. Barcelona

LENCIONI,P(2003). Las cinco disfunciones de un equipo. Empresa activa. Barcelona.

MARQUIER, A.( 2003). El poder de elegir o el principio de responsabilidad. Ediciones luciérnaga. 6ªed. Barcelona.

SELIGMAN,M(2002). La autentica felicidad. Javier Vergara. Barcelona.

SILLS,J(1998). Exceso de equipaje. Neo Person Ediciones  Madrid.

ZELINSKI,E(2001). Pensar a lo grande. Ed. Oniro SA. Barcelona.

Complementària

Està a disposició de l’alumne un llistat de bibliografia especifica i actualitzada.

Recomanacions